Oud 27-03-2007, 11:33
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik heb al meer dan een half jaar periodes dat mijn rechterhand pijn doet. Als ik zeg maar met mijn vingers de onderkant van mijn pols probeer te raken dan doet het zelfs heel erg pijn. De pijn zit ongeveer in het midden van mn hand... ik gebruik geen muis ofzo maar ik zit wel redelijk veel achter mn laptop.. rsi trekje ? of toch iets anders
tips en ideeen zijn welkom
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:54
dallie
dallie is offline
Misschien moet je toch maar eens een muis gaan gebruiken, aangezien die beweging anders is dan die van een touchpad.

Kijken of de pijn dan aanhoudt...

Doe je nog andere dingen die het zouden kunnen veroorzaken?
Oud 27-03-2007, 17:38
jongen1986
jongen1986 is offline
Deze pijn komt mij bekent voor, zowel links als rechts.

Bij laptop gebruik merk ik juist dat ik het veel meer heb dan bij (goed!) muis gebruik.. Misschien dus een hint om dit toch aan te schaffen..

Verder: het klinkt cliché maar helpt echt: let op dat je polsen niet op je bureau leunen of wat dan ook.. scheelt ook veel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 22:25
Mjet
Mjet is offline
Hoi,
Het kan zijn dat er soms bijv. een zenuw een beetje klem zit. Dat kan komen doordat je hand/pols wat dikker is dan normaal. Al hoeft dat aan de buitenkant niet erg op te vallen.
Meestal komt dat door overbelasting en kan werkelijk door vanalles komen, sommige mensen krijgen al last als ze bijv. een nieuwe fiets met een ander stuur hebben.
Als het RSI is is de kans groot dat je ook last hebt/krijgt van bijv. je elleboog, ik verwacht niet echt dat het RSI is maar dat kan ik vanuit hier ook niet zeggen natuurlijk. Let goed op houding bij het computeren, ellebogen goed laten steunen schouders niet optrekken en je polsen wél van steun voorzien.
Probeer je pols te ontzien. Al is dat wel lastig want je gebruikt 'm zoveel! Niet teveel achter elkaar computeren kan geen kwaad. Maar kijk ook uit met bewegingen waarbij je je hand optild bijv bij het openduwen van een (zware) deur.
Je kunt ook eens op internet zoeken naar het carpale tunnel syndroom (klinkt eng is het niet zo hoor). Het zal het wel niet zijn, maar het kan je wel een beetje duidelijk maken wat er in je hand gebeurd.

Succes. Gr, Mariëtte
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 22:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb pas een laptop en merk dat ik veel sneller pijn in m'n handen/polsen krijg als ik m'n touchpad gebruik dan wanneer ik achter m'n oude desktop pc zat met een gewone muis. Ik zou als ik jou was eens kijken of het overgaat/minder wordt als je een gewone muis gebruikt.
Oud 01-04-2007, 03:44
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Wat je bij een laptop heel gauw kan krijgen (doordat het toetsenbord en de touchpad iets hoger liggen van je bureau of tafel dan een gewoon toetsenbord) is dat de muis van je hand (het ronde deel waar je duim aan vast zit) verkeerd belast wordt. Dit komt met de loop van de tijd doordat het weefsel langzaam geirriteerd raakt. Op zich kun je het zien als een RSI-klacht doordat het door langdurige irritatie komt.
De beste oplossing is een losse muis en een los toetsenbord als je veel met je laptop bezig bent.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten