Oud 22-03-2007, 20:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een vriendin en ik willen voor ons examen'feest' (we gaan er vanuit dat we slagen ) een nummer zingen. Aangezien we op die plaats niet de beschikking hebben tot piano enzo willen we dat opnemen en op een cd branden zodat we over die tape heenzingen.

We dachten eraan de pianobegeleiding in te spelen en op sommige plekken stukjes fluit en saxofoon. Maar hoe kunnen we dit het beste opnemen en netjes op cd krijgen?

Ik heb een microfoon bij mijn pc, maar ik weet niet of dat goed genoeg is! Heeft iemand tips hoe je dat redelijk gemakkelijk kan doen?

De kwaliteit hoeft niet super, maar wel dat het redelijk klinkt en we dus die andere dingen er nog aan toe kunnen voegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2007, 15:24
Verwijderd
Regel een studio en een geluidstechnicus... Anders misschien in samenwerking met een jongerecentrum die alle materialen ook heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 15:42
Verwijderd
Citaat:
SE schreef op 23-03-2007 @ 16:24 :
Regel een studio en een geluidstechnicus... Anders misschien in samenwerking met een jongerecentrum die alle materialen ook heeft?
Of niet, want dit lijkt me een beetje te overdreven (en vooral kostbaar) voor jullie doeleinden. Zoek iemand die een beetje verstand heeft van opnemen omdat hij thuis een beetje bijklust bijvoorbeeld. Probeer het iig niet zelf, want er komt wss meer bij kijken dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 18:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
SE schreef op 23-03-2007 @ 16:24 :
Hm, volgende week duik ik wel een dag een echte studio in met een aantal mensen. Die is hier in de buurt, dus ik zou wel eens kunnen vragen hoe duur het is en uberhaupt mogelijk.

Maar misschien is iets wat Metallicat zegt wat slimmer en kosteloos. Ik zal eens rondvragen op school. Wie weet loopt er wel iemand rond goede benodigdheden.

Zijn zulke dingen verplaatsbaar, die opnameapparatuur?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-03-2007 @ 19:14 :
Hm, volgende week duik ik wel een dag een echte studio in met een aantal mensen. Die is hier in de buurt, dus ik zou wel eens kunnen vragen hoe duur het is en uberhaupt mogelijk.

Maar misschien is iets wat Metallicat zegt wat slimmer en kosteloos. Ik zal eens rondvragen op school. Wie weet loopt er wel iemand rond goede benodigdheden.

Zijn zulke dingen verplaatsbaar, die opnameapparatuur?
Dat hangt er vanaf wat je gebruikt. Een volledige studio met hardware is natuurlijk niet verplaatsbaar, maar je kunt ook net zo goed een laptop gebruiken. Moet je natuurlijk wel de juiste mics hebben en wat randapparatuur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten