Oud 11-12-2006, 13:22
Optima
Optima is offline
beste mensen,

Ik voel me al enige tijd gefrustreerd op seksueel gebied. Ik heb echt de hele dag door zin in seks, maar vriendlief is er dan niet. Als vriendlief er wel is, komt het er vaak niet van. Ik ben tegenwoordig te huiverig om nog initiatief te nemen, want voorheen ging hij niet verder in op mijn avances.

Ik mis gewoon de tijd waarin we zo gepassioneerd waren dat we elkaar de kleding van het lijf afscheurden. Die herinnering is nog zo levendig bij mij, en staat in schril contrast met de huidige realiteit. Jajaja ik moet niet in het verleden blijven leven, maar ik word gek! Ik ben 22, on the peak of my sexuality, en ik voel me een ingedutte doos.

Ik wil geen seks met andere mannen, zover is het nog niet. Ik wil seks met mijn vriend! Aan de andere kant wil ik hem er niet mee 'lastig vallen', maar ik ben bang dat op een gegeven moment de emmer overloopt, en ik mijn lust niet meer onder controle kan houden. Overigens heb ik het er vaak met hem over gehad, dan blijft het even hangen, en de week erop is het week als vanouds.

Wat moet ik doen?

ja, ik heb er al aan gedacht me op te laten sluiten in een padded room met een dwangbuis aan

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:31
Chimera
Chimera is offline
Hoezo 'komt het er niet van'? Ik ben zelf geen ochtendmens, m'n vriendin dus wel, maar toen die zaterdagochtend VEEL te vroeg tegen me aan kwam rijen kreeg ik vanzelf wel zin. Zin kun je maken, en vooral als 't om seks gaat is dat niet heel erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:40
Verwijderd
Mss moet je m maar gewoon ns n keer bespringen en alle lust er gewoon in 1 keer uitlaten.

Maar hoe lang hebben jullie al en hoe oud is hij? Heeft hij veel andere dingen aan zijn hoofd? En realiseert hij wel hoe je er onder lijdt?

En je kan er namelijk wel over praten, maar dat de goede periode maar kort duurt is een teken dat het bij hem niet doordringt.
Als dat zo is, kan je het beste subtiele druk op hem leggen, niet op de manier van: "Als je niet snel mij meer seks geeft, maak ik het uit", maar gewoon duidelijk maken dat je lijdt onder het feit dat je niet genoeg seks krijgt en dat dat je aan het twijfelen zet. Misschien een beetje bruut, maar het zal op zo'n manier toch beter doordringen. En als subtiel druk leggen niet helpt, dan maar op de onsubtiele manier, dwz, of hem gewoon steeds bespringen totdat hij t leert of gewoon rechtuit zeggen dat als hij niet snel zn zaakje op orde heeft, hij helemaal naar jou kan fluiten. Tklinkt gemeen, maar als t hem dingen doet realiseren, is t voor t beste.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:51
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik herken dat ook wel hoor, hoewel het bij ons meer fases zijn. De enke periode van een paar weken echt uberheftige toestanden, de andere weken niet eens het Viva-gemiddelde. Ik heb me daar neergelegd. Mijn vriend nog niet, maar dat is wel schattig.

Maar goed, ik denk dat ik er ook wel een beetje onrustig van zou worden als hij niet op mijn avances zou ingaan als daar verder geen reden als moeheid of ziekte voor was (in ons geval altijd wel een van die twee). Dan zou ik ook wel gefrustreerd raken..
Oud 11-12-2006, 14:27
Verwijderd
Het is al zo erg dat je "ik wordt" typt

Verder kunnen wij ook niet echt helpen. Zit verder wel alles goed in de relatie?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-12-2006 @ 15:27 :
Het is al zo erg dat je "ik wordt" typt
Heh, ze heeft 1 minuut na jouw reply een edit gedaan
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:48
juno
juno is offline
Dat wordt dan toch sex met andere mannen he. Want hij luistert niet. Wat moet je dan ook met een ouwe zak?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 11-12-2006 @ 15:48 :
Dat wordt dan toch sex met andere mannen he. Want hij luistert niet. Wat moet je dan ook met een ouwe zak?
En bedankt...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:52
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2006 @ 15:50 :
En bedankt...
*troost*

nee hoor, jij bent nog een jonge god.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 11-12-2006 @ 15:52 :
*troost*

nee hoor, jij bent nog een jonge god.

Is de hare zo oud dan? Heb wat gemist kennelijk...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:49
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2006 @ 15:58 :

Is de hare zo oud dan? Heb wat gemist kennelijk...
Ouder dan jij. (Hoewel het niet veel scheelt....) Maar jij hebt je jochie-kwaliteiten nog en hij niet meer.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 11-12-2006 @ 18:49 :
Ouder dan jij. (Hoewel het niet veel scheelt....) Maar jij hebt je jochie-kwaliteiten nog en hij niet meer.
Valt me op dat 't vanuit de kant van de TS erg stil is...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:54
juno
juno is offline
Misschien heeft haar ouwe vent het topic gelezen en is hij de schade aan het inhalen. (Of is zij een jonge god tegengekomen. )
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 18:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
juno schreef op 11-12-2006 @ 17:54 :
Misschien heeft haar ouwe vent het topic gelezen en is hij de schade aan het inhalen. (Of is zij een jonge god tegengekomen. )
Misschien heeft ze een leven naast het forum?
Oud 11-12-2006, 18:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Qimm schreef op 11-12-2006 @ 19:45 :
Misschien heeft ze een leven naast het forum?
Doe eens een zoekopdracht op d'r posthistory voordat je de smartass uithangt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:26
Nona
Nona is offline
Zullen we het weer ontopic houden in plaats van over de jochie-kwaliteiten van Chimera?
Oud 11-12-2006, 19:35
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2006 @ 18:47 :
Doe eens een zoekopdracht op d'r posthistory voordat je de smartass uithangt
Ik opperde alleen maar wat... ik heb wel wat anders te doen dan mensen stalken.
Oud 11-12-2006, 19:45
juno
juno is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-12-2006 @ 20:26 :
Zullen we het weer ontopic houden in plaats van over de jochie-kwaliteiten van Chimera?
Die overigens ieder moment om kunnen slaan naar het ouwe zak stadium. Voor je het weet is zo'n jochie kaal, vadsig en loopt ie achter een kinderwagen. 26 is een heel gevaarlijke leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 20:29
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
opdonderen

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:01
Chimera
Chimera is offline
Heh, da's lang geleden
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:35
Optima
Optima is offline
a) foto's van mijn EX worden niet gewaardeerd
b) ik laat nu wat van me horen, niet dat ik het als enige verplichting voel
c) ik heb inderdaad een leven, en aan jullie nieuwsgierigheid omtrent mijn topic te zien, jullie niet
d) ontopic: het is nog niet geheel opgelost, maar ik begin onderhand te denken dat ik hulp moet gaan zoeken omdat ik overmatig zin heb in ja, eh, mijn vriend
Oud 11-12-2006, 23:50
Verwijderd
Koop een vibrator.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:59
Verwijderd
Eén van de eerste vragen die in mij opkomt is: 'Heb je dit al met je vriend besproken?'
Je zegt dat je hem er niet mee wilt lastig vallen, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat er iets veranderd, als hij niet weet dat je wilt dat er iets veranderd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 00:19
Optima
Optima is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-12-2006 @ 00:50 :
Koop een vibrator.
seks does not equal a vibrator

anders waren mannen nu overbodig geweest
Oud 12-12-2006, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 00:35 :
het is nog niet geheel opgelost, maar ik begin onderhand te denken dat ik hulp moet gaan zoeken omdat ik overmatig zin heb in ja, eh, mijn vriend
Hulp zoeken omdat je je vriend nog aantrekkelijk vindt en seks wilt hebben? Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Je komt gewoon duidelijk tekort. Er zijn maar 2 opties:
1. vind een ander
2. heb seks met je vriend

En wat voor hulp, wil je medicijnen gaan slikken die libido verlagen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 07:57
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 12-12-2006 @ 08:39 :
Er zijn maar 2 opties:
1. vind een ander
maar wel in een andere volgorde geloof ik

ik denk dat er bijzonder weinig jongens de sexuele avances van hun vriendinnetje kunnen negeren, ik denk dat jullie lang genoeg bij elkaar zijn dat je hem bij het slapen gaan eens goed kunt verwennen, hij zal je absoluut niet tegen houden
Oud 12-12-2006, 08:41
Verwijderd
wat Nala zei.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik denk dat het toch belangrijk is om nogmaals aan te geven, dat jij behoefte hebt aan meer. Daarmee val je hem vast niet lastig, en misschien is er juist wel een duidelijke verklaring voor zijn lage(re) libido te geven?
Voor mij persoonlijk is het herkenbaar, dus de enige ben je niet. Echter ken ik geen seksuele frustratie, maar mijn behoeftes zijn over het algemeen toch een stuk groter als die van hem en dan komt het uiteindelijk alsnog op hetzelfde neer.

Of jij je voelt als een ingedutte doos heb je zelf in de hand, je kunt hem natuurlijk ook gewoon bespringen (al zal je dat vast al eens geprobeert hebben), en anders rest er geen andere optie dan gewoon op een actievere god te vallen, haha.

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 09:35.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 00:35 :
c) ik heb inderdaad een leven, en aan jullie nieuwsgierigheid omtrent mijn topic te zien, jullie niet
Ah, daarom postte je in korte tijd in 10 topics op DK?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:53
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 12-12-2006 @ 08:39 :
Hulp zoeken omdat je je vriend nog aantrekkelijk vindt en seks wilt hebben? Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Je komt gewoon duidelijk tekort. Er zijn maar 2 opties:
1. vind een ander

En wat voor hulp, wil je medicijnen gaan slikken die libido verlagen dan?
Of een derde: leer te willen wat je krijgt. Scheelt ook een hoop ellende.
Oud 12-12-2006, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 12-12-2006 @ 10:53 :
Of een derde: leer te willen wat je krijgt. Scheelt ook een hoop ellende.
Jahee, als het om het verschil 4 x per week of 1 of 2 keer per week gaat, zou ik dat wel voor mn vriendin overhebben (doe ik ook trouwens, maar daar gaat het niet om). Maar ik maak uit haar verhaal op dat het eerder om het verschil 4 x per week of 1 of 2 x per maand gaat. Dat is voor mijn gevoel een té groot verschil om de relatie vlekkeloos te laten verlopen én ik maak ook op uit haar verhaal dat als ze seks hebben, het ook nog niet eens zo geweldig spetterend is.

Ik vind het fout om jezelf zoveel frustratie aan te doen, al houd je nog zoveel van een persoon. Ik begrijp de situatie wel, ik ben zelf van nature ook een beest qua seks en ik houd mezelf ook genoeg in omdat ik nu tevreden ben met wat ik krijg. Maar voor ieder zijn er grenzen waartot hij of zij zich moet inperken voor de ander en haar grens is imo bereikt, anders zou ze zich niet gefrustreerd voelen. Wat niet wil zeggen dat als je grens bereikt is, dat je dan het meteen moet uitmaken oid, maar je moet er wel wat mee doen.
Ik krijg altijd het gevoel dat het gros op seksualiteit altijd partij kiest voor degene die het minste zin heeft en dat de ander zich daar altijd maar moet aan zien te passen of iets anders moet zoeken. Newsflash: Relaties werken niet eenzijdig ;x

En natuurlijk zijn er ook situaties waarin het verschil puur komt door lichamelijke of psychische aandoeningen, maar zoiets lijkt in dit geval niet zo te zijn.

En Sarah en Nala, lees haar beginpost nog eens, ze heeft t al besproken, maar weinig effect.

Citaat:
_Moby_ schreef op 12-12-2006 @ 08:57 :
maar wel in een andere volgorde geloof ik
Allicht
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 11:20
Verwijderd
Als het weinig effect had, heeft ze kennelijk niet goed duidelijk gemaakt in welke mate het voor haar een probleem was. En als het echt maar 1 of 2 keer per maand is, dan zit daar iets achter. Een jonge man heeft echt niet zomaar vanuit het niets zó'n laag libido. Kennelijk is ze er niet achter gekomen wát er dan achter zit bij hem. Lijkt me geen afdoende gesprek, dan.

En ik snap niet hoe mensen dat voor zich zien, seks hebben met iemand die dat met tegenzin doet wat is daar nou leuk aan? Seks moet toch leuk zijn voor allebei. Als het jou er niet om gaat om de lustgevoelens met iemand te delen, maar je gewoon even klaar wil komen, dan kun je beter gaan masturberen - daar heeft tenminste niemand last van.

(Kijk, ik vind niet dat je alleen seks moet hebben als je staat te springen van geilheid - je kunt altijd allicht proberen of je in de stemming kunt komen door te gaan zoenen etc. Maar als iemand niet wil, waarom zou je er dan seks mee gaan hebben? Dan ligt diegene daar maar, het te doorstaan en te hopen dat het snel afgelopen is. Als ik seks zou hebben met m'n vriend terwijl hij dat niet wilde zou ik me echt walgelijk voelen.)

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 11:22
Scatterheart
Scatterheart is offline
Dat mag je vinden. Als er alleen weinig veranderd naar aanleiding van dit soort gesprekken zijn er niet zoveel opties: of je accepteert dat er niks veranderd en probeert (voor zover je grenzen en frustratie-limiet dat toelaat) er zonder genoeg seks van te genieten, of je maakt het uit, of je blijft balen en het gaat ook uit.

Oh en trouwens: als er verder wel genoeg intimiteit is (dus wel seks, maar geen penetratie), zou ik het wel redden. Maar telkens hard worden afgewezen is ook niet alles. Zie eerste alinea.
Oud 12-12-2006, 11:32
Verwijderd
@ Scatterheart, zei ik ook al eerder
@ Sarah, wat je zegt in je onderste alinea, vind ik ook. Dat de ander minstens zn/haar best doet om zin te krijgen, als het daarna écht niet lukt, okj. Maar ik krijg ook niet het idee dat haar vriend dat al probeert, dus als hij dat zou proberen, zou het verschil mss weer kleiner worden zodat het geen frustratie meer oplevert.

Damn ik krijg zodalijk last van tekstuele frustratie, al die nuances die ik wil zeggen *zucht*
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 11:42
Scatterheart
Scatterheart is offline
Nee, jij zegt dat het niet goed is om jezelf zoveel frustratie aan te doen. En ik vind dat je daar zelf ook een aandeel in hebt. Leer er mee leven, of maak het uit als er niks veranderd.

En dat je er altijd iets mee moet doet als een grens bereikt is, is een beetje een utopie, zo lijkt mij. Niet de hele wereld draait immers om jou en jouw zin in seks.
Oud 12-12-2006, 11:44
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-12-2006 @ 12:20 :
Als het weinig effect had, heeft ze kennelijk niet goed duidelijk gemaakt in welke mate het voor haar een probleem was. En als het echt maar 1 of 2 keer per maand is, dan zit daar iets achter. Een jonge man heeft echt niet zomaar vanuit het niets zó'n laag libido. Kennelijk is ze er niet achter gekomen wát er dan achter zit bij hem. Lijkt me geen afdoende gesprek, dan.
Dat weet hij (als het al zo extreem is; dat is verder ook niet echt gezegd - misschien wil zij wel drie keer per dag en hij vijf keer per week) waarschijnlijk dan ook niet. Of wel, en heeft hij niet echt behoefte het te delen.
Oud 12-12-2006, 13:51
Optima
Optima is offline
Ik ga niet iedereen quoten maar ik zal even een paar punten aanstippen

1) frequentie. De frequentie zit nu op 1x per week, met moeite overigens, het is onlangs nog voorgekomen dat het 1x per 2 weken was ( ik zat al dagen mijn handen eraf te bijten) en dan de opmerking komt " oh, is het al weer zo lang geleden?" Ik vind 1x in de week te weinig, vooral als je elkaar vaker dan 1x in de week ziet en nog niet zo gigantisch lang een relatie hebt.
2) ik heb met hem gepraat, meerdere keren, en hij heeft mij verzekerd dat hij geen probleem heeft met zijn libido. Hij werkt, en is soms moe. Oke daar kan ik mee leven. Maar deze frequentie, 1x per week met moeite, doet mij denken dat er meer aan de hand is. meest logische verklaring, maar ook meteen de meest onlogische: hij heeft mindere lust voor mij dan ik voor hem. Onlogisch, omdat ik er goed uitzie, en door omgeving vaak gekwalificeerd word als lekker ding. Als hij op me uitgekeken is moet hij dat gewoon zeggen, dan heb ik daar vrede mee. maar dat is het volgens hem niet. Nou, wat het dan wel is, is een mysterie....
3) In mijn voorgaande relaties heb ik ook wel eens gehad dat ik meer wilde dan mijn toenmalige vriendjes, maar ik heb dat altijd verzwegen. Nu kom ik voor mijn behoeftes op, maar merk dat het weinig verschil geeft. Ik ben erg evrdrietig hierdoor, en wil het ook niet vanwege deze frustratie uitmaken, gewoon, omdat een relatie zoveel meer behoort te zijn dan alleen seks. Maar... er is een grens. Dit gaat in mijn ogen niet meer om seks, maar om een verschil in karakter, dat, als het nog groter wordt, onoverbrugbaar zal zijn. Ik snap zijn beredenering ook niet: hij zegt " ja ik heb zin in je" maar de realiteit blijft ver achter. Ik krijg iedere keer weer wat anders te horen als we het er naderhand over hebben waarom het er niet van gekomen is of waarom hij niet wil. " ja ik was er niet op voorbereid" ( sinds wanneer moeten mannen zich voorbereiden op seks?!?!?!!?) " ja ik heb geen iniatief genomen omdat ik dacht dat jij niet wilde omdat je het even rot hebt" ( ooit gehoord van overleg?) etc.

Mijn frustratie is nog steeds niet weg, en gelukkiger word ik er ook niet echt op. Duidelijkheid heb ik nog steeds niet, en onderhand begin ik aan mezelf te twijfelen of mijn realiteit nou zo verdraaid is dat ik er helemaal niks van snap. Dit moet niet te lang gaan duren, want ik ga er aan onderdoor

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 13:57
Optima
Optima is offline
Ohja, en dit probleem beperkt zich niet alleen tot seks, soms heb ik ook zoiets van, kus me nou eens even lekker ( zonder meteen over te gaan op de daad). Kussen is heerlijk! Soms kun je alleen kussen en ben je al zo voldaan, en voel je je zo intiem met elkaar.... maar ook dit kost veel moeite...
Oud 12-12-2006, 14:06
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 14:57 :
Ohja, en dit probleem beperkt zich niet alleen tot seks, soms heb ik ook zoiets van, kus me nou eens even lekker ( zonder meteen over te gaan op de daad). Kussen is heerlijk! Soms kun je alleen kussen en ben je al zo voldaan, en voel je je zo intiem met elkaar.... maar ook dit kost veel moeite...
Wil ie wel knuffelen dan? Of dat ook al niet?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:13
Chimera
Chimera is offline
Mja, ik heb in m'n vorige relatie ook gehad dat ik minder zin had dan m'n ex, maar dat was vooral omdat ik gewoon op d'r uitgekeken was. Vond het voor haar niet leuk en dus maar geprobeerd zin te 'maken', maar meestal had ik zo iets van "pff, ik ga wel slapen".
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:20
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 14:57 :
Ja, dat bedoelde ik dus, als dat ook "al" mist, dan wordt het wel een beetje erg... Intimiteit is naast lust ook heel belangrijk aan seks. Lust kun je nog wel gedeeltelijk zelf oplossen.

Tja, het is wel behoorlijk rot als ik dat zo lees. Die "excusen" vind ik ook wel erg typisch, daar zou ik in dat geval nog maar opgefokter van worden. Maar goed, ik heb het maar weinig meegemaakt dat behoeftes perfect gelijk opgaan in relaties.

Overigens vind ik persoonlijk een keer per week 'met moeite' als je nog geen járen samen bent ook wel weinig. Maar goed, ik kan me zo voorstellen dat als de seks dan supergaaf is, je er dan ook wel een week tegenkunt.

En tenslotte loop ik soms ook wel (totaal niet op seksgebied overigens, gewoon stomme huishoudendingen of zo, maar even voor het idee) tegen dingen op die ik moeilijk vind met mijn vriend, en dan praten we er ook over, en dan gaat het drie dagen perfect op dat gebied, om de vierde dag weer terug bij af te zijn. Dan bedenk ik me de volgende keer wel drie keer of ik het bespreek, want daar word je inderdaad verdrietig van.
Oud 12-12-2006, 14:21
Optima
Optima is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-12-2006 @ 15:13 :
Mja, ik heb in m'n vorige relatie ook gehad dat ik minder zin had dan m'n ex, maar dat was vooral omdat ik gewoon op d'r uitgekeken was. Vond het voor haar niet leuk en dus maar geprobeerd zin te 'maken', maar meestal had ik zo iets van "pff, ik ga wel slapen".
maar heb je dat ook tegen je ex gezegd? Als mijn vriend inderdaad op mij uitgekeken is, hoor ik het graag. Ik respecteer zijn eerlijkheid, en mijn recht op een man die niet op mij uitgekeken is.
Oud 12-12-2006, 14:26
Verwijderd
Optima, ik denk dat je het beste er een eind aan de relatie kan maken. Zoals je het zegt, seks is niet alles, maar als je ook op andere gebieden uit elkaar groeit, wat je nu dus aangeeft, ik denk dat het op zich nu wel duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 15:21 :
maar heb je dat ook tegen je ex gezegd? Als mijn vriend inderdaad op mij uitgekeken is, hoor ik het graag. Ik respecteer zijn eerlijkheid, en mijn recht op een man die niet op mij uitgekeken is.
Ik heb het uitgemaakt met d'r, dus in die zin heb ik 't gezegd ja. Maar uitgekeken raken is een traject zegmaar, en in mijn geval is een van de symptomen dat ik geen zin in seks met die persoon meer heb. Terwijl m'n libido niet daalt ofzo, het is gewoon die persoon die niet interessant meer is.

Niet dat dit ook bij jou het geval moet zijn ofzo, misschien heeft 'ie kopzorgen ergens over, dat kan ook je 'zin' nogal beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 15:04
juno
juno is offline
Geen sex en ook niet zoenen, druk en werk.

Klinkt niet goed. Geen sex is niet zo erg, maar geen intimiteit nekt je relatie.

Hij zal het best druk hebben en moe zijn, maar even een intiem moment kost niet zoveel moeite.

Vraag is dus: is het zijn libido, of heeft hij een probleem met de intimiteit? In het laatste geval ben je de banaan. Hebben jullie nog wel lol samen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 15:44
Optima
Optima is offline
Citaat:
juno schreef op 12-12-2006 @ 16:04 :

Vraag is dus: is het zijn libido, of heeft hij een probleem met de intimiteit? In het laatste geval ben je de banaan. Hebben jullie nog wel lol samen?
ja, we zijn meer maatjes, dan geliefden. We knuffelen nog wel, en hebben veel lol. Misschien neigt het meer naar vriendschap dan relatie, maarja, dat is wel een grote kloof, daar spelen weer hele andere emoties. Lichamelijk gezien maatjes.
Oud 12-12-2006, 16:39
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 16:44 :
ja, we zijn meer maatjes, dan geliefden.
En als je hem opwacht in spannende lingerie met kaarslichtjes en rozenblaadjes (puur een 'cliché'-voorbeeld. Ik bedoel in ieder geval een totaal niet maatjes-gerichte setting), hoe reageert hij dan?
Lijkt me belangrijk om die maatjes-mentaliteit te doorbreken, keihard cold-turkey.
Oud 13-12-2006, 12:33
juno
juno is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-12-2006 @ 16:44 :
ja, we zijn meer maatjes, dan geliefden. We knuffelen nog wel, en hebben veel lol. Misschien neigt het meer naar vriendschap dan relatie, maarja, dat is wel een grote kloof, daar spelen weer hele andere emoties. Lichamelijk gezien maatjes.
Maatjes kun je een leven lang met iemand zijn. Als de aantrekkingskracht voornamelijk fysiek is, is dat niet zo'n brede stabiele basis. Iemand die je partner en je beste vriend is, houdt het langer vol.

Regel: minder passie is normaal. Hoeveel minder fluctueert. Nu hebben julie blijkbaar een dipje, meestal komt dat door de omstandigheden. Werk, druk, moe, zorgen. Daar moet je mee leren omgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:24
GekkeWaus
GekkeWaus is offline
Hey Jeanne. Daten?
Oud 13-12-2006, 23:50
Optima
Optima is offline
Citaat:
GekkeWaus schreef op 13-12-2006 @ 23:24 :
Hey Jeanne. Daten?
maarthuh jonguh! Ik ben geen 18 meer

maargoed, even update, we hebben hierover op maandag een ruzie gehad, omdat ik dus met allerlei verklaringen in mijn hoofd kwam van 'hij gaat vreemd' 'hij is op me uitgekeken' etc, maar dat heeft hij uit de wereld geholpen. Hij was heel verdrietig omdat ik tegen hem had gezegd dat ik 'hoopte dat hij vreemdging' omdat dat een hoop zou verklaren. Hierdoor heeft hij weer een heleboel scenario's in zijn hoofd lopen aanmaken en is een beetje paranoide geworden. Kortom: werd van kwaad tot erger.

Dat hebben we nu gelukkig uitgepraat, en aan het oorspronkelijke probleem van de openingspost, daar gaan we het donderdag over hebben.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Vooral dat het toch wel redelijk serieus en on topic is gebleven ( en geen reacties van 'zoek een nieuwe lul etc'). Heeft me zeker geholpen om dingen vanuit een ander perspectief te zien.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten