Oud 11-04-2007, 14:11
DeadNation
DeadNation is offline
Wat is nou het best/ niet zo zeer makkelijkst, maar gewoon handig qua werken?

Ken alleen adobe audition en in een vaag verleden Acid.

Hook me op met die info! Binnenkort een nieuwe pc dus dan gaan we eens wat ideetjes uitwerken. Drums word ezdrummer denk ik. Ziet er simpel uit met acceptabele resultaten.

En ja ik weet dat t al vaker gevraagd is, maar da's meer losse info over verschillende progs. Liefst advies van iemand die ervaring heeft met meerdere pakketten.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 14:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2007, 15:17
Freek
Freek is offline
Ik zou zeggen; Cubase 4. Hagelnieuw pakket waar ik wel veel goede verhalen over heb gehoord. Ableton Live blijft ook cool maar is denk ik toch wat minder geschikt als (traditionele) sequencer.
Oud 11-04-2007, 15:24
DeadNation
DeadNation is offline
Zat toch ook al aan cubase te denken. De "learning-curve" is wel wat hoger dan bij andere pakketten toch?
Oud 11-04-2007, 15:27
Freek
Freek is offline
Dat sowieso ja. Cubase is nog wel een beetje een zuurstokkleurtjes programma wat dat betreft, ik weet niet of je veel met midi gaat werken? Dat is in Cubase niet heel uitgebreid namelijk.

Cubase is ook niet zo moeilijk een minder legale versie van te vinden, zeker niet nu 4 net uit is.
Oud 11-04-2007, 15:30
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Wij hebben alles met Adobe Audition opgenomen, goed te doen.
Oud 11-04-2007, 16:05
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Freek schreef op 11-04-2007 @ 16:27 :
Dat sowieso ja. Cubase is nog wel een beetje een zuurstokkleurtjes programma wat dat betreft, ik weet niet of je veel met midi gaat werken? Dat is in Cubase niet heel uitgebreid namelijk.

Cubase is ook niet zo moeilijk een minder legale versie van te vinden, zeker niet nu 4 net uit is.
Ik denk wel dat ik sommige drumparts met midi ga programmeren ism ezdrummer van toontrack. Denk niet dat die bijgeleverde(naja bijgedownloade haha) "grooves" toereikend zullen zijn in alle gevallen.
Oud 11-04-2007, 16:20
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik gebruik Logic Express 7.2, maar da's Mac only. Heb nu wel eindelijk de Universal Binary (voor intel macs) plug in van Toontrack's Custom Vintage DFH Superior te pakken, dus nu kunnen die 35 gig aan Ludwig, Noble & Cooley en andere drumshit eindelijk gebruikt worden.
Oud 11-04-2007, 16:48
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Freek schreef op 11-04-2007 @ 16:27 :

dude midi is echt wel enorm uitgebreid in cubase ok in logic heb je nog net iets meer mogelijkheden maar ik geloof niet dat iemand dat ooit gebruikt.

ik werk nog steeds met cubase sx2 omdat 't werkt en ik 't gewend ben, maar wil wel ook met ableton gaan werken omdat dat voor de computernerd wat flexibeler is. sx3 en sx4 zullen ook wel tof zijn maar ik heb 't niet zo op van die uitgebreide kraak-procedures zoals die nep-dongle die altijd wordt opgestart wil je sx3/4 kunnen gebruiken.

wanneer je echt dingen uit de computer wilt gaan halen (bijv. drums dus) dan heb je wel midi nodig, en is audition/wavelab/soundforge of een dergelijk wave-editing programma niet geschikt genoeg. voor mensen die niet perse alle muziek op de computer willen produceren maar wel met midi willen werken lijkt tracktion 2 (http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html) me wel geschikt, en anders cubase. Tracktion krijg je waarschijnlijk iets makkelijker onder de knie.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 17:22
Freek
Freek is offline
Ik werk ook nog veel met Cubase 2sx en heb dat altijd een beetje als een pure audio sequencer gezien maar me verder ook niet echt in het midi gebeuren van de nieuwere versies eigenlijk

Dat Tracktion ziet er ook wel lekker overzichtelijk uit idd, leuk om mee te beginnen
Oud 12-04-2007, 08:42
DeadNation
DeadNation is offline
Ach midi, hier en daar een apart stuk van een nummer zelf programmeren voor ezdrummer/dkfh, maar het liefst gewoon pasklare shit uit dat prog wat ik een beetje kan tweaken. Als t maar een beetje ok klinkt en niet zo drumcomputerachtig hehe.

Verder denk ik zo'n guitarport van line6 voor bas en gitaar. Later vervangen door een isoboxje(grote kast waar ik die in ga bouwen) met een speaker en een mic ervoor. Top eraan hangen en opengooien

Eff kijken voor een goede firewire extern gebeuren met een 1 of 2 xlr in met pre's.

Later wat cheape monitors ofzo.

Hoeft allemaal geen megakwaliteit te zijn, maar een beetje behoorlijk moet wel lukken. Heb wat voorbeelden gehoord van een makker die t zo doet(ezdrummer, line6 ellende, geen gemicte shit though) en dat klinkt erg goed.

Doel is ideeen uitwerken/demo's doen van songs en natuurlijk idiote experimenten als ik teveel bier op heb
Oud 12-04-2007, 09:18
Freek
Freek is offline
Ik zou iig niet gaan besparen op je monitors als je wat aardig klinkende dingen wilt gaan doen, verder ziet het er allemaal wel logisch uit

Zo'n isobox, ga je die zelf maken of koop je een kant en klare unit?
Oud 12-04-2007, 09:43
DeadNation
DeadNation is offline
Zelfbouw, heb een paar goede links met voorbeelden. Kopen is echt te duur. Moet niet zo moeilijk zijn. Zit te twijfelen of ik gewoon een speaker in a box maak of echt een doos waar ik een 1x12 cab inzet.

www.amptone.com

Fuckin veel info en t tape op messageboard natuurlijk.

www.tapeop.com
Oud 12-04-2007, 09:54
DeadNation
DeadNation is offline
Wat weet je over reamping eigenlijk? Lijkt me wel handig een droog DI signaal op te nemen en dan weer met verschillende amps/settings weer op te nemen. Maar als je dat opneemt op je pc, is dan de output line niveau? Da's niet genoeg he, moet je m dan boosten voor hij de amp terug in gaat?
Oud 12-04-2007, 10:17
Freek
Freek is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-04-2007 @ 10:54 :
Wat weet je over reamping eigenlijk? Lijkt me wel handig een droog DI signaal op te nemen en dan weer met verschillende amps/settings weer op te nemen. Maar als je dat opneemt op je pc, is dan de output line niveau? Da's niet genoeg he, moet je m dan boosten voor hij de amp terug in gaat?
Daar heb je ook speciale modules voor die volgens mij zorgen dat het echt het signaal blijft wat uit je elementen/gitaar komt ipv een signaal wat al door een voorversterker vervormt is. Maar ik heb zelf wel eens via een gewone interface (zoals zo'n Line 6 ding ofzo) een clean signaal opgenomen en dat vervolgens weer op een laag volume door een aantal effecten en een amp gestuurd en dat werkt behoorlijk goed eigenlijk. Belangrijkste is iig dat je dat cleane signaal laat zoals het is, klinkt behoorlijk kut waarschijnlijk maar dat maakt in feite niets uit als het daarna toch nog door een amp heen moet.

Op http://www.reamp.com/ staat een soort van DI die dit voor je doet om dat je in theorie met impedantieverschillen en dergelijke zit maar ik denk dat je je daar in je eigen thuis studiotje niet te druk om moet maken

Die DIY Isoboxen zijn wel gaaf idd, ben wel benieuwd hoe dat nou klinkt en hoe het volume buiten die box blijft als je de boel openschroeft.

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 10:26
DeadNation
DeadNation is offline
Dat schijnt wel ok te zijn. Schijnt wel erg droog te klinken door het gebrek aan het geluid van de ruimte, maarja zoveel studio's closemicen je amp in een klein hoekje met wat isolatiemateriaal eromheen. Komt op t zelfde neer denk ik. Een extra mic op een afstandje in een goed klinkende kamer is natuurlijk ideaal, maarja die luxe heb je niet in een appartement. Of ik reamp t ergens anders weer

Ik ga wel kloten als de tijd daar is
Oud 12-04-2007, 10:44
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-04-2007 @ 09:42 :
Ach midi, hier en daar een apart stuk van een nummer zelf programmeren voor ezdrummer/dkfh, maar het liefst gewoon pasklare shit uit dat prog wat ik een beetje kan tweaken. Als t maar een beetje ok klinkt en niet zo drumcomputerachtig hehe.
ik denk dat tracktion dan wel relaxt is

Citaat:
Verder denk ik zo'n guitarport van line6 voor bas en gitaar. Later vervangen door een isoboxje(grote kast waar ik die in ga bouwen) met een speaker en een mic ervoor. Top eraan hangen en opengooien

Eff kijken voor een goede firewire extern gebeuren met een 1 of 2 xlr in met pre's.
een vriend van mij heeft deze: http://www.m-audio.com/products/en_u...e410-main.html

en is daar wel tevreden mee, is protools compatible en niet al te duur

Citaat:
Later wat cheape monitors ofzo.

Hoeft allemaal geen megakwaliteit te zijn, maar een beetje behoorlijk moet wel lukken. Heb wat voorbeelden gehoord van een makker die t zo doet(ezdrummer, line6 ellende, geen gemicte shit though) en dat klinkt erg goed.
wat 'kut' is aan monitors is dat ze weinig bas hebben.. dus als je dat zou willen moet je ook een sub overwegen. imo cheap en degelijk zijn de krk rokit 6jes.

Citaat:
Doel is ideeen uitwerken/demo's doen van songs en natuurlijk idiote experimenten als ik teveel bier op heb
Oud 14-04-2007, 12:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Audition voor het opnemen van Gitaar, Bas en Zang
(Bas en gitaar door een Pod meteen van alles voorzien en Zang gewoon recht het bord in)

Cubase voor het inspelen van Synths en Drums
(Synths via USB controller inspelen. En het inspelen van drums deden we gewoon met een goede plugin en alles met de USB controller "intikken". Alhoewel onze drummer nu een hele set met mic's en triggers gekocht heeft en nu voortaan zelf thuis aan het pielen gaat)

En daarna alles weer in Audition afmixen. (lang leve de VST plugins)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten