Oud 12-07-2007, 19:36
EvilConduct
EvilConduct is offline
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/...bat/intro.aspx

Citaat:
Het Grote Klimaatdebat
Donderdag 12 juli 2007, 20.25 uur Nederland 3

KRO BRENGT TEGENGELUID AL GORE

In een extra aflevering zendt Reporter de documentaire The Great Global Warming Swindle uit. Het is een Britse documentaire, eerder dit jaar uitgezonden door Channel 4, die ingaat tegen Al Gore’s An Inconvenient Truth. Wetenschappers weerleggen Gores stelling dat menselijk gedrag de opwarming veroorzaakt. In The Great Global Warming Swindle stellen ze dat de klimaatverandering niet te wijten is aan de uitstoot van het broeikasgas CO2 (kooldioxide). Aansluitend zendt de KRO Het Grote Klimaatdebat uit, geleid door Sven Kockelmann en Jort Kelder. Nederlandse klimaatdeskundigen reageren op de inhoud en bewijsvoering van de Britse documentaire.

Volgens de documentaire passen de klimaatveranderingen in een normaal patroon. Er is maar één veroorzaker van de opwarming van de aarde: de zon (in een periode van verhoogde zonne-activiteit zoals uitbarstingen op het zonoppervlak). Ook vertellen wetenschappers hoe kritische geluiden uit de rapportages van het klimaatpanel van de Verenigde Naties (IPCC) werden geschrapt. Daarnaast hekelt de documentaire, onder anderen met Patrick Moore, één van de oprichters van Greenpeace, de manier waarop Al Gore zijn theorieën over het klimaat voor politieke doeleinden gebruikt.

De KRO is uiteraard niet tegen duurzame ontwikkelingen en wil kijkers kennis aanbieden om verstandig met het klimaat om te gaan. Daarom zendt de omroep de Nationale Klimaattest op 5 juli uit. Tegelijk vindt de KRO, dat de klimaatdiscussie gebaat is bij dit tegengeluid omdat klimaatsceptici nauwelijks gehoord worden. Een verantwoord milieubeleid is gebaat bij een maximale kennis van de feiten, niet bij een blind geloof in Al Gore of andere politici. De documentaire hekelt ook de rol van de media, vooral de eenzijdigheid in de berichtgeving.
Het werd tijd dat er op TV wat anders te horen is dan dat gezever over onze planeet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2007, 20:38
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 12-07-2007 @ 20:36 :
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/...bat/intro.aspx

Het werd tijd dat er op TV wat anders te horen is dan dat gezever over onze planeet.
Dit gezever gaat ook over onze planeet, alleen dan vanuit de andere hoek. Maar inderdaad wel goed dat de andere kant ook weer eens belicht wordt. Vind sowieso dat die Gore veel te hoog weggezet wordt. Alsof hij het allemaal ontdekt heeft.
Oud 12-07-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 12-07-2007 @ 20:36 :
Daarnaast hekelt de documentaire, onder anderen met Patrick Moore, één van de oprichters van Greenpeace, de manier waarop Al Gore zijn theorieën over het klimaat voor politieke doeleinden gebruikt.
Boeiend, dat is helemaal niet relevant voor het debat.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 02:13
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-07-2007 @ 21:42 :
Boeiend, dat is helemaal niet relevant voor het debat.
het is een sterk voorbeeld van hoe men tegenwoordig politiek scoort met klimaatverandering wat leidt tot de constatering dat wanneer je een anti geluid laat horen je je zelf kansloos maakt als politicus. dat staat dan weer de wetenschap in de weg

khad de swindle tijdje geleden al gezien, net nog even het debatje van de kro gezien. het kwam een beetje lullig over, hele tijd de vraag hoeveel procent iemand zijn overtuiging waar acht... raar ook dat die ipcc kerel hele tijd bleef zitten. alsof ie de enige was van de menselijke-invloed-kant en hoezo kwam die pvda gast nog even de populaire jongen uithangen op het eind?

nou ja, gelukkig neigde de "conclusie" naar de niks-aan-de-hand-kant
Oud 14-07-2007, 02:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh, ik heb het gemist. He verdomme, wat spijtig nou weer.
Oud 14-07-2007, 08:17
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-07-2007 @ 03:32 :
Oh, ik heb het gemist. He verdomme, wat spijtig nou weer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 14-07-2007 @ 03:13 :
het is een sterk voorbeeld van hoe men tegenwoordig politiek scoort met klimaatverandering wat leidt tot de constatering dat wanneer je een anti geluid laat horen je je zelf kansloos maakt als politicus. dat staat dan weer de wetenschap in de weg
Ja, dat snap ik, maar dat poltieke gescoor staat toch verder los van het debat of de opwarming nou wel of niet veroorzaakt wordt door de mens?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:07
BendeBen
BendeBen is offline
nou ja op zich niet maar in het debat werden de 2 docus vergeleken om te kijken welke 'waar' is

wat mij betreft is het vrij relevant om even aan te stippen dat al gore er misschien baat bij heeft om het populaire standpunt in te nemen waardoor je zijn verhaal met een korreltje zout moet nemen
Oud 14-07-2007, 15:06
Verwijderd
ik vond het trouwens wel een erg gekleurd debat. elke keer als iemand een keer een goed punt had werd hij weer weggestuurd en kwam er een nieuwe "deskundige"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten