mijn buurman/beste vriend.
Ook al is hij ruim 20 jaar ouder, we zitten heel erg op 1 lijn.
We denken over heel veel dingen hetzelfde, niemand begrijpt mij zo goed als hij, en hij zegt hetzelfde over mij.
Ook is hij de enige bij wie ik me echt op mijn gemak voel.
Ik kan me altijd zo gedragen, dat ik er geen rekening mee hoef te houden of ik iets verkeerds/zeg of doe.
Dat is een heerlijk gevoel.
Bij hem heb ik echt het gevoel dat ik mezelf kan zijn, andersom geldt dat ook zo.
Wij kunnen dingen met elkaar bespreken wat we met anderen niet kunnen bespreken.
Hij staat op een hele eerlijke manier in het leven, over hoe het met zichzelf en anderen moet omgaan.
Hij luisterd goed naar zijn geweten en is kritisch naar zijn gedrag, iets wat bij mij ook altijd al hoog in het vaandel stond en staat!
Hij is heel open, en ik zou hem ' leeftijdsloos' willen noemen, zelfs ' geslachtsloos', dat betekent overgens niet dat ik hem niet als een man zie, maar hij is zo puur dat hij bijna onzijdig is

Hij haalt alle antwoorden uitzichzelf en zijn geweten, en niet via geloof of wat dan ook.
Hij is helemaal vrij van wat voor verslaving dan ook. Dat vind ik heel bijzonder.
Hij maakt geen onderscheid in mensen of dieren, en behandeld iedereen even respectvol.
Hij heeft ook een hele prettige uitstraling, waardoor hij veel postivieve aandacht krijgt.
Hij is soms verdrietig over hoe het gaat op de wereld.
Als hij verdrietig is, is hij nog steeds dezelfde alleen dan verdrietig.
Ik bedoel dat hij niet op mensen afreageerd of zich anders gedraagt.
Hij is een voorbeeld voor me omdat ik er ook naar verlang om vrij te zijn.
Hoe dat moet weet ik al, alleen in de praktijk brengen gaat me niet gemakkelijk af.
Door naar zijn gedrag te kijken en met hem te praten, leert hij me heel veel.
Ook heeft hij een grenzeloos geloof in mij, wat voor mij heel erg waardevol is.
Als ik dit zo opschrijf realiseer ik me hoe belangrijk hij voor me is
(we zouden ws het ideale stel zijn, maar we zijn nooit verliefd op elkaar geworden

)