Oud 24-05-2007, 21:06
Nona
Nona is offline
En dan bedoel ik niet wat betreft prestaties, ideologieën e.d., maar wat betreft persoonlijkheid, manier van omgaan met het leven en het oplossen van de problemen waar jij zelf ook tegenaan loopt. Vertel ook waarom je graag een voorbeeld neemt aan diegene.

Ik denk hierbij aan mijn oma. Zij is enorm sterk, slaat zich overal doorheen, kan goed leiding geven wanneer dat nodig is, weet hoe ze het wil hebben en regelt dat zo. Maar wanneer ze het niet af kan heeft ze ook geen moeite hulp te vragen. Plus ze is lief.
En ik denk ook aan mijn vriend. Hij is rustig, maakt zich niet snel druk om dingen waar ik me wel druk om zou maken terwijl dat niet nodig is, is zorgzaam, kan verwoorden waarom zijn mening is zoals hij is en gaat confrontaties niet uit de weg.
Oud 24-05-2007, 21:59
Lotte
Lotte is offline
Van bepaalde mensen en personages die hun eer heel hoog hielden. Op een gegeven moment ging ik inzien dat je veel kan overkomen maar dat je je eer vrijwel altijd wel kan behouden. Oftewel, ik probeer altijd de hoge weg te nemen en mijn eergevoel te behouden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 22:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Absoluut de moeder van een vriend van mij, echt een geweldig mens. De manier waarop zij zich eindeloos voor haar kinderen inzet, en ze ook stuk voor stuk op niveau weet te krijgen. Ze kan ook vreselijk tekeer gaan (vooral tegen haar man ) maar is altijd zo lief en zorgzaam voor alle mensen in haar omgeving. Iedereen is ECHT welkom, en zij past zich wel weer aan de hele situatie aan. Zelfs toen ik eens om half 4 in de nacht in tranen zat kwam ze me vragen of ik anders even een kopje thee kwam drinken. Zij weet mensen zo geweldig te motiveren, zo te stimuleren, zij veroordeeld niet... zij ziet het mooie in dat wat je al bent, dan ben je misschien niet volmaakt maar wel geweldig op je eigen manier.

Zij is eigenlijk de enige moeder die ik ooit heb gezien, waarvan ik echt durf te zeggen dat zij haar rol echt geweldig volstaat. Er is tot nu toe dan ook geen mens geweest dat er ook maar een beetje bij in de buurt kwam.
Oud 24-05-2007, 22:27
Verwijderd
Een heleboel mensen eigenlijk! Maar goed, wat me zo snel te binnen schiet:

Aan mijn moeder. Iedereen voelt zich welkom bij haar, ze toont altijd intresse en onthoudt ook waar iedereen mee bezig is. Als je voor een tweede keer op bezoek bent zal ze je zeker vragen hoe het verder gegaan is met 'dat ene' .
Sommige vrienden van me beschouwen haar als een soort tweede moeder en praten graag met haar als er problemen zijn. Ze zal nooit iemand veroordelen, altijd het gesprek aangaan. Ze staat voor iedereen klaar, maar weet dat zo te doen dat ze er zelf niet aan onderdoor gaat. Ze hoeft geen respect af te dwingen, ze krijgt het automatisch door wie ze is. Ze is zo lief en warm en als moeder geweldig. Iedere keer als ik haar zie verteld ze me dat ze van me houdt, trots op me is, blij met me is enz. Niet ieder kind groeit zo op en ik heb het geluk door haar van wel.

Ik zou ook wel eens willen zijn als mijn vriend. De nuchterheid gecombineerd met een radar voor emoties. Hij kan uitgebreid naar mijn verhalen luisteren en me vervolgens weer helemaal geruststellen en met beide benen op de grond zetten. Hij is sociaal, ik kan vreselijk om hem lachen en weet mensen altijd op hun gemak te stellen.

en ik denk dat ik hier nog wel aanvullingen op ga geven
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 22:38
Verwijderd
Aan een kennis van me die tot z'n 20ste 10 jaar lang depressief is geweest en er daarna uit is gekomen. Als ik daar aan denk is er bij mij soms nog een beetje twijfel: Zal het met mij ooit ook nog goed komen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 09:38
Verwijderd
Ik denk aan meerdere mensen. Ik heb niet echt een iemand, maar wel bepaalde dingen van meerdere mensen.

Mijn moeder, bijvoorbeeld. Ze is een heel sterke vrouw die voor haar mening staat en doet wat ze zegt. Ik heb voor nogal wat problemen thuis gezorgd, en elke keer opnieuw is ze in staat om het vertrouwen terug te laten komen. Ze gelooft in het goede van de mens en heeft 'iets' over zich waardoor ze iets heel vertrouwelijks heeft. Mensen komen veel bij haar als ze hulp of raad nodig hebben.
Mijn beste vriend is er ook eentje. Hij laat mensen in hun waarde. Hij ergert zich nooit aan mensen en zal ook nooit over anderen roddelen. Hij is redelijk relaxed, en wat je ook doet, het is goed. Zolang jij je er maar goed bij voelt.

En nog wel meer, maar daar kom ik nog op terug (of niet) want nu weet ik het niet meer zo goed.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 10:41
Verwijderd
Aan mijn vriendinnetje ^^
Ze weet alles van meerdere kanten te bekijken en is dus niet zo vreselijk zwart/wit als ik. Ook toont ze heel veel respect voor andere mensen/culturen en kan ze vaak het positieve van iets inzien. Daarnaast vindt ik haar verstandig en heel slim (kan ik wel een voorbeeld aannemen soms)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 11:14
Ann
Ann is offline
De engelse lerares die ik de afgelopen twee jaar heb gehad. Als er iets was met iemand, en de tranen wilden de hele dag al niet komen, hoefde zij maar één ding te zeggen en je liet alles los wat je kwijt wilde. Verder is ze heel liefhebbend en echt zon allemansvriend, dat vind ik leuk
Oud 25-05-2007, 12:07
Verwijderd
Eigenlijk aan niemand..
Omdat niemand perfect is.
Misschien klinkt dit wel heel negatief, maar toch
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 13:08
Verwijderd
mijn buurman/beste vriend.
Ook al is hij ruim 20 jaar ouder, we zitten heel erg op 1 lijn.
We denken over heel veel dingen hetzelfde, niemand begrijpt mij zo goed als hij, en hij zegt hetzelfde over mij.
Ook is hij de enige bij wie ik me echt op mijn gemak voel.
Ik kan me altijd zo gedragen, dat ik er geen rekening mee hoef te houden of ik iets verkeerds/zeg of doe.
Dat is een heerlijk gevoel.
Bij hem heb ik echt het gevoel dat ik mezelf kan zijn, andersom geldt dat ook zo.
Wij kunnen dingen met elkaar bespreken wat we met anderen niet kunnen bespreken.

Hij staat op een hele eerlijke manier in het leven, over hoe het met zichzelf en anderen moet omgaan.
Hij luisterd goed naar zijn geweten en is kritisch naar zijn gedrag, iets wat bij mij ook altijd al hoog in het vaandel stond en staat!

Hij is heel open, en ik zou hem ' leeftijdsloos' willen noemen, zelfs ' geslachtsloos', dat betekent overgens niet dat ik hem niet als een man zie, maar hij is zo puur dat hij bijna onzijdig is
Hij haalt alle antwoorden uitzichzelf en zijn geweten, en niet via geloof of wat dan ook.
Hij is helemaal vrij van wat voor verslaving dan ook. Dat vind ik heel bijzonder.

Hij maakt geen onderscheid in mensen of dieren, en behandeld iedereen even respectvol.
Hij heeft ook een hele prettige uitstraling, waardoor hij veel postivieve aandacht krijgt.

Hij is soms verdrietig over hoe het gaat op de wereld.
Als hij verdrietig is, is hij nog steeds dezelfde alleen dan verdrietig.
Ik bedoel dat hij niet op mensen afreageerd of zich anders gedraagt.

Hij is een voorbeeld voor me omdat ik er ook naar verlang om vrij te zijn.
Hoe dat moet weet ik al, alleen in de praktijk brengen gaat me niet gemakkelijk af.
Door naar zijn gedrag te kijken en met hem te praten, leert hij me heel veel.
Ook heeft hij een grenzeloos geloof in mij, wat voor mij heel erg waardevol is.

Als ik dit zo opschrijf realiseer ik me hoe belangrijk hij voor me is

(we zouden ws het ideale stel zijn, maar we zijn nooit verliefd op elkaar geworden )
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 13:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn vader, hoe hij over de dingen denkt, zijn zienswijze.
Mijn vriendin, hoe ze over de dingen denkt, haar zienswijze. En dat ze dapper, lief en geduldig is.
Een van mijn huisgenoten, hoe ze omgaat met dingen, hoe ze altijd optimistisch en vrolijk is.
Een oude scoutingleiding. Die zie ik tegenwoordig niet meer maar ik heb altijd heel veel bewondering gehad over hoe ze de dingen aanpakt, haar optimisme.
Oud 25-05-2007, 17:39
Verwijderd
Mijn vader, hij staat met beide benen op de grond, weet waar hij voor staat, kan goed lol trappen, is betrouwbaar, begripvol en iemand waar je op terug kan vallen. Zou graag wat meer op hem willen lijken.
En mn moeder die een ernistge borstkanker heeft overleefd en nu jaren met de gevolgen ervan zit, maar ze blijft positief en vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 09:40
Stefanie
Stefanie is offline
Mensen die positief in het leven staan, energiek zijn, leuke dingen ondernemen en daarnaast ook serieus bezig zijn met belangrijke dingen.

Kan zo even niemand bedenken, maar er zijn vast wel mensen in mijn omgeving die min of meer voldoen aan dit beeld.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 25-05-2007 @ 13:07 :
Eigenlijk aan niemand..
Zo kan je het ook bekijken maar er zijn altijd wel mensen die bijna altijd aardig zijn en die altijd voor iemand klaar staan, daar wil je toch best wel een voorbeeld aan nemen? iig zijn dat de mensen waar ik elke dag op probeer te lijken, ik leef naar dat doel toe en ik probeer zo goed als ik kan ook mensen te helpen en te steunen..
en ja niemand is perfect maar dat hoeft ook niet
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 11:28
belli
belli is offline

Laatst gewijzigd op 28-05-2007 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 14:33
Little_lady
Little_lady is offline
Een vrouw die ik anderhalf jaar geleden ongeveer heb leren kennen. Ze is niet m'n moeder, maar zo voelt het wel. We delen alles samen en lijken ook enorm op elkaar. Zelfs in onze jeugd hebben we veel dezelfde dingen meegemaakt, ook al is zij ruim 30 jaar ouder dan ik. Als ik de kans krijg dan ben ik bij haar, mede omdat het bij mijn echte ouders geen feest is. Daarbij vindt zij het geweldig als ik kom, het liefst heeft ze dat ik voor altijd blijf. Maar omdat zij zoveel ouder is kan ik ook nog een heleboel van haar leren, en dat doe ik dan ook. En steeds, als ik weer iets van haar leer, dan bewonder ik haar weer een beetje meer. Alles wat zij heeft meegemaakt is ze ook weer zo sterk uit gekomen, zij kan echt de wereld aan. Dipjes kent ieder mens en dus ook zij, maar hoe zij met alles omgaat... Ja, zij is met recht mijn voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 03:44
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mijn moeder en mijn inmiddels overleden oma. Ze betekenen gewoon alles voor me
Oud 08-06-2007, 12:32
Skilly
Skilly is offline
Me beste vriendin,me moeder en me oma.

Omdat ze altijd recht door zee gaan. Spontaan en nks uit de weggaan.
Oud 13-06-2007, 22:45
Verwijderd
Ik vind het veel te moeilijk om aan anderen een voorbeeld te nemen. Ik ben mezelf (op een bepaald niveau).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 00:30
Verwijderd
Mijn broer. Hij is intelligent, heeft op zijn sloffen het gymnasium gehaald en studeert nu allemaal dingen die ik niet snap . Hij is sociaal: je kunt een goed gesprek met hem voeren maar ook vreselijk om hem lachen. Hij is creatief: hij maakt vaak kleren, heeft een ontzettend mooi handtasje voor zijn vriendin gemaakt, speelt cello op een hoog niveau. Hij is avontuurlijk: is in Indonesië geweest en heeft een half jaar in Ierland gewerkt (direct nadat hij klaar was met school). Hij heeft een eigen mening, kan goede argumenten aandragen, weet kritiek op een goede manier te brengen, is makkelijk in de omgang... en zo kan ik nog wel even doorgaan geloof ik. Hmmm ja, misschien ben ik wel een beetje jaloers.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:42
nanathenai
nanathenai is offline
Jimi Hendrix, John Frusciante en natuurlijk mn pa

Jimi Hendrix, vanwege zijn muziek en het verwerken van zijn ziel daarin. John Frusciante omdat hij pieken en dalen heeft gehad in zijn leven, maar ter alle tijden kwaliteit had. En mn pa voor allerlei redenen, als ik ze ga opnoemen zit ik zo over die 50000 tekens limiet.
Oud 18-06-2007, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 25-05-2007 @ 13:07 :
Eigenlijk aan niemand..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: