Oud 14-02-2007, 10:44
lenanienke
lenanienke is offline
UWC is een beweging met 12 scholen waar leerlingen over hele wereld samen hun 5&6V kunnen afmaken. (www.uwc.nl).
Uit heel Nederland mogen er ongeveer 15-20 leerlingen, want er zijn maar enkele beurzen beschikbaar. Daaom is een uitgebreide selectie.
Gister heb ik gehoord dat ik door ben naar de 2e ronde; het telefonische interview. Is er hier iemand anders ook door, of heeft iemand op een andere manier met UWC te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2007, 12:06
Verwijderd
volgens mij heeft iThink zich ook aangemeld voor UWC, maar ik weet niet of hij door is naar ronde twee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
lenanienke schreef op 14-02-2007 @ 11:44 :
of heeft iemand op een andere manier met UWC te maken?
Een oud-klasgenoot zit nu via UWC in Swaziland, 2e-jaars IB.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 20:00
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Een vriendin heeft het gedaan en was er helemeaal enthousiast over!
Oud 14-02-2007, 20:31
Boef
Boef is offline
Een meisje van mijn school zit in Noorwegen. Ik wil je haar weblog wel pm'en als je dat leuk vindt. Ze heeft het geweldig maar is wel erg druk. Niet alleen met school, maar ook met allerlei sociale en culturele activiteiten er omheen die erg veel tijd in nemen. Ze bezoekt o.a. (verplicht) wekelijks een asielzoekerscentrum op een aantal uur rijden vandaan.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 20:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Wuh, waarom hoor ik hier nu pas van?! Nou is het te laat
Oud 19-02-2007, 12:20
iThink
iThink is offline
Heey Lenanienke,

leuk om eens wat mensen te horen die zich ook hebben aangemeld!
Er schijnen zich +400 mensen zich te hebben aangemeld, waarvan we waarschijnlijk al de helft achter ons hebben gelaten!

Ik ben namelijk ook door naar de volgende ronde. Wat ik ervan begrepen heb is dat ook niet zo bijzonder. Als je je application form in het engels had geschreven en het stuk een beetje goed in elkaar stak, dan was je door. Het kritische gedeelte over de (eventuele) minpunten uit je essay en uit de 'forms' van de overige applicanten, komen in het telefonische interview.

Waar liggen jouw interesses qua doen en laten en qua UWC locaties?
Ik zit iig meer in de hoek van Wales, USA, Noorwegen e.d. Dit ook vooral omdat ik mensen ken die daar op school zitten. Ook Hong Kong
lijkt me interessant, al lijkt de school wel een beetje op een kantoor/ziekenhuis.
Was jij trouwens bij de open dag?

Op zich zou ik het ook wel leuk vinden om met mensen die in hetzelfde 'schuitje' zitten eens te PM'en, mailen of gewoon eens te MSN. Als jij dat ook wel wilt ( en mss eens uit te wisselen wat elkaars essay's waren) dan moet je me maar even PM'en!

Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 12:47
iThink
iThink is offline
Trouwens, de weblogs staan gewoon op de site:
dit zijn ze
Waarschijnlijk had je ze zelf al wel gezien, maar toch.
De leukste en handigste vind ik die van Sophie Petri. Die staat niet in dit lijstje, dus dit is de link naar haar weblog
Haar kun je ook altijd vragen mailen e.d!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 08:05
iThink
iThink is offline
Ik heb gisteravond ook de tweede ronde meegemaakt. Op zich was het nog best pittig omdat je het hele gesprek uit je zelf moest leiden. Op zich is dat natuurlijk wel logisch, maar het is wel slim om even goed na te denken voor het gesprek, in plaats van opeens thuis zijn en dit meisje te woord te staan.

Op zich ging het wel goed, en ze zei dat ik de gewenste antwoorden gaf. Op zich is dat natuurlijk wel een fijn uitgangspunt.
Er schijnen er bijna 100 gebeld te zijn, waarvan maximaal de helft doorgaat naar de laatste beslissende ronde. Maar ze hopen eigenlijk met minder mensen door te gaan vanwege de overzichtelijkheid.
Ik hoop iig dat ik niet nu ga stranden, net in het zicht van de finish.

Hebben eigenlijk anderen van jullie ervaring met UWC?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:07
Verwijderd
Ik ken een stuk of 4 mensen die het gedaan hebben maar daarvan is er maar 1 nederlands geloof ik
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:47
rasila
rasila is offline
Ik heb me ook opgegeven, ben ook door ronde 1 heen en ik heb mijn interview een paar uur geleden gehad. Ik vond het eigenlijk nogal moeilijk en heb er niet zo'n goed gevoel over. Nouja, maandag horen we het...
Ik hoop dat ik toch door ben, al verwacht ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 21:09
iThink
iThink is offline
Als het goed is heeft iedereen nu zijn uitslag over de éénalaatste ronde binnen. Ik zelf ben door en zit in groep 2.

Hoe is het jullie vergaan?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:20
vinz
vinz is offline
Jaah, ik ben ook door en ook in groep 2!
Hoeveel zijn er nou eigenlijk door?? Volgens mij begint
het in ieder geval aardig serieus te worden!!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:52
iThink
iThink is offline
Citaat:
vinz schreef op 06-03-2007 @ 21:20 :
Jaah, ik ben ook door en ook in groep 2!
Hoeveel zijn er nou eigenlijk door?? Volgens mij begint
het in ieder geval aardig serieus te worden!!
Als het goed is, bepaalt zaterdag eigenlijk de eindselectie.
Er komen waarschijnlijk tussen de 25 en 40 mensen, dus meer dan de helft zal gaan!. En omdat wij in groep 2 zitten is onze uitgangspositie denk ik ook wel goed!

iig tot zaterdag
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
iThink schreef op 06-03-2007 @ 21:52 :
Als het goed is, bepaalt zaterdag eigenlijk de eindselectie.
Er komen waarschijnlijk tussen de 25 en 40 mensen, dus meer dan de helft zal gaan!. En omdat wij in groep 2 zitten is onze uitgangspositie denk ik ook wel goed!

iig tot zaterdag
Even voor de omstanders en mensen die dit topic misschien zullen zoeken later, wat is het verschil tussen groep 1 en groep 2?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 08:49
iThink
iThink is offline
Je hebt groep 1 t/m 4 en waarschijnlijk zijn de mensen uit de eerste 2 groepen de mensen waarin ze het meest geinteresseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:52
vinz
vinz is offline
Volgens mij maken die groepen alleen uit waar je vandaan komt hoor, want de mesnen die ik ken die hier mee doen uit Amersfoort, zitten allemaal in groep 1/2. En zijn er egt maar zo weinig door? Ik hoop het wel, maar geen valse hoop krijgen he, trouwens, waar komen jullie vandaan?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:24
vinz
vinz is offline
Ik heb trouwens van de commissie gehoord dat er nog 48 over zijn...Best veel nog....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:27
lenanienke
lenanienke is offline
Citaat:
iThink schreef op 07-03-2007 @ 09:49 :
Je hebt groep 1 t/m 4 en waarschijnlijk zijn de mensen uit de eerste 2 groepen de mensen waarin ze het meest geinteresseerd zijn.
Dat is niet zo, het is op woonplaats gedaan. Daarom kwamen de groep 3 en 4 ers allemaal van ver
Sorry dat ik hier btw niet meer kwam(A). Was zoals iThink of Vinz (diegene weet denk ik wel wie ik bedoel) al merkte hier niet meer geweest sinds het plaatsen van dit topic. Was het zelfs vergeten =P
Maar iedereen die door is, succes met het wachten op de uitslag!

Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 16:05
vinz
vinz is offline
JAAAH! Ik ben dus weer door! Bij de laatste plusminus 25!! Grote kans dus!!! Zijn er nog anderen door??
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 08:32
iThink
iThink is offline
Zoals ik jou (Vinz) al gemaild heb, ben ik niet door op dit moment.
Het is wel een erg lullige situatie.

Door mijn bestuurswerk en indruk op de selectiedag hebben ze het idee dat ik te vaardig ben voor deze scholen, ook al zijn Hong Kong en Singapore de nummer 1 en 3 van de wereld in IB opleidingen.
Ze denken dat ik te academisch ed. ben. Ik vind het werkelijk heel raar omdat ze ook adverteren met de leus dat ze mensen met ambitie zoeken en getalenteerde mensen. Ook zeggen ze op de internationale site dat je op verdiensten wordt geselecteerd.
Kortom: er wordt voor mij nu een andere school gezocht, maar op de beste middelbare school van de wereld kom ik niet aan de bak omdat ik daar te 'slim' en te 'vaardig' voor zou zijn.

Al met al ben ik best teleurgesteld door de organisatie. Ik wens jou heel veel succes en hoop dat je daar komt, maar ik had daar eerder moeten zitten eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten