Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
1. Duizenden weterschappers zeggen dat het niet zo is en ik vertrouw hen meer dan een boek.. 2. Het enige bewijs voor god is een boek. 3. Het bewijs voor dat god niet bestaat is veel groter dan het bewijs dat god wel bestaat. 4. Als god zou bestaan moest het een godin zijn want een god kan geen kind ter wereld brengen. 5. God zegt dat de mens een ziel heeft maar als je een ziel zou hebben dan zou je, je ook iets moeten kunnen herrineren van voor je geboorte. 6. Er zijn documenten (ben de naam kwijt vraag ik zo wel aan me moeder als ze thuis komt) waarin staat dat je de Paus helemaal niet nodig hebt en andere dingen (als ik de naam weet dat zet ik het hier en moet je het maar Googlen) 7. Degene die in god geloven zeggen dat ze mens zommaar 'POEF' op de Aarde zijn gekomen terwijl daar geen bewijs voor is en er genoeg bewijs is dat de Aarde is ontstaan door een grote knal in het helal (dat rijmt xD) 8. Er is genoeg bewijs dat de mens geevolueerd is uit de apen etc. etc. god zegt dat hij twee mensen ofzo op de Aarde heeft gezet en blabla. 9. Als ik het goed geloof, geloven de mensen die in god geloven (jezus wat een zin xD) dat je 8 jaar in een coma in de middle of nowhere zonder enige medische hulp eten of drinken zou kunnen overleven 'Zolang God Het Maar Wilt'. 10. Je gelooft een boek.. I mean.. COME ON!
||
Citaat:
Punt 2 - Tenzij anders bewezen bestaat er geen godheid. Punt 3 - Geef dus maar gewoon antwoord op de vraag die gesteld wordt.
||
Citaat:
Punt 2 - Sinds wanneer? Punt 3 - Geef jij maar eens antwoord op mijn vraag.
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Dat is nog steeds geen bewijs tegen God en dus geen argument. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Maar nogmaals dit geeft mogelijk de onjuistheid van sommige scheppingsverhalen aan, maar toont niet aan dat een God niet bestaat. Citaat:
Citaat:
Er is dus geen enkel goed argument die het bestaan van een God uitsluit. Dat geldt visa versa uiteraard ook |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
misschien bedoel je gewoon: 10 zaken waaraan wij nu kunnen zien dat God onweerlegbaar bestaat. Welnu, die argumenten zijn er per defenitie niet, want als er sluitende argumenten waren, of vastgelegd bewijsmateriaal, werd het bestaan van welke god dan ook immers niet zo betwist als nu aan de orde is. Was er zo'n argument, dan waren er sowiso geen 10 nodig, zou ik zeggen, onweerlegbaar is onweerlegbaar. zoek je dan 10 dingen die God aannemelijk maken? wat ik me kan bedenken, is het volgende: De mens ziet de wereld in een bepaalde structuur, en een van de structuren die wij onheroepelijk in de wereld leggen, is de structuur van de causaliteit, wat betekent dat ieder gevolg een oorzaak heeft. causaliteit impliceert dus een oneindige keten van oorzaken en gevolgen. Dat conflicteert, want we kunnen op deze manier geen vat krijgen op de allereerste oorzaak, ik vertrouw erop dat je ziet waarom dat zo is. de mens zal dus, om de zaken sluitend te krijgen, iets oneindigs moeten veronderstellen, om als het ware vrede te hebben met zijn onbewuste interpretatie van de aard van de natuur(causaliteit dus). nou, dan is het nog maar een kleine stap naar een godheid of verschillende godheden, scheppers of wat dan ook. God is, in mijn ogen in deze analyse, slechst een van deze 'oplossingen.' Daarom is het bestaan van een god volgens mij aannemelijk te maken voor mensen. de keuze van de christelijke God kan ik hier niet mee verklaren natuurlijk. kort door de bocht zou ik zeggen dat de mens een inteligente schepper zoekt die tot op zekere hoogte op hemzelf lijkt, omdat hij de realiteit niet dieper doorgrond dan zijn eigen intelligentie hem toestaat. daarmee wil ik zeggen dat als de mens naar de wereld kijkt, hij als voorwaarde om die wereld zoals hij hem begrijpt te scheppen, hij een inteligentie zal vermoeden die op de zijne lijkt. ofzo
||
Citaat:
maar verder heeft lucky luciano wel afdoende gereageerd dacht ik.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
in mijn eerste post heb ik al beargumenteerd dat de 'aannemelijkheid van een goddelijkwezen' de diepste waarheid over zo'n wezen is die wij momenteel kunnen bereiken. maar, flushpuppie, als jij zegt dat er geen god bestaat, wat is jou oplossing dan voor het causaliteits probleem? wat is jouw 'eerste oorzaak'? want ik neem aan dat je vast wel een alternatief hebt dan.
||
Citaat:
dit bewijst de kortzichtigheid van gristenen maar weer eens. JaJ of Lucky ga nou eens al mijn argumenten af en geef er eens commentaar op. en geen "dat heb ik al honderd keer gedaan" want anders had ik het wel gelezen
Laatst gewijzigd op 13-04-2007 om 15:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
heb jij ooit gehoord van de Big Bang? ik weet niet precies hoe dat gegaan is natuurlijk (ik wil er wel dingen over gaan lezen of opzoeken als je dat graag wil) maar dit is toch wat de wetenschappelijke wereld als begin ziet. Ze zijn hier nog druk mee bezig omdat het een moeilijk vraagstuk is waarop niet éen twee drie een antwoord gevonden is. Niet zoals in de bijbel, waar god alles zelf gemaakt heeft en het ook tegen zijn creaties heeft verteld.. maar natuurlijk wel alleen de mensen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hier boven lees ik over een 'causaliteitsprobleem'. Wat een misvatting, er is heel geen probleem, want er hoeft (en hoort) geen eindoplossing van dat vraagstuk te zijn zolang we daarover kennis missen.
||
Citaat:
En ik ben moslim.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en toch, hoe tragisch het ook is, hebben de meeste oorlogen over de hele wereld te maken met religie. Denk maar aan de gazastrook, irak, tsjetjenië etc..
||
Citaat:
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals je kan zie richten je argumenten zich vooral op beweringen uit de Bijbel die niet houdbaar zijn. Maar dat sluit geenzins het bestaan van een God uit. De enige conclusie die je daaruit kan trekken is dat een God waarschijnlijk niet de schepping heeft verricht zoals die in de scheppingsweek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben het grotendeels met je argumenten eens en wil je naar aanleiding daarom iets vragen. Aannemende dat je christelijk bent, wat geloof je dan wel precies? ik heb deze discussie al vaker gehad met mensen, buiten dit forum, en iedereen had een andere eigen visie op geloof en god terwijl het allemaal rooms-katholieken zijn die in dezelfde god geloven. de mensen die ik heb gesproken geloven allemaal niet in de schepping en het paradijs en dat jezus over water kon lopen, logisch natuurlijk. Ik heb inderdaad niets meer bewezen dat wat je zei en die argumenten waren denk ik ook meer van toepassing op een amerikaanse christen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
tsjetjenië-> olie gazastrook --> Balfourverklaring |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aangezien in je vraagstelling een tegenstrijdigheid zit is deze niet te beantwoorden. Allereerst vraag je waarom mensen geloven dat God bestaat en vervolgens vraag je om bewijzen. Het zal je duidelijk zijn dat je alleen kan geloven in het bestaan of in het niet bestaan van een God. De redenen dat mensen geloven hoeven voor jou dus geen geldige argumenten te zijn en zullen vooral uit de belevingssfeer komen. Laatst gewijzigd op 13-04-2007 om 18:26. |
![]() |
||
Citaat:
Aub een beetje kennis van zaken graag. Bij Irak al helemaal. In het verleden draaide het daar niet om religie. Nu is het binnenlands een etnisch-religieus conflict bij uitstek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Oftewel, zolang er geen redenen voor het bestaan van een verschijnsel zijn gegeven, is het onzin om van dat bestaan uit te gaan. De bewijslast ligt op degenen die wel geloven, niet op degenen die niet geloven.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Wat voor bewijs heb jij dat God bestaat (welke God dan ook)? Cherry Springs | 441 | 27-01-2006 13:32 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan? Prime Evil | 46 | 15-10-2003 15:48 | |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
leg eens uit wat christenen in Christus zien duifeltje | 6 | 19-04-2003 15:02 |