Hmm, ik zelf heb wel ervaringen bij het GGZ, en volgens mij is dit overkoepelend voor het Riagg?
Mijn ervaring zijn... verschillend. De eerste keer dat ik er heen ging, werd ik doorgestuurd, nadat mijn psycholoog en psychiater niet meer wisten wat ze met mij aan moesten, en de Jutter mij afgewezen had (na ee naantal maanden wachten....) voor volledige opname.
Ik heb er toen een gesprek of wat gehad, samen met mijn moeder toen nog (was ook minderjarig).
Mijn ervaringen waren toen slecht.
Het gesprek kwam er op neer: "Je vader is de oorzaak. Hij woont nog thuis. Kom terug als hij het huis uit is."
Tsja, of je daar nou veel aan hebt..
Toen heb ik dus ruim een jaar of 3 geen hulp meer waar dan ook gezocht.
In april heb ik weer hulp gezocht, maar niet zo heftig, gewoon om mij nog even extra te helpen.
De ervaringen waren toen gemengd tot goed. Ik voelde me op mij gemak, ze deed haar best, behandelde me als volwassenen. Ik kreeg toen een 5 gesprekken behandeling. Er zat natuurlijk wel een wachttijd tussen de intake en de behandeling zelf, aangezien ik niet suicidaal was.
Tsja, heb ik er veel aan gehad? Nee, maar wel wat. Ik weet inmiddels ook dat dit niet mijn manier zal zijn om aan mijn problemen te werken, ookal klinken veel preventietrainingen erg aantrekkelijk. Deze heb ik niet gevolgd.
Wil je meer weten, of is dit genoeg?