Ja, ik sluit me aan bij Leiv, denk ik. Er zitten mooie zinnen in, maar er zitten ook hele vreemde zinnen in. Ik vond het verschil tussen eerste de stormachtige strandparagraaf en daarna de rustige, zoete, warme binnen-zit-paragraaf eigenlijk wel ok, maar opeens komt er dan een kat ter berde met spreekwoordelijk ontploffende vuurwerkogen. Ik snap wel wat je bedoelt, maar het leest zo vreemd.
Over die twee paragrafen nog; ik vind het goed hoe je een spanning opwekt ertussen door die zin van 'hoe stormachtiger buiten, hoe kalmer binnen'. Je kunt daarmee zoveel doen door op één van die twee locaties fantasie, wens, hoop, gedachte, herinnering of wat dan ook te plakken, maar je hebt het alleen maar over 'in mijn hoofd' en 'in het echt'. Zeker omdat je tegen het einde van het verhaal er ook weinig mee doet, vind ik dat jammer. Hopen dat de kat veranderd in de persoon uit de heftige strandscène kun je zien als een soort brug die de spanningen tussen die twee werelden zou kunnen ontladen, maar dat is toch een beetje een tegenvaller.
Pro-tip: probeer van dit dagboekfragment een verhaal te maken. Of: maak een verhaal waarin je probeer de boodschap die je met dit fragment wilde overbrengen, overbrengt! Dat werkt altijd beter.
LUH-3417