Oud 17-04-2007, 14:59
Nebel
Nebel is offline
Heey
Een verstandskies is al een tijdje bezig door te komen (zo'n 3 weken) maar hij is nog steeds niet zichtbaar, het bloed alleen wel heel vaak.
Omdat ik donorkleppen in mijn hart heb moet ik als ik naar de tandarts ga en ze gaan bijv. kiezen trekken altijd antibiotica om endocarditis te voorkomen. In de folder van het ziekenhuis die ik heb over endocarditis staat dat ik ook antibiotica moet slikken bij ingrepen waar bloedend tandvlees op treedt.
Maar bij dat doorkomen bloedt het tandvlees ook best veel. Ik begin me een beetje zorgen te maken, of ik dat dan niet gevaarlijk is? Iemand enig idee?

En hoelang doet een verstandskies erover om door te komen? Dit is de eerste die recht ligt en uit zichzelf doorkomt, de rest is er uit gesneden voordat ze doorkwamen..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 15:09
Volk
Volk is offline
Ik denk dat je dat over endocarditis het beste aan je dokter kan vragen.

Hoe lang verstandskiezen erover doen weet ik niet, bij mij verschilde dat per kies.

Ik heb trouwens nooit bloedend tandvlees gehad door verstandskiezen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:12
Antubis
Antubis is offline
Volgens mij kunnen verstandskiezen heel langzaam doorkomen. Ik heb er al last van sinds vorig jaar. Maar mijn tandarts zegt dat ze pas echt 'volgroeid' zijn als ik ongeveer 21 ben.
Kortom: volgens mij verschilt de tijd van het doorkomen erg veel per kies.
Oud 17-04-2007, 16:16
Nebel
Nebel is offline
Hmm maar het is dus abnormaal als het bloed ?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:19
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-04-2007 @ 17:16 :
Hmm maar het is dus abnormaal als het bloed ?
Niet echt abnormaal. Maar meestal zie je het idd niet door het simpele feit dat ze langzaam groeien. Maar ik zou wel even contact opnemen met je arts. Want bloed impliceert toch een open verbinding met de bloedbaan en dus risico op infectie.
Oud 17-04-2007, 16:37
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
DDM schreef op 17-04-2007 @ 17:19 :
Niet echt abnormaal. Maar meestal zie je het idd niet door het simpele feit dat ze langzaam groeien. Maar ik zou wel even contact opnemen met je arts. Want bloed impliceert toch een open verbinding met de bloedbaan en dus risico op infectie.
Ik zal morgen wel even bellen. Ik heb liever dat ze dat ding er zo snel mogelijk uitsnijden dan dat ik endocarditis krijg .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:08
Roos
Roos is offline
Ik zou je arts inderdaad even bellen. Meestal gaat het doorkomen van je verstandskiezen niet met bloeden gepaard, maar in jouw geval wel. Better safe than sorry
Oud 20-04-2007, 07:45
Nebel
Nebel is offline
Ik laat hem volgende week eruit halen, vonden de cardioloog en ik allebei een beter plan, alhoewel volgens de kaakchirug het zonde en onnodig is. Kreeg je zo'n hele discussie of endocarditis kwam door het trauma van de ingreep of door het bloeden op zich. Lijkt me toch dat bloeden want daardoor komt de bacterie toch in het bloed? Iig boeiend, ik ben blij dat ie eruit gaat, hij moest sowieso getrokken worden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:05
Roos
Roos is offline
Endocarditis kan natuurlijk ook komen door de ingreep (ook bijvoorbeeld bij tandsteen verwijderen), maar dan krijg je uiteraard antibiotica mee
Succes
Oud 20-04-2007, 08:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Antubis schreef op 17-04-2007 @ 17:12 :
Volgens mij kunnen verstandskiezen heel langzaam doorkomen. Ik heb er al last van sinds vorig jaar. Maar mijn tandarts zegt dat ze pas echt 'volgroeid' zijn als ik ongeveer 21 ben.
Kortom: volgens mij verschilt de tijd van het doorkomen erg veel per kies.
Ik had er maar 2 ipv 4

Eentje is weggehaald en de ander komt al een jaar of 2 door (!). En hij zit nog steeds onder mijn tandvlees, alleen kleine hoekjes zijn doorgekomen. Ik vraag me af hoelang zoiets hoort te duren
Oud 20-04-2007, 08:41
Nebel
Nebel is offline
Ik had ze alle vier, en er stonden er drie gedraaid die niet door konden komen dit was de enige die wel normaal door zou kunnen komen, maar helaas.

x-spekkie-x, als je er niet heel veel pijn aan hebt zou ik me er niet druk om maken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:02
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-04-2007 @ 09:22 :
Ik had er maar 2 ipv 4

Eentje is weggehaald en de ander komt al een jaar of 2 door (!). En hij zit nog steeds onder mijn tandvlees, alleen kleine hoekjes zijn doorgekomen. Ik vraag me af hoelang zoiets hoort te duren
Ik was bij de tandarts en als ze op je 25e er nog niet helemaal door zijn, worden ze eruit gehaald. Tot dan kun je ze rustig laten komen.

Mijn onderste twee zijn ook nog niet helemaal door (en die zijn ook wel 2 jaar bezig). Maar ik vind tanden trekken gruwelijk, dus ik hoop dat het ze lukt. Nog 3 jaar te gaan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:33
Verwijderd
En als ze helemaal niet doorkomen, dan mogen ze gewoon blijven zitten, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2007 @ 10:33 :
Als ze verder niet in de weg zitten wel, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 11:01
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Bij vormen ze een te groot risico op ontstekingen, maar normaal denk ik wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Als ze er wel zijn maar niet doorkomen? Eh, dat weet ik niet zeker; heb wel eens gehoord dat ze kunnen ontsteken maar iig kan er dan geen vuil onder blijven zitten. Zou het even aan de tandarts vragen de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 18:30
Anaïs
Anaïs is offline
Mijn verstandskiezen (ik heb er 3) zijn al ruim 2 jaar bezig met doorkomen... Mijn tandarts zegt dat het een 5-jarenplan is, en dat stressperiodes de groei vaak kunnen bevorderen.

Good luck
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:28
@Moon
@Moon is offline
Bij mij heeft het ook erg lang geduurd, maar het bloedde niet gelukkig. Wel kreeg ik heel vervelend gevoel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten