Advertentie | |
|
![]() |
|
Een tijdje terug ging dit topic (http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1625167) ook over het wel of niet kunnen veranderen van persoonlijkheid. Althans, de discussie kwam hier opgang. Misschien kun je deze discussie nog eens nalezen
![]() Verder wil ik je sterkte wensen, kan me namelijk voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent (?). Gezien mijn tijdgebrek geen uitgebreid antwoord.
||
Citaat:
|
De neiging tot seksueel afwijkend gedrag (om het zo maar even te noemen) zal waarschijnlijk aanwezig blijven. Hij kan het echter leren onder controle te krijgen (dmv therapie bijvoorbeeld); en daarnaast helpt een stabiele en veilige omgeving waarschijnlijk ook. Met hulp en goede omgeving zou hij misschien permanent normaal gedrag kunnen vertonen. Als de hulp wegvalt en/of er verandert iets in de omgeving wat stress oplevert (zoals het uitgaan van een relatie), dan zou hij weer terug kunnen vallen in dat gedrag.
Dus ja, iemand kan ten goede of ten slechte veranderen, maar wel altijd binnen de kaders van zijn persoonlijkheid. Neigingen naar depressie, agressie of verslaving etc. blijven deel van iemand, het hoeft alleen niet altijd tot uiting te komen. Wat was eigenlijk jouw reactie op zijn smeekbede om vriendschap? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Toch, ik twijfel, het zou toch mooi zijn als iemand echt met de tijd kan veranderen, en vanaf een gegeven moment niet meer de behoefte heeft aan zijn oude gedrag, ook als de onderdrukkende factoren afwezig zijn.. Wat mijn reactie betreft.. nou die ex van me was in dat ene telefoongesprek heel aardig over mij, maar tegelijkertijd zat hij mijn familie -behalve mijn zus- zwart te maken, terwijl hij hier thuis altijd welkom was en mijn familie hem echt mocht en vice versa. Nouja, zoiets pik ik niet, en dus heb ik hem gevraagd na te denken over wat hij gezegd heeft en als we normaal kunnen praten me opnieuw te bellen. Als gevolgd kreeg ik een paar dagen later wat haatmail.. heb ik maar niet meer op gereageerd en verder ook niks meer van hem vernomen.. (was twee weken geleden ongeveer) groetjes, -amoa
|
Hmm.. ik zou er bijna over nadenken hem aan te geven, als hij zegt een 10-jarige te hebben misbruikt. Misschien is het een schreeuw om aandacht/hulp, maar het is wel een strafbaar feit. Verder zou ik inderdaad heel goed nadenken of je nog met zo iemand te maken wilt hebben. Hij zou kunnen veranderen, maar dat kost veel moeite en misschien ook teveel energie van jouw kant. Wil je die daadwerkelijk in zo'n persoon steken?
||
Citaat:
![]() Met 'de neiging blijft bestaan' bedoelde ik dat die persoon sneller in dat gedrag zal terugvallen dan een persoon die die neiging niet heeft. Dit sluit echter helemaal niet uit dat iemand met therapie oid zo goed geholpen kan worden, dat hij dit gedrag nooit meer zal vertonen. Sowieso heeft hij denk ik geen 'behoefte' aan dat gedrag. Hij heeft misschien een drang die hij niet kan onderdrukken, maar dat betekent niet dat hij het wil willen... eh, snap je? ![]() Maar of hij nu kan veranderen of niet (en daar is van te voren niets zinnigs over te zeggen, wil hij überhaupt wel veranderen?), het lijkt me moeilijk nog met hem om te gaan. Jullie delen negatieve ervaringen, ik denk niet dat de indruk die hij gemaakt heeft helemaal zal kunnen verdwijnen. |
![]() |
|
Ja, jij bent dom en naief en tikkeltje gestoord misschien, dat je uberhaupt iemand met gestoorde(pedofiele)neigingen voor lief nam. En dat je hem niet aangeeft is al helemaal raar.Hij heeft een 10jarig meisje misbruikt??????Hij heeft je zus proberen aan te randen ofzo??En jij zit te filosoferen over of hij nog zou kunnen veranderen
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() en ik zei niet 'iedereen' maar bijna iedereen.
|
Sorry hoor, maar meneer is een pedofiel i(in wording) met erg losse handjes.Wat dit is nou allemaal voor idioot gezever
![]() ![]() Getverdemme mensen die zich daaraan schuldig gemaakt hebben moet je per definitie mijden.Dit soort gedrag komt niet aanwaaien en verdwijnt niet zomaar.
|
Ik denk dat mensen in het algemeen wel kunnen veranderen, maar alleen als ze willen, anders lukt het niet. Zoals al is gezegd, wat in de natuur van de mens zit kan je niet veranderen, de uiting ervan wel. Als meneertje graag aandacht wil en die alleen kan krijgen van mensen die geen weerstand (kunnen) bieden, zoals hoeren en kinderen, dan zal dat in zijn natuur zitten en dan kan je soms wel leren hoe je daarmee om kan gaan, maar je kan het zeer waarschijnlijk niet wegnemen.
En ik zou hem toch echt aangeven, het lijkt me een zeer onplezierig persoon en hij lijkt in elk geval niet te willen veranderen, hij wil denk ik alleen aandacht. Negeer hem.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |