Oud 17-06-2007, 14:07
Mikethabest
Mikethabest is offline
Hallo allemaal.

Hoe is mijn engels tekst ? (grammatica stijl etc)
Het is voor spreken, dus het hoeft niet moeilijker in taalgebruik.

Citaat:
Well, I’ll start off with some general information about the Google Inc. company. Google Inc. was founded by Larry Page and Sergrey Birgin. In total there are more than 12.000 people that work for google. Google Inc. is a fast growing company, with its company headquarters, called Googleplex in California. Google comes from the word googol which stands for a one with a hundred zeros. They chose this name to show their mission: making the world for everyone completely accessible.

Google is not only popular with its search engine and its world viewing program. They also made Google Video, after the success of You Tube. You Tube is a website where you can watch videos and upload yours as well. You Tube became immensely popular and Google saw that too. They responded with its own video website. This one didn’t become as popular as You Tube and Google Inc decided to buy You Tube for “only” 1.65 milliard dollars. The founders don’t have to work anymore, thanks to Google.

Google has made a lot of progress the last years. They made a lot of programs after the launch of the most used search engine. They made, for example, Google Earth. Google Earth is a program in which you can see the complete world, because Google put high detail satellite photos from all over the world in the program. This already raised some privacy issues. People and companies didn’t want to be seen and some people thought It was a threat to the national security. After Google Earth they also made Google Maps, a web based clone.

When you make a lot of websites and programs and they become more and more advanced in their functions you will get more and more trouble. Google has a lot to do with privacy now, because after the success of Google Earth and Google Maps, Google started to work on something new: Google Streeview. William will tell you something about Google Streetview now.
Thanks

Mike
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2007, 21:55
jckosten
jckosten is offline
hmm je moet eerst even je onderwerp wat verder introduceren denk ik. verder:

regel 3: ....people that work for google. "that work for" moet je even veranderen naar "who work for".

regel 5: Google comes from the.... klinkt beter en is correcter als je zegt: The companies name Google is derived from the....

dan even een tip. je zegt you tube in je tekst. er zijn twee manieren om dit uit te spreken: joe tjoep en joe toep zeg maar... geen van beiden is echt fout maar de tweede (uitspraak "joe toep", dus zonder j) is beter...

You Tube is a website where you can watch videos and upload yours as well. "yours" veranderen naar "your own".

They responded with its own video website --> je zegt they en its. they is voor personen en its is voor dingen. maak er dit van: They responded with their own video website.

1.65 milliard dollars. In het engels bestaat miljard niet. Miljard vertaal je als "billion", dus 1.65 billion dollars. Het beste kan je nog zeggen "American dollars".

Google has made a lot of progress the last years --> Google has made a lot of progress over the past years.

waar program staat moet je dat denk ik veranderen naar computer program, een program is in het engels te algemeen. Je kan wel alleen de eerste keer computer program zeggen en daarna gewoon program, anders gaat het weer eentonig klinken!

the national security is gewoon national secutiry zonder the.

succes met je spreekbeurt/presentatie!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 22:43
June bug
June bug is offline
Even wat aanvullingen op wat jckosten zegt dan:

regel 5: Google comes from the.... klinkt beter en is correcter als je zegt: The companies name Google is derived from the....

--> 'companies' moet natuurlijk 'company's' zijn. 'Name' is bezit van 'the company' en dus gebruik je de genitive/ 's. (dit hoor je niet in de uitspraak uiteraard maar als je verbetert is t wel fijn als t ook klopt )

dan even een tip. je zegt you tube in je tekst. er zijn twee manieren om dit uit te spreken: joe tjoep en joe toep zeg maar... geen van beiden is echt fout maar de tweede (uitspraak "joe toep", dus zonder j) is beter...

--> Het verschil tussen deze twee manieren van uitspreken heeft te maken met Brits-Engels en Amerikaans-Engels volgens mij. De uitspraak 'joe toep' is Brits, en 'joe toep' is Amerikaans. (overigens is dat een beetje mal geschreven, want als je 'tube' uitspreekt is de laatste klank echt een B en geen P) Ik neem aan dat je op school geacht wordt het Britse accent aan te houden en zou ik het dus zonder J ertussen uitspreken.
Oud 20-06-2007, 10:35
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
June bug schreef op 18-06-2007 @ 23:43 :
Even wat aanvullingen op wat jckosten zegt dan:

--> 'companies' moet natuurlijk 'company's' zijn. 'Name' is bezit van 'the company' en dus gebruik je de genitive/ 's. (dit hoor je niet in de uitspraak uiteraard maar als je verbetert is t wel fijn als t ook klopt )

ja sorry die companies was een slordigheidsfoutje schaam me diep
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 16:31
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
June bug schreef op 18-06-2007 @ 23:43 :

--> Het verschil tussen deze twee manieren van uitspreken heeft te maken met Brits-Engels en Amerikaans-Engels volgens mij. De uitspraak 'joe toep' is Brits, en 'joe toep' is Amerikaans. (overigens is dat een beetje mal geschreven, want als je 'tube' uitspreekt is de laatste klank echt een B en geen P) Ik neem aan dat je op school geacht wordt het Britse accent aan te houden en zou ik het dus zonder J ertussen uitspreken.
'tube' met de j is juist de Britse uitspraak (zie http://dictionary.cambridge.org/defi...ey=85292&ph=on ).

Laatst gewijzigd op 20-06-2007 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:27
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
A loved one schreef op 20-06-2007 @ 17:31 :
'tube' met de j is juist de Britse uitspraak (zie http://dictionary.cambridge.org/defi...ey=85292&ph=on ).
ja het is een vreemd geval met die uitspraken. de docent Cambridge Advanced Examination op m'n school zei dat het niet veel uitmaakt.... het ligt eraan welk woord bedoeld wordt misschien... je heb tube als in metro en tube als in televisie... doe maar gewoon met j
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 21:47
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
jckosten schreef op 20-06-2007 @ 20:27 :
ja het is een vreemd geval met die uitspraken. de docent Cambridge Advanced Examination op m'n school zei dat het niet veel uitmaakt.... het ligt eraan welk woord bedoeld wordt misschien... je heb tube als in metro en tube als in televisie... doe maar gewoon met j
Heb het nog opgezocht (ja ik ben zo'n freak die dat soort dingen dan wil weten for the sake of completeness): het ligt niet aan de betekenis van het woord (mn Pronunciation Dictionary geeft geen verschil aan). Wel is er in het Brits een neiging naar de 'sj' klank (weet echt niet hoe ik die fonetische tekens hier moet krijgen), dus /tsju:b/ ipv RP /tju:b/. Yod-dropping komt wel in East Anglia voor, en de Amerikanen laten het open voor discussie: 91% zegt daar /tu:b/, 9% heeft liever /tju:b/.

Maar idd, hou het maar op /tju:b/
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:14
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
A loved one schreef op 20-06-2007 @ 22:47 :
Heb het nog opgezocht (ja ik ben zo'n freak die dat soort dingen dan wil weten for the sake of completeness): het ligt niet aan de betekenis van het woord (mn Pronunciation Dictionary geeft geen verschil aan). Wel is er in het Brits een neiging naar de 'sj' klank (weet echt niet hoe ik die fonetische tekens hier moet krijgen), dus /tsju:b/ ipv RP /tju:b/. Yod-dropping komt wel in East Anglia voor, en de Amerikanen laten het open voor discussie: 91% zegt daar /tu:b/, 9% heeft liever /tju:b/.

Maar idd, hou het maar op /tju:b/
hoop gelul, uitkomst is alsnog tju:b haha
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 14:53
Verwijderd
Ik heb het een paar natives gevraagd; britten vonden /tju:b/ prima, met hier en daar een lichte neiging naar /tsju:b/ maar echt met een minime s-klank. En de Australiërs gingen volmondig voor /tju:b/ .

Dus wederom; hou 't maar op /tju:b/
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 10:45
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2007 @ 15:53 :
Ik heb het een paar natives gevraagd; britten vonden /tju:b/ prima, met hier en daar een lichte neiging naar /tsju:b/ maar echt met een minime s-klank. En de Australiërs gingen volmondig voor /tju:b/ .

Dus wederom; hou 't maar op /tju:b/
tju:b tju:b!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 13:03
June bug
June bug is offline
hehe wat een discussie over de 'tube' sorry dat ik t fout verbeterd had dan, maar ik ging er vanuit dat het net zo werkte als /kƏnsu:m/ en /kƏnsju:m/ (consume), waarbij de eerste amerikaans engels is en de tweede brits engels. Maargoed, nu is t duidelijk
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten