Oud 27-11-2006, 15:32
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Eens het tegenovergestelde van een topic over "hoe versier/verleid/flirt je (met) iemand".
Hoe wimpel JIJ iemand af wanneer een oninteressant persoon (die je eventueel al kent, of iemand die je niet kent maar die je echt niet antrekkelijk vindt) tijdens het uitgaan,... met je flirt, met je komt praten of je aandacht trekt? Je bent al dan niet single, maar hebt simpelweg geen behoefte aan een gesprek. Hoe pak je dit aan? Ben je heel direct of geef je een subtiel sein aan een vriend(in) om je te redden uit de benarde situatie? Rol je met je ogen en loop je weg of blijf je praten uit vriendelijkheid?

In de eerste plaats vermijd ik oogcontact, maar als iemand helemaal op me afkomt blijf ik stom genoeg vriendelijk met die persoon staan praten, maar wel op een beetje oppervlakkige manier. Na een tijdje zeg ik iets als "oke, ik ga even weer bij mijn vrienden staan" en knik ik hem vriendelijk gedag. Helaas komt de boodschap niet altijd duidelijk over. Ik wou dat ik wat vinniger was op dat vlak..
Oud 27-11-2006, 15:33
Larry Flint
Larry Flint is offline
"ik heb een vriendje".
Oud 27-11-2006, 15:37
Verwijderd
Ik moet vrij chagrijnig of moe zijn om geen zin te hebben in een gesprek, dus ze worden 'afgewimpeld' met een vuile blik, de-ogen-ten-hemel-slaan en sarcastische opmerkingen. Of ik loop naar een vriend(in) in de buurt en sleep die mee ergens anders heen.

Vind het lastiger als je wel gewoon wilt praten, maar dan blijkt dat hij wel meer wil. Dan ga ik maar meestal subtiel laten vallen dat ik al een vriendje heb, of ik zeg dat ik toch echt terug moet naar mijn vrienden. Vind het ook zo gemeen om te zeggen dat hij gewoon niet leuk/lekker genoeg is. (behalve als echt een enorm haantje is en ik bij wijze van spreken al dolgelukkig moet zijn dat hij naar me kijkt, of hij begint al meteen een arm om me heen te slaan of handen op m'n billen/heupen/middel/...eigenlijk waar dan ook te leggen, dan mag zo'n ego best even de grond in worden geboord).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:01
zeep007
zeep007 is offline
ik pak een vriend, of m'n echte vriend , vast en dan stel ik hem aan mijn zogenaamde vriend voor.
En dan ga ik naar de w.c.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:06
foefighter
foefighter is offline
naar de wc gaan
'ben zo terug'
ik ben nog niet over mijn ex heen
Oud 27-11-2006, 16:12
I C U
I C U is offline
Ehm. Tja, ik ben sowieso al niet subtiel. Tijdens uitgaan vermijd ik oogcontact of kijk echt allejezus arrogant. Als ik iemand al langer ken zeg ik gewoon duidelijk dat 't 'm niet wordt.
Oud 27-11-2006, 16:19
JezusInEenCrib
JezusInEenCrib is offline
Ik begin over Jamaar ik heb een vriend of Ik ben lesbischh of ik wimpel gewoon niet af natuurlijk
Oud 27-11-2006, 16:30
Verwijderd
Ik ben niet leuk
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:39
Warsocket
Warsocket is offline
wat een moeilijk gedoe hier zeg:

ik zeg gewoon:
"sorry ik vindt je niet leuk"

en als ie als gewone vriend(in) wel ok is krijgt ie een troostbiertje
Oud 27-11-2006, 17:14
Anki
Anki is offline
Ik blijf aardig, en als iemand mij een keer vraagt waarom ik redelijk afstandelijk doe, antwoord ik gewoon dat het mijn type niet is. Want dat zal het ook zijn.
Oud 27-11-2006, 17:15
Stefanie
Stefanie is offline
Andere kant op kijken en ongeinteresseerd doen, kortaf doen, alleen ja en nee antwoorden en geen wedervragen stellen.

Als diegene het dan nog niet door heeft inderdaad zeggen dat ik een vriend heb, of gewoon geen zin heb in hem.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:19
Experiment
Experiment is offline
Anekdote vertellen waar 'mijn vriend' in voor komt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:39
Dith
Dith is offline
Omdraaien en weglopen.
Oud 27-11-2006, 17:41
juno
juno is offline
Citaat:
Experiment schreef op 27-11-2006 @ 18:19 :
Beleefd maar wel duidelijk. Elegante oplossing.

Helpt alleen niet altijd, sommigen vinden dat je dan maar een keertje vreemd moet gaan.(Met hen, welteverstaan) Dan moet je wel wat onbeleefder worden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:54
freud
freud is offline
nou, ik geef meestal hoop onbewust
Oud 27-11-2006, 18:01
Verwijderd
niet dat het nodig is, maar ik laat mijn gouden-witgouden-met-diamanten-ingelegde-ring zien en zeg dat ik getrouwd ben. (en niet dat ik m gekregen heb van mijn ouders toen ik voor de havo slaagde)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:29
Verwijderd
"HEH?" en doorlopen. ikhoorjenietikhoorjeniet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:41
Teerbal
Teerbal is offline
ik kan me niet voorstellen dat mustang sally met dit probleem zit
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:05
Metal
Metal is offline
Citaat:
Experiment schreef op 27-11-2006 @ 18:19 :
Heb ik heel vaak gedaan, werkt altijd.
Oud 27-11-2006, 19:08
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Metal schreef op 27-11-2006 @ 20:05 :
Heb ik heel vaak gedaan, werkt altijd.
en wat vond jouw vriend daar van?
Oud 27-11-2006, 19:15
Verwijderd
Als ik iemand niet ken en ik heb geen behoefte aan een gesprek ga ik heel verveeld kijken en korte antwoorden geven. Of ik draai me om en ga met iemand achter staan praten. Als degene dan heel erg vasthoudend is loop ik weg.
Als ik iemand al ken, ben ik gewoon heel duidelijk en zeg hem dat het niks word.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:21
Metal
Metal is offline
Citaat:
Haligh schreef op 27-11-2006 @ 20:08 :
en wat vond jouw vriend daar van?
Ik zat al te wachten tot er iemand bijdehand zou gaan doen. Wel grappig dat jij het dan bent.

En mijn vriend kon er wel om lachen altijd. En hij was altijd heel geinteresseerd wanneer meisjes mij probeerden te pimpen. Dusss
Oud 27-11-2006, 19:35
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 27-11-2006 @ 19:01 :
niet dat het nodig is, maar ik laat mijn gouden-witgouden-met-diamanten-ingelegde-ring zien en zeg dat ik getrouwd ben. (en niet dat ik m gekregen heb van mijn ouders toen ik voor de havo slaagde)
Die moet ik ook eens proberen (ben je niet bang dat je diefstal in de hand lokt )
Voor de rest ga ik vaak naar de WC, maar sommige zoeken je dan alsnog op
Oud 27-11-2006, 19:39
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ben heel slecht in afwimpelen. ok, ik probeer zo ongeïnteresseerd mogelijk te lijken, wat soms best wel moeilijk is, ook al ben ik echt helemaal niet in haar geïnteresseerd.

Dat argument "ik heb een vriend" vind ik eigenlijk nogal onbruikbaar. Dat is toch nooit de reden waarom je niet met die andere meid/jongen wil babbelen? Je vind hem toch gewoon niet leuk? Dus dan zeg je dat, of je zegt helemaal niks...
Oud 27-11-2006, 21:11
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 27-11-2006 @ 19:41 :
ik kan me niet voorstellen dat mustang sally met dit probleem zit
Ik zal dit maar niet beledigend opvatten.
Oud 27-11-2006, 21:31
Mephisto
Mephisto is offline
Negeren.
Oud 27-11-2006, 21:56
fractuur
fractuur is offline
Op een of andere manier heb ik het altijd pas laat door als een jongen mij wil versieren. Maar dan laat ik altijd even 'mijn vriend' vallen en ik word wat botter. Helaas houdt niet iedereen daar rekening mee en dan wordt ik gewoon hartstikke arrogant en sarcastisch.

Met bekenden is het wel wat lastiger. Soms helpt het "mijn vriend" verhaal dan niet, of ik doe het niet om hem te kwetsen, en dan moet ik op het laatste moment (de jongen in kwestie komt wat te close bij het afscheid nemen) ontzettend vervelend gaan doen. Maar ja, eenmaal daar aangekomen verdienen ze het ook wel.
Oud 27-11-2006, 22:37
Verwijderd
arrogante ignore modus
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 22:38
TopDrop
TopDrop is offline
Als ik denk van 'oooh shit die weer..' en die persoon heeft me nog niet gezien dan doe ik alsof ik heel druk bezig ben met iets als ik voorbijloop, dus bijvoorbeeld aandachtig kijken hoe laat t is, of snel mn telefoon ofzo pakken en dan hopen dat ze mij ook niet zien Als t al te laat is dan praat ik wel terug, maar redelijk kortaf en doen alsof ik haast heb (dat heb ik dan ineens ook, dus dat is niet eens gelogen). En tegen hardleerse mensen moet maar gezegd worden dat t m echt niet wordt..
Oud 27-11-2006, 23:16
Luna
Luna is offline
als het echt een freak is dan kijk ik hem aan alsof hij een retard is(wat ook zo is), draai me om en loop weg.
als hij normaal oogt en een normaal gesprek aan probeerd te knopen ben ik nog wel zo aardig om te zeggen dat mn vriendje er ook is. die in werkelijkheid mn beste vriendje is. soms ziet ie het al aan mn gezicht en komt me er wegkapen. wat zou ik zonder hem moeten<3
Oud 28-11-2006, 06:39
Orpheo
Orpheo is offline
dwangmatig ieder gesprek buigen naar gitaren of natuurkunde

haar heel erg ongewenst en dom laten voelen
Oud 28-11-2006, 08:38
Verwijderd
Als ik uberhaupt geen zin in een gesprek heb, ben ik heel kortaf. Dan houdt-ie vanzelf op.
Als ik best wil praten, maar niet versierd wil worden en de jongen in kwestie lijkt wel te willen versieren, hoewel dat altijd moeilijk te zeggen is, maak ik een terloopse opmerking over m'n vriend. Als ik de indruk heb dat-ie ook alleen een gesprekje wil dan praat ik gewoon mee.
Als iemand opdringerig is reageer ik bot en kortaf.

Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 08:41
Nyawa
'Leuke trui, die heeft mijn vriend ook' of een andere terloopse opmerking. Als ik überhaupt geen zin heb in een gesprek negeren, vuile blik of weglopen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:21
Verwijderd
Het ligt aan de situatie. In het 'echte' leven zal ik iemand vrij snel en zonder omwegen laten weten dat ik geen interesse heb. Duidelijkheid is mijn vriend daar. Tijdens het uitgaan zal ik eerst dmv lichaamstaal aangeven dat hij het kan vergeten. Dan zal ik hem aan kijken en mijn hoofd schudden. De snelle jongens haken dan af, de slome krijgen dan uiteindelijk letterlijk te horen dat ze geen kans maken. En geloof het of niet, maar zelfs dan zijn er jongens die gewoon doorgaan. Dan krijg je: ROT OP en moet hij me echt met rust gaan laten.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:34
Verwijderd
Niet. Ik grijp iedere kans die op mijn pad komt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:01
juno
juno is offline
Ik duw zijn hoofd weg, trek mijn kleren weer aan en ik ga naar huis met de woorden: "Laat maar, je kunt het niet".

Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:38
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
juno schreef op 28-11-2006 @ 12:01 :
Ik duw zijn hoofd weg, trek mijn kleren weer aan en ik ga naar huis met de woorden: "Laat maar, je kunt het niet".
Oud 28-11-2006, 11:52
Yaris
Yaris is offline
Hoef ik niet. Ik ben toch te lelijk om aangesproken te worden
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 12:06
gewoonmax
gewoonmax is offline
normaal ben ik eerlijk

maar er was n keer iemand die durfde mij niet eens onder ogen te zien, fietste gelijk de bosjes in toen ik langsfietste enzo. En toen vond ik het grappig om af te spreken en niet op te komen dagen. Nu vind ik dat eigenlijk echt een kutactie van mezelf maar het was toch wel grappig Bleek het ook nog eens dat haar vriendinnen haar geflasht hadden omdat ze zeiden dat ik nog n keer wou afspreken en dat hebben ze nog 2 keer gedaan en alle keren stond zij voor niks te wachten
Oud 28-11-2006, 13:05
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-11-2006 @ 16:37 :
Ik moet vrij chagrijnig of moe zijn om geen zin te hebben in een gesprek, dus ze worden 'afgewimpeld' met een vuile blik, de-ogen-ten-hemel-slaan en sarcastische opmerkingen. Of ik loop naar een vriend(in) in de buurt en sleep die mee ergens anders heen.

Vind het lastiger als je wel gewoon wilt praten, maar dan blijkt dat hij wel meer wil. Dan ga ik maar meestal subtiel laten vallen dat ik al een vriendje heb, of ik zeg dat ik toch echt terug moet naar mijn vrienden. Vind het ook zo gemeen om te zeggen dat hij gewoon niet leuk/lekker genoeg is. (behalve als echt een enorm haantje is en ik bij wijze van spreken al dolgelukkig moet zijn dat hij naar me kijkt, of hij begint al meteen een arm om me heen te slaan of handen op m'n billen/heupen/middel/...eigenlijk waar dan ook te leggen, dan mag zo'n ego best even de grond in worden geboord).
Perfect verwoord. Same here.
Oud 28-11-2006, 14:31
Optima
Optima is offline
"ik heb een vriend"

als dat niet helpt

"ik heb AIDS"

als dat niet helpt

"ik ben een shemale"

als dat niet helpt

... tja dan issie gewoon triest
Oud 28-11-2006, 14:38
Verwijderd
Ligt er een beetje aan. Je hebt van die kerels die dan zeggen: 'Zo, jij ziet er goed uit' (of iets in die trant) en ik bedank ze daar dan vriendelijk voor, maar ga dan wel snel het gesprek met iemand anders aan. Wanneer hij dan door blijft gaan laat ik subtiel de woorden 'mijn man' vallen. Mocht het dan nog doorgaan dan ga ik negeren of ben ik gewoon ronduit bot: 'Kan me niet herinneren dat ik gevraagd heb om jou gezelschap.' in de hoop dat dat genoeg is, en anders wordt het lastig. Dan zeg ik tegen ze dat ik niet met ze wil praten, of ze willen weggaan/ oprotten/iemand anders moeten gaan vervelend enz.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 16:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nala schreef op 28-11-2006 @ 15:38 :
Mocht het dan nog doorgaan (..)
mannen .

cynisme, wegkijken (richting plafond eo), lachen en alles bevestigen wat hij zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 17:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
Meestal blijf ik wel vriendelijk, maar zodra mensen te opdringerig worden is het lievige meisje al snel vergaan (naar het schijnt). In 1e instantie probeer ik het erg subtiel te brengen ('Heb je even? Ik ben even mijn vriend uit het oog verloren'), en als hij/zij dan schijnbaar echt geen zin heeft om hints te spelen zijn mijn opmerkingen wat harder. Al een keer gebruikt:

- Probeer het eens bij dat blondje.
- Beweeg je altijd zo met je lippen? Ik word er een beetje nerveus van.
- Goed, ben je klaar? Dan kan ik ook weer verder.
- Heb je nu nog steeds niet door dat ik op vrouwen val?
- Ik ben lesbisch.
- Je bent homo? Tof, mijn vriend is bi.
- Jij bent toch... Nee dat is onmogelijk, die is veel leuker.
- Geen interesse
- Nee, ik ben zwanger.

Gelukkig worden subtiele hints vaak ook wel begrepen, die hardere opmerkingen zijn niet echt mijn ding.
Oud 28-11-2006, 19:05
Gevederde
Gevederde is offline
Ik laat het gesprek doodvallen en doe lomp tegen hem. Hehe, iemand afwimpelen lijkt me niet zo moeilijk. Als het echt niet lukt kun je nog altijd zeggen dat je een bepaald iemand heel leuk vind.. Of juist lachen naar iemand anders of nadrukkelijk naar een richting kijken (waar zogenaamd een leuk iemand staat , werkt erg goed )
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 22:25
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
HvJ schreef op 28-11-2006 @ 18:15 :

- Nee, ik ben zwanger.
ff voorstellen hoe dat gaat hoor

J: hey wil je een drankje
m: hmmz nee moet eigenlijk naar de wc
J: nog ff n biertje kan best joh
M: nee ik ben zwanger

Oud 28-11-2006, 22:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nee, dat heb ik ooit eens gezegd toen ik samen met een vriend uitging en ik een jongen trof die me iets te opdringerig werd. Zoiets als:

Hij: Kom op man, we kunnen toch wel even dansen? En misschien wordt het nog wel veel leuker en ga ik met jou mee naar huis
Ik: Zullen we dat maar niet doen?
Hij: Waarom niet?
Ik: Nouja hij en ik, ik en hij (wijzend naar een vriend) zijn zwanger, dus hij voelt er vast weinig voor vrouw en kind mee te geven aan een wild vreemde.
Hij: Oh.. Serieus? Hoe oud ben je dan?
*negeer modus* En hij liep weg

Edit: Ik kon op dat moment echt geen stommer iets bedenken, en ik was achteraf ook blij dat de meneer in kwestie zo schrok dat hij geen research heeft gedaan bij de betreffende vriend want die had met zijn lamme kop waarschijnlijk gezegd "Huh, hebben wij weleens seks gehad dan?"
Het nadeel als je niet zo direct durft te zijn.

Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 28-11-2006 @ 10:34 :
Niet. Ik grijp iedere kans die op mijn pad komt.
Waarvoor hulde.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 27-11-2006 @ 17:39 :
ik vindt
Dat is inderdaad een afknapper.

Ik probeer het meestal met "rot op" als beleefdere opties falen. beleefder: "volgens mij zie ik daar een bekende en daar ga ik de rest van de avond naar toe."
"versier je me nu? daar heb ik namelijk geen behoefte aan."

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 11:15
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
HvJ schreef op 28-11-2006 @ 23:33 :
mooi verhaal
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten