Oud 23-07-2007, 17:46
SilverBlue
SilverBlue is offline
Wat is een goede en een niet al te dure gaming pc. ( rond de 800 euro)

Grote online wars moet de computer zonder (grote) moeite kunnen draaien. ( geen lag of screen freezes etc )

Alvast bedankt voor wat tips
Oud 23-07-2007, 19:12
M@rco
M@rco is offline
Als je een fatsoenlijke gaming PC wil dan kom je al snel uit op zelf samenstellen. Je zou zoiets kunnen nemen:
Citaat:
Kast/voeding: Antec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart)
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen: Kingston KVR533D2N4K2/2G (2GB DDR2)
DVD brander: NEC AD-7173S 18x
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10 320GB/SATA II
Totaal €783,24 bij Salland Automatisering, voor 35 euro ofzo schroeven zij hem voor je in elkaar als je dat wil. Of ga eens informeren bij een PC zaak in de buurt.
Oud 23-07-2007, 19:45
twinkebel
twinkebel is offline
marco klein vraagje, Waar zit Salland automatisering?
Oud 23-07-2007, 19:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 23-07-2007 @ 20:45 :
marco klein vraagje, Waar zit Salland automatisering?
1. ga naar www.sallandautomatisering.nl
2. kijk en zie 'raalte' staan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 20:09
]{ing
]{ing is offline
Systeem van m@rco is trouwens helemaal goed zo, zou alleen nog 1 a 2 tientjes investeren in een Arctic Cooling 775 Freezer.. (processor koeling). Scheelt een hoop in geluidsproductie.. Als je daarom geeft.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:31
M@rco
M@rco is offline
Ik heb anders goede verhalen gehoord over de boxed cooler van de Core 2 Duo, schijnt verrassend stil te zijn En sowieso heeft elk moederbord tegenwoordig iets dat de snelheid van de CPU fan reguleert, dus de tijd van schreeuwende 6000 rpm koelers is wel zo'n beetje voorbij
Oud 23-07-2007, 23:41
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-07-2007 @ 23:31 :
Ik heb anders goede verhalen gehoord over de boxed cooler van de Core 2 Duo, schijnt verrassend stil te zijn En sowieso heeft elk moederbord tegenwoordig iets dat de snelheid van de CPU fan reguleert, dus de tijd van schreeuwende 6000 rpm koelers is wel zo'n beetje voorbij
moet je wel nog even wat instellen / aanzetten zoals mijn AC installatiehandleiding wist te melden dat je de "target temperature" op 65 graden celcius moest instellen

misschien nog belangrijk.. besturingsysteem en evt montage.. dat kan ook al snel in prijs oplopen.. (voor games is xp voorlopig natuurlijk nog aan te raden)
Oud 24-07-2007, 00:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 24-07-2007 @ 00:41 :
moet je wel nog even wat instellen / aanzetten zoals mijn AC installatiehandleiding wist te melden dat je de "target temperature" op 65 graden celcius moest instellen
Ehh, target temperature? Is dat weer iets nieuws? Zo'n core2 zuipt toch 65 Watt, en als je het een beetje goed uitrekent is dat vrij goed weg te sluizen.
Oud 24-07-2007, 12:31
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-07-2007 @ 01:58 :
Ehh, target temperature? Is dat weer iets nieuws? Zo'n core2 zuipt toch 65 Watt, en als je het een beetje goed uitrekent is dat vrij goed weg te sluizen.
weet ik ook wel.. dient er alleen voor dat je koelertje altijd op heel lage toeren blijft.. (en het is natuurlijk een engelse handleiding..)

edit: in mijn BIOS kon ik dat trouwens ook nergens vinden

Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:59
SilverBlue
SilverBlue is offline
Alle computers die ik bekeken heb zijn allemaal windows vista. Maar als ik zelf 1 maak, kan ik toch wel xp nemen ?
Oud 24-07-2007, 16:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SilverBlue schreef op 24-07-2007 @ 16:59 :
Alle computers die ik bekeken heb zijn allemaal windows vista. Maar als ik zelf 1 maak, kan ik toch wel xp nemen ?
Je hebt dan idd de keuze om een XP licentie te kopen/bestaande te gebruiken/installeren. Ook wanneer je een pc zelf uitkiest en laat assembleren bij een winkel (bijv salland/azerty/4launch etc)

Vista is niks voor games + ik zie geen voordeel van het gebruik van vista daar xp al een goed stabiel OS is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:53
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
]{ing schreef op 24-07-2007 @ 17:27 :
Je hebt dan idd de keuze om een XP licentie te kopen/bestaande te gebruiken/installeren. Ook wanneer je een pc zelf uitkiest en laat assembleren bij een winkel (bijv salland/azerty/4launch etc)

Vista is niks voor games + ik zie geen voordeel van het gebruik van vista daar xp al een goed stabiel OS is.
qft..
hoewel ik toentertijd soortgelijke verhalen hoorde over xp tov windows 98
Oud 24-07-2007, 18:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja eh, als je 64 MB hebt klopt het. Als je brakke spel het uberhaupt doet op XP.
Oud 24-07-2007, 19:23
Bonga
Bonga is offline
gold idd meer voor destijds bestaande office applicaties enzo.. je moet natuurlijk ook geen office professional 2007 op windows 98 proberen te installeren..
Oud 24-07-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 24-07-2007 @ 17:27 :
DirectX 10
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 24-07-2007 @ 21:22 :
DirectX 10
Weinig games die fatsoenlijk gecode zijn in DX10 (allen patches) en nog minder hardware die het enigszins acceptabel op het beeld brengt...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 22:07
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
eddie schreef op 24-07-2007 @ 21:22 :
DirectX 10
alleen nog even wachten tot het goed door hard en software ondersteund wordt..
Oud 25-07-2007, 08:45
]{ing
]{ing is offline
Zie het artikel in volkskrant van vandaag.. Vista is geen succes, ondanks de vele licenties die verkocht zijn voldoet het niet aan verwachtingen. Die vele licenties die verkocht zijn is volgens mij ook meer een gevolg van koppelverkoop dan door het kwalitatief goede Vista. Iemand van MS beweert dat Vista nog niet zo goed verkoopt wegens de eisen die het stelt aan hardware (vooral de performance). Volgens mij is het ook de toegevoegde waarde die ontbreekt en inderdaad de eisen aan hardware, maar dan niet op vlak van performance. Compatibiliteit is nou niet bepaald volledig.. Het enige Vista systeem hier gaf al zoveel problemen alleen al met video codecs.

En tja dat directx 10.. doet mij persoonlijk niet zoveel, snelste kaart die ik heb is nog een 6600GT AGP . Nieuwe games ken ik ook niet zo 123
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 24-07-2007 @ 21:34 :
Weinig games die fatsoenlijk gecode zijn in DX10
Starcraft II. Reden genoeg lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 25-07-2007 @ 21:54 :
Is die NU beschikbaar? Nee. Genoeg gezegd lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 25-07-2007 @ 21:54 :
Voor jou misschien... niet iedereen heeft dezelfde mening/smaak ;-)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 18:39
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-07-2007 @ 20:12 :
Als je een fatsoenlijke gaming PC wil dan kom je al snel uit op zelf samenstellen. Je zou zoiets kunnen nemen:Totaal €783,24 bij Salland Automatisering, voor 35 euro ofzo schroeven zij hem voor je in elkaar als je dat wil. Of ga eens informeren bij een PC zaak in de buurt.
Citaat:
M@rco schreef op 23-07-2007 @ 20:12 :
Kast/voeding: Antec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart)
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen: Kingston KVR533D2N4K2/2G (2GB DDR2)
DVD brander: NEC AD-7173S 18x
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10 320GB/SATA II
Vergeet je dan toch niet heel wat essentiële dingen?
Tel er het besturingssysteem, scherm, toetsenbord enzovoort bij, en je zit al een heel pak duurder.
Oud 28-07-2007, 18:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 28-07-2007 @ 19:39 :
Vergeet je dan toch niet heel wat essentiële dingen?
Tel er het besturingssysteem, scherm, toetsenbord enzovoort bij, en je zit al een heel pak duurder.
Maar in pc begrippen (vind ik) is een systeem alleen een kast+inhoud, de rest heet randapparatuur.. Een goed scherm, keyboard en muis zal ongeveer 250 euro kosten.

Besturingssysteem is natuurlijk een beetje overdreven voor thuisgebruik..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 28-07-2007 @ 19:45 :
Besturingssysteem is natuurlijk een beetje overdreven voor thuisgebruik..

hoe werk jij met je pc zonder OS
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 18:22
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Inflammae schreef op 04-08-2007 @ 16:21 :

hoe werk jij met je pc zonder OS
Meer 'het kopen van..'. Licentie voor thuisgebruik/non-commercieel/-professioneel, ga ik geen geld aan uit geven..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2007, 01:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 04-08-2007 @ 19:22 :
Meer 'het kopen van..'. Licentie voor thuisgebruik/non-commercieel/-professioneel, ga ik geen geld aan uit geven..
Mja, maar ik zou het voor geen haar vertrouwen om het belangrijkste onderdeel van mijn computer van een of andere obscure hackerssite te moeten gaan downloaden. + als ik een computer koop wil ik dat die gewoon werkt, en niet dat ik daar eerst nog god-weet hoelang prularia voor moet gaan zoeken voordat ik hem nog maar aan kan zetten. En dan weet je nog niet eens hoeveel virussen/rotzooi je nog maar op je computer hebt staan nog voordat je hem de eerste keer hebt aangezet.

MAar daarin verschillen we blijkbaar...
Oud 05-08-2007, 12:26
]{ing
]{ing is offline
Ik snap je verhaal wel maar ik denk dat het wel aan de overdreven kant is; een iso haal je natuurlijk niet van een obscure hackerssite maar gewoon van usenet of desnoods van een kennis. Je moet wel erge pech hebben wil het niet origineel zijn (laat staan virussen of andere aanpassingen erin etc.. nooit meegemaakt). Maargoed ik ga hier geen betoog voor het niet kopen van Windows houden. Ik weet wel dat het niet uitmaakt vpor de werking van het geheel, zolang je maar niet de Genuine Advantage patch installeert

Wat kost XP Pro full licentie eigenlijk tegenwoordig nog?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-08-2007 @ 02:04 :
Mja, maar ik zou het voor geen haar vertrouwen om het belangrijkste onderdeel van mijn computer van een of andere obscure hackerssite te moeten gaan downloaden. + als ik een computer koop wil ik dat die gewoon werkt, en niet dat ik daar eerst nog god-weet hoelang prularia voor moet gaan zoeken voordat ik hem nog maar aan kan zetten.
Als je ooit met Packard-Bell of vergelijkbare 'thuiscomputers' hebt gewerkt, dan weet je dat het betalen voor een besturingssysteem geen enkele garantie is voor een goede werking.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 23:53
M@rco
M@rco is offline
Dat heeft natuurlijk niet zozeer te maken met Packard Bell of welke fabrikant dan ook, maar met de ongelofelijke hoeveelheid troep die ze op de PC installeren. Toolbars, Norton/McAfee trials, Google Desktop, media players die niemand ooit gebruikt, noem het maar op. Een clean install van Windows doet echt wonderen op dat soort computers.

Met al die 'Genuine Advantage' en activatie-zooi die MS tegenwoordig op je afvuurt en de ~80 euro die je nog voor een XP/Vista licentie betaalt vind ik het niet echt de moeite meer om nog te klooien met illegale versies. Mensen geven honderden, soms duizenden euro's uit aan de meest exotische hardware maar een miezerige 80 euro voor een stuk software dat je jarenlang dagelijks zult gebruiken kan er dan ineens niet meer af. Best raar eigenlijk.
Oud 06-08-2007, 10:04
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 05-08-2007 @ 13:26 :
Ik snap je verhaal wel maar ik denk dat het wel aan de overdreven kant is; een iso haal je natuurlijk niet van een obscure hackerssite maar gewoon van usenet of desnoods van een kennis. Je moet wel erge pech hebben wil het niet origineel zijn (laat staan virussen of andere aanpassingen erin etc.. nooit meegemaakt). Maargoed ik ga hier geen betoog voor het niet kopen van Windows houden. Ik weet wel dat het niet uitmaakt vpor de werking van het geheel, zolang je maar niet de Genuine Advantage patch installeert

Wat kost XP Pro full licentie eigenlijk tegenwoordig nog?
Zo'n licentie ligt rond de €80 - €100, afhankelijk van de winkel waar je het koopt.

En daarnaast, het is een beetje jammer om een paar honderd euro uit te geven aan een videokaart die over een half jaar alweer 'obsolete' is maar geen geld uit te willen geven voor het OS waar je het dagelijks op draait. Ben je daar te gierig voor, download dan gewoon een Linux distro.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 19:32
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2007 @ 14:06 :
Als je ooit met Packard-Bell of vergelijkbare 'thuiscomputers' hebt gewerkt, dan weet je dat het betalen voor een besturingssysteem geen enkele garantie is voor een goede werking.
Ik bedoel het ook andersom. Het is toch niet teveel gevraagd dat wanneer ik 1500 euro of wat het ook mag kosten uitgeef aan een nieuw systeem, dat ik verwacht dat het ook werkt? Daar betaal ik tenminste toch voor. En als het niet werkt naar behoren, dan is er gelukkig nog zoiets als garantie. Dus dan ben ik blij als er de dag nadien iemand aan de deur staat om het op te lossen. Packard Bell of Dell of Aldi of Apple, maakt niet uit.
Oud 06-08-2007, 20:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 06-08-2007 @ 20:32 :
Ik bedoel het ook andersom. Het is toch niet teveel gevraagd dat wanneer ik 1500 euro of wat het ook mag kosten uitgeef aan een nieuw systeem, dat ik verwacht dat het ook werkt? Daar betaal ik tenminste toch voor. En als het niet werkt naar behoren, dan is er gelukkig nog zoiets als garantie. Dus dan ben ik blij als er de dag nadien iemand aan de deur staat om het op te lossen. Packard Bell of Dell of Aldi of Apple, maakt niet uit.
Oke maar als je geen support nodig hebt? Ik weet niet hoor.. ik vind het maar nasty, heb je een laptop van merk x ..

klant: mn dvd brander werkt niet
support: welke windows heeft u, die van ons?
klant: nee mn eigen, die van u zat vol shareware en dingen die ik niet wilde (zoals die leuke 90 dagen proefversie van norton)
support: ah helaas dan kunnen we u niet helpen, wij geven alleen ondersteuning op de eigen software
klant: die heb ik niet meer want (vul reden in)

En dan heb je ook pech. Komt erop neer dat je verplicht ben hun installatie te behouden, ookal ben je er niet (meer) mee tevreden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 06-08-2007 @ 11:04 :
Ben je daar te gierig voor, download dan gewoon een Linux distro.
óf niet natuurlijk. Maar persoonlijk ben ik niet van die dure videokaarten, etc. Natuurlijk devalueren mijn onderdelen ook snel, en ben zeker niet gierig, maar ik heb geen last van die Genuine Advantage dingen.. Steek liever wat geld in kleinere software bedrijven die het echt nodig hebben, vrijwillige bijdrage via Paypal, prima Geniale mensen die er nauwelijks iets aan over houden, dat is eigenlijk best jammer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:10
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 06-08-2007 @ 00:53 :
Mensen geven honderden, soms duizenden euro's uit aan de meest exotische hardware maar een miezerige 80 euro voor een stuk software dat je jarenlang dagelijks zult gebruiken kan er dan ineens niet meer af. Best raar eigenlijk.
Niet zo heel raar als je bedenkt dat je voor dat geld ook een 4 a 500GB schijf koopt, of 2 gig ram om maar wat te noemen. Kan er ook een week of anderhalf van eten, ook mooi meegenomen Het is niet als stelen goedpraten, maar genoeg erover..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 12:47
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 06-08-2007 @ 21:08 :
óf niet natuurlijk. Maar persoonlijk ben ik niet van die dure videokaarten, etc. Natuurlijk devalueren mijn onderdelen ook snel, en ben zeker niet gierig, maar ik heb geen last van die Genuine Advantage dingen.. Steek liever wat geld in kleinere software bedrijven die het echt nodig hebben, vrijwillige bijdrage via Paypal, prima Geniale mensen die er nauwelijks iets aan over houden, dat is eigenlijk best jammer.
Of je daar wel of niet van bent maakt niet uit. Onverzekerd rondrijden mag ook niet bijvoorbeeld, dat is eigenlijk hetzelfde als "gewoon" niet betalen voor je software, dat is en blijft "gewoon" diefstal.
Dat je vrijwillig geld afdraagt aan kleine bedrijfjes met goede producten moet je zelf weten maar dat praat het niet betalen voor het meest essentiele onderdeel van je pc (het OS) terwijl er ook gratis alternatieven zijn (voor mensen die dus niet willen betalen voor een OS) echt niet goed.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 14:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 07-08-2007 @ 13:47 :
Of je daar wel of niet van bent maakt niet uit. Onverzekerd rondrijden mag ook niet bijvoorbeeld, dat is eigenlijk hetzelfde als "gewoon" niet betalen voor je software, dat is en blijft "gewoon" diefstal.
Dat je vrijwillig geld afdraagt aan kleine bedrijfjes met goede producten moet je zelf weten maar dat praat het niet betalen voor het meest essentiele onderdeel van je pc (het OS) terwijl er ook gratis alternatieven zijn (voor mensen die dus niet willen betalen voor een OS) echt niet goed.
Onverzekerd rondrijden heeft ook nog nadelen als je een ongeluk maakt, geen licentie hebben heeft geen nadelen in dit geval. Maargoed ik hoef het niet voor iemand anders goed te praten he, ik heb Windows licentie maar niet voor mn prive/fun machines, dat is meer dan genoeg imo.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 15:13
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik denk dat ik toch maar voor een "dood" normale dell computer ga
Oud 07-08-2007, 15:29
M@rco
M@rco is offline
Tja, dat kan natuurlijk ook (dit lijkt me dan bijv. wel een goede koop). Let er wel op dat je een fatsoenlijke videokaart neemt (dus de 8600GT) en dat je niet eindigt met een ATi X1300 prul.

Laatst gewijzigd op 07-08-2007 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 15:59
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 07-08-2007 @ 15:55 :
Onverzekerd rondrijden heeft ook nog nadelen als je een ongeluk maakt, geen licentie hebben heeft geen nadelen in dit geval. Maargoed ik hoef het niet voor iemand anders goed te praten he, ik heb Windows licentie maar niet voor mn prive/fun machines, dat is meer dan genoeg imo.
Dat heeft het niet hebben van een geldige licentie ook. Voor beide gevallen geldt dat die nadelen pas zichtbaar worden op het moment dat je gepakt wordt (of een ongeluk veroorzaakt / bij betrokken raakt).

En idd, bij Dell moet je erg goed opletten dat je niet iets hebt dat meer kost. Vaak kun je trouwens ook korting krijgen door te bellen voordat je via internet besteld.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 23:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 05-08-2007 @ 13:26 :
Maargoed ik ga hier geen betoog voor het niet kopen van Windows houden. Ik weet wel dat het niet uitmaakt vpor de werking van het geheel, zolang je maar niet de Genuine Advantage patch installeert
Of je gebruikt een volume license key ofzo, dan zeurt-ie volgens mij helemaal niet meer.
Oud 08-08-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 07-08-2007 @ 16:29 :
Tja, dat kan natuurlijk ook (dit lijkt me dan bijv. wel een goede koop). Let er wel op dat je een fatsoenlijke videokaart neemt (dus de 8600GT) en dat je niet eindigt met een ATi X1300 prul.
Ik ben zelf toch wel van plan om voor de ati1950xt te gaan. En dus niet voor de 8800.
Die laatste is natuurlijk wel beter, maar ook meteen een stuk duurder.
Vraag me zeer af of het dat geld waard is, ook omdat ik toch een beperkt budget heb, dan kan ik dat verschil beter steken in een extra blokje ram, of net die beter proc.
En beide videokaarten zijn over 2 jaar(of eerder al wel) toch lang niet meer goed genoeg om de spellen mooi te spelen, dus dan moe tje allebei aan een nieuwe kaart.
En volgens mij is de 1950 nu nog goed genoeg om games degelijk te kunnen spelen. DX10 wacht ik nog wel af..
En alles beter dan mn huidige gf5200

edit: ff verkeerd gelezen, sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten