Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, dan download je ff de slim-versie van ccleaner en daarmee laat je dan de overbodige bestanden verwijderen.
|
CrapCleaner verwijdert alle troep van je computer. Toen ik het voor de eerste keer gebruikte ruimde het 3 GB op. Ik vind het erg handig. Je kunt het hier downloaden.
||
Citaat:
En wat ook wel wil helpen is de grootte van je tijdelijke internetbestanden map iets veel kleiner maken (minimaal 1 kb) (zie instellingen internet explorer)
Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 18:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Een tijdelijk bestand is een tijdelijk bestand, dus kan je het altijd verwijderen.
Je kan altijd met een kladblok kijken wat er instaat. Staan er alleen maar rare tekens in, probeer een aantal woorden te onderscheiden en post het ff hier. Als je zeker wilt zijn dat het je systeem niet beschadigd als je hem verwijderd, kan je ook ff het bestand hernoemen, systeem herstarten en kijken of er iets gebeurt. Gebeurt er niks, dan verwijder je het alsnog. Citaat:
rechtermuisknop op je mijn documenten map -> eigenschappen -> Bij tabblad doel kan je het verplaatsen (het wijst zich vanzelf)
Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 22:29. |
![]() |
||
Citaat:
Maar je kan ook een trial version van een andere virusscanner downloaden en die laten draaien. Het nadeel van AVG is dat het slcht virussen herkend. Ik gebruik zelf Kaspersky. Maar ik weet niet wat voor systeem je hebt.. dus raad ik mcAffee aan. zo'n trial version vind en haalt het gelijk weg. alleen niet alles werkt. Maar voor dit doen perfect. |
![]() |
||
Citaat:
Online scanners zjin ook niet echt nuttig.. je kan het niet weghalen ales er iets gevonden is. op je tweede vraag: die zal er best zijn maar niet voor windows.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kunnen die andere scanners dat wel of moet ik het anders oplossen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ga die van McAffee proberen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waar staat de virus? Want sommige trojanen besmetten namelijk geen bestanden, dus je kan ze zonder problemen weghalen. aantal online scanners: http://us.mcafee.com/root/mfs/scan.asp?affid=56 http://security.symantec.com/nl http://housecall.trendmicro.com/ Als we toch over een trojan hebben, praat aub verder in [centraal] spyware adware en virussen. Post dan ook ff een logje wat ewido maakt.
Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 15:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het nadeel bij ClamAV is dat hij geen on-access-scanner is: je moet hem zelf zeggen wanneer hij moet scannen, hij scant dus niet automatisch de bestanden die je via mail binnenkrijgt. Praktisch gezien is het dus voor Windows een scanner die je enkel als extraatje moet hebben: http://www.clamwin.com/ Onlangs trouwens nog ergens (tweakers.net, dacht ik) een artikel gelezen waar hij ook als heel goed werd aangeprezen. Een andere gratis scanner die ik op al mijn Windows-bakken zet, is Avast Antivirus. Van interface niet alles, maar AVG vond ik meestal nog erger. http://www.avast.com/ Maar in ieder geval houdt je best ook al bij het scannen 1 scanner uit, omdat ze anders elkaar maar voor de voeten lopen (met de nodige gevolgen van dien). Ook is het aan te raden om bij het verwijderen van virussen op te letten met Windows Restore Points, vermits het virus soms daarin blijft bestaan (ik zet die functie sowieso meestal uit). Die functie zit er trouwens pas in sinds Windows Me, als je dus nog 98 of 2000 hebt, mag je dit vergeten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar vermits het hier gaat om gewoon de harde schijf scannen, is ClamWin wel goed aan te raden. Als dagdagelijkse natuurlijk niet, vermits geen on-access (op Linux valt daar wel iets aan te doen naar het schijnt, maar zelf trek ik me daar niet veel van aan, verdachte dingen scan ik gewoon om anderen niet te besmetten en verder gebruik ik ClamAV amper omdat het niet nodig is ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Grote Logfile] Verwijderd | 8 | 22-09-2006 21:50 | |
Software & Hardware |
Harde schijf loopt vol/geschiedenis. AJKwak | 5 | 14-06-2006 18:12 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Opstartproblemen no pain n death | 3 | 22-06-2005 12:20 |