Oud 01-08-2007, 09:59
Gus
Gus is offline
Hoi,

Soms sleep ik een bestandje in MacOSX met de finder van mijn desktop naar een andere map. Ik navigeer naar die andere map via springloaded folders, dus ik spring steeds van mapje naar mapje.
Bijvoorbeeld naar

My Documents -> Teksten -> Scholieren.com -> Weblog

Af en toe gaat er dan iets mis, waardoor ik de verkeerde map open (Ok, ligt aan mij, ik ben scheel.). Ik open dan bijvoorbeeld

My Documents -> Teksten -> Scholieren.com -> NieuwForum

Maar HOE kom ik dan, terwijl ik dus nog aan het slepen ben, terug naar de bovenliggende map? Want als ik niet naar de bovenliggende map kan, moet ik weer helemaal overnieuw beginnen en da's echt irritant. Moet ik WEER door al die mapjes heen...

My documents -> etc. -> etc.

Dit is echt iets waar ik al een jaar ofzo naar op zoek ben, dus wie het weet is mijn held.

grt
gus
Oud 02-08-2007, 15:39
Praganonut
Praganonut is offline
leer shellcommands..

in de shell (moet je wel root zijn) is het:

cp -r file
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 09:03
Gus
Gus is offline
Ehm.. ja.
Maar stel: ik wil gewoon bestandjes slepen.
Oud 07-08-2007, 10:00
Praganonut
Praganonut is offline
met shell kan je zo met een paar tikken alles pakken hoor..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 10:08
Gus
Gus is offline
Mja, maar het ging me er eigenlijk om dat het super-irritant is dat je, als je lekker aan het slepen bent, wordt gestraft als je de verkeerde folder aanwijst.

De terminal is weer een heel ander onderdeel van MacOSX. Ik begrijp wel dat het een goede oplossing is voor het verplaatsen van bestanden, maar ik wil een goede oplossing voor een probleem bij het slepen...

Volgens mij valt hier gewoon weinig aan te doen. Ik zal er wel mee moeten leren leven.

grt
gus
Oud 09-08-2007, 01:02
punxnotdead
punxnotdead is offline
Kan niet altijd
Dr zijn wel 3 manieren waar het niet zo erg is als je de verkeerde map aanwijst.
1: Met de kolommenweergave: spreekt voor zich lijkt me? De vorige mappen blijven dan gewoon in beeld
2: Met de lijstweergave: ga boven het driehoekje zweven. Dan open de map niet maar klapt hij uit als het ware dus blijft de vorige map ook in beeld.
3: Door op dat langwerpige knopje rechtsboven in het venster te klikken krijg je een eenvoudiger finderwindow zonder back en forward knoppen. Als je vanuit daar een map opent krijg je elke keer een niew venster (net zoals in os 9 en ouder) vanuit daar kun je gewoon over het vorige venster heenbewegen en gaat het foute venster weer dicht. (ik hoop dat je het begrijpt )

Maar inderdaad er zou een beter manier moeten zijn voor de standaard iconenweergave dat je dan backspace ofzo indrukt en dat je dan terug gaat. Maar is er dus niet helaas. (zeuren bij apple?)
Wel nog een tip. Spatiebalk opent de map meteen zonder vertraging dat maakt het hele proces wel sneller
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten