Oud 30-12-2007, 16:37
Verwijderd
Zou ik mijn ogen moeten laten testen zie best wazig op 2 a 3m afstand en heb vaak hoofdpijn>?<
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je ogen op laten meten kan altijd en kan nooit kwaad. Het kost niets dus waarom zou je het niet doen?
Oud 30-12-2007, 16:42
Verwijderd
ja stel moet ik dadelijk een bril ofzo lijkt me afschuwelijk
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:45
Verwijderd
of niet soms>> en lenzen lijken me akelig dus als ik slecht ogen heb wat zou ik dan kiezen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je ogen op laten meten is gewoon vrijblijvend, je beslist uiteindelijk zelf of je een bril of lenzen neemt of niet. De keuze is aan jou.
Oud 30-12-2007, 16:47
Verwijderd
Ja maar weet wel bijna zeker dat ik het moet maar met bril loop je voorschut en met lenzen doe je je eigen zo veel pijn en is moeilijk enzo. vooral als je van die grote vingers hebt net als ik!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:48
Verwijderd
en durf het niet tegen mijn ouders te zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:54
Verwijderd
tips??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen dat je een keer je ogen op wilt laten meten omdat je het idee hebt dat je niet meer zo goed ziet, een bril of lenzen zou dan een logisch vervolg kunnen zijn. Zelf heb ik sinds een week een bril en ik moet zeggen dat het echt wel relaxed is om niet zoveel moeite meer te hoeven doen om gewoon goed te kunnen zien. Nu valt het me pas op hoe slecht ik eerst eigenlijk zag. Er zijn zoveel brillen dat er vast wel iets bij zit wat je leuk staat. Mijn vriend heeft lenzen en dat is in het begin even prutsen en bevalt niet iedereen even goed maar als je eraan gewend bent gaat het heel simpel
Oud 30-12-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ja maar weet wel bijna zeker dat ik het moet maar met bril loop je voorschut en met lenzen doe je je eigen zo veel pijn en is moeilijk enzo. vooral als je van die grote vingers hebt net als ik!!
Welnee.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 17:16
Verwijderd
maar ik ben nog al een nurt en zit vaak te computeren met vril wordt dat lastig denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 17:41
Verwijderd
graag ervaring met bril en lenzen? kan ik kiezen hahah
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:21
Drez
Drez is offline
waarom zou computeren lastig worden met bril?
Oud 30-12-2007, 18:22
Verwijderd
dat is toch zo dan krijg je toch heel erg hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je krijgt hoofdpijn als je niet goed ziet en daardoor heel intensief naar het scherm (of iets anders) gaat staren, en in principe niet van het kijken door een bril.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:32
Verwijderd
dan weerkaats dat dacht ik maar nu heb ik idd best veel hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met ontspiegelde glazen weerkaatst dat niet. Ik vind het nu juist fijner computeren met m'n bril.
Oud 30-12-2007, 18:35
Verwijderd
maar jij hebt toch een bril voor dichtbij?? Maar ik zie het juist niet in de verte
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:40
wallflower
wallflower is offline
Jongen, ik heb al 14 jaar een bril omdat ik niet goed in de verte zie en ik heb nog nooit ergens last van gehad, ook niet met computeren (overigens kan ik het computerscherm zonder bril ook niet goed zijn, maar ik ben alsnog bijziend).

Verder: met een bril loop je voor schut? Leef jij in de prehistorie ofzo?
Oud 30-12-2007, 18:42
Verwijderd
nee maar contactlenzen lijken me modieus beter hoeft niemand aan je te wennen etc
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:48
Verwijderd
He, nu er een topic is over ogen laten testen - klopt het dat je dat zo snel mogelijk na het wakker worden moet doen? Ik had ooit m'n ogen laten testen en die man zat dingen te zeggen als 'tsktsktsk ' en 'ai ai ai ' en zei toen dat ik de ochtend erna moest terugkomen aangezien de meting dan exacter zou zijn. Aangezien je oogspieren door de loop van de dag 'wennen' aan de inspanning en dan soort van verkrampen oid. Ik vond die man door z'n eerdere slijmerige avances echter schijtirritant dus ik heb gezegd dat het niet nodig was en dat ik niet zou komen.
Maar hoewel ik sowieso geen zin heb in een bril, aangezien ik het wel fijn vind om de wereld door een lichte waas te zien, vraag ik me wel af wat de damage zoal is. Vandaar de vraag. Want als het echt 's ochtends moet dan weet ik dat voor de volgende keer, zodat ik niet nog een keer hoef terug te komen.

Oh, en, maakt het eigenlijk uit of je het in een brillenzaak of bij een opticien laat doen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, jesus, doe niet zo moeilijk. Heb je liever dat je dood tegen een boom knalt omdat je gewoon niet goed kan zien, of dat je een modieuze bril op je kop hebt of even een paar dagen moet prutsen met lenzen?

Als je een onopvallende bril neemt zal niemand echt hoeven te wennen en anders zijn ze er binnen korte tijd al aan gewend. Daarbij kun je ook moderne brillen kopen waarbij je echt niet wordt bestemd als sul of nerd. En lenzen zijn juist fijn. Het is even oefenen de eerste tijd, maar daarna gaat het net als tandenpoetsen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:52
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
He, nu er een topic is over ogen laten testen - klopt het dat je dat zo snel mogelijk na het wakker worden moet doen? Ik had ooit m'n ogen laten testen en die man zat dingen te zeggen als 'tsktsktsk ' en 'ai ai ai ' en zei toen dat ik de ochtend erna moest terugkomen aangezien de meting dan exacter zou zijn. Aangezien je oogspieren door de loop van de dag 'wennen' aan de inspanning en dan soort van verkrampen oid. Ik vond die man door z'n eerdere slijmerige avances echter schijtirritant dus ik heb gezegd dat het niet nodig was en dat ik niet zou komen.
Maar hoewel ik sowieso geen zin heb in een bril, aangezien ik het wel fijn vind om de wereld door een lichte waas te zien, vraag ik me wel af wat de damage zoal is. Vandaar de vraag. Want als het echt 's ochtends moet dan weet ik dat voor de volgende keer, zodat ik niet nog een keer hoef terug te komen.

Oh, en, maakt het eigenlijk uit of je het in een brillenzaak of bij een opticien laat doen?
Ik kan me alleen oogmetingen herinneren van toen ik al een bril had, en toen maakte het nooit uit, maar ik weet niet of het anders is als je nog geen bril hebt (ligt er waarschijnlijk ook aan wat het verschil in sterkte is). Ik weet wel dat je lenzen minstens een half uur uit moet hebben (en harde lenzen nog langer) maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan.
En eh, een opticien ís een brillenzaak, ik neem aan dat je een oogarts bedoeld? Dat maakt volgens mij niet uit.
Oud 30-12-2007, 18:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:

Volgens mij maakt het niet zo heel erg veel uit of je 's ochtends of 's middags komt. Ik merk wel dat ik, als ik uit bed stap, scherper zie dan 's nachts. Ik denk dat een opticien beter is om je ogen te laten meten. Vaak zijn ze bij dingen als Hans Anders onnauwkeurig en het is doodzonde een bril of lenzen te hebben waarbij je eigenlijk nog slechter ziet. En bij echte opticien is het meten vaak zelfs gratis, terwijl je bij die anderen ketens moet betalen voor een meting.

Ik weet niet of het slecht is geen bril te dragen terwijl het wel nodig is. Volgens mij is het alleen naar voor jezelf. Ik denk niet dat je je ogen verpest. Hoogstens dat je je oogspieren teveel belast ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
En eh, een opticien ís een brillenzaak, ik neem aan dat je een oogarts bedoeld? Dat maakt volgens mij niet uit.
Hm, ik denk dat ze dingen als Hans Anders vs. betere opticiens bedoeld.

De oogarts is vaak niet nodig. Die meet in principe gewoon op dezelfde manier.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:58
Verwijderd
als je je uiterste puntjes van je oogleden verder naar achter duwt(eigelijk trekt) zie je een heel stuk scherper
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:59
Verwijderd
dus naar een opticiens hoeft niet meer
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:01
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Hm, ik denk dat ze dingen als Hans Anders vs. betere opticiens bedoeld.

De oogarts is vaak niet nodig. Die meet in principe gewoon op dezelfde manier.
Ik zou niet weten hoe goed of slecht Hans Anders is, ik heb mn ogen er nooit laten opmeten. Maar het is wel gewoon een opticien.

Citaat:
als je je uiterste puntjes van je oogleden verder naar achter duwt(eigelijk trekt) zie je een heel stuk scherper
Ja je kunt natuurlijk ook gewoon de hele dag zo rond lopen, dan loop je in ieder geval niet voor schut!
Oud 30-12-2007, 19:04
Verwijderd
idd dat is beter
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nee, dat gaat lukken als je later gaat autorijden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:09
Verwijderd
ja zet ik toch klemmen op mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:

maar ik zie sochtends juist minder scherp
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ja zet ik toch klemmen op mijn ogen
Ik zou gewoon maar even langs de opticien. Waarschijnlijk ben je nog in de groei en worden je ogen de komende tijd alleen maar slechter. Een beetje lullig als je straks je eigen moeder niet meer herkent als je haar aan de overkant van de straat ziet lopen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:15
Verwijderd
dat kan ik nu al niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:16
Verwijderd
kan borden+schoolbord niet lezen tv kan ik niet zien (ondertiteling dan)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:21
Verwijderd
dan ben je gewoon een idioot als je dan niet je ogen laat meten. maar ja, als jouw uiterlijk belangrijker is dan je functioneren blijf je toch lekker zonder bril en met slechte ogen zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:21
Verwijderd
Wat wil je nou?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:22
Verwijderd
is misschien wel het beste ja maar weet het nog niet wacht nog op reacties
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het bij een plussterkte wel zo dat je beter 's ochtends je ogen op kan laten meten. Je ogen kunnen als je jong ben het slechte zien namelijk compenseren door heel erg te gaan accomoderen, daardoor kan je een plussterkte moeilijker achterhalen als je al de hele dag zo rondloopt.
Oud 30-12-2007, 19:24
Verwijderd
is misschien wel het beste ja maar weet het nog niet wacht nog op reacties van anderen wat de + en - punten overl van zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
is misschien wel het beste ja maar weet het nog niet wacht nog op reacties
Dommerd.

@Paranoide: Na wat Daantje zei, misschien heb je wel een plussterkte, wat misschien de reactie van de opticien verklaard. Ik zou sowieso gewoon 's ochtends (voor de zekerheid ) weer eens even langs gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:26
Verwijderd
hoezo?? Zou jij voo rschit willen lopen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:28
Verwijderd
Citaat:
hoezo?? Zou jij voo rschit willen lopen
Niemand ziet aan mij dat ik lenzen heb hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:29
Verwijderd
nee dat is ook goed maar dan heb je weer veel pijn en ik ben een gaot en raak die spullen kwijt enzo
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:30
Verwijderd
Doet geen pijn. Lenzenbakje en vloeistof op je nachtkastje zetten, daar laten staan en klaar ben je.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
nee dat is ook goed maar dan heb je weer veel pijn en ik ben een gaot en raak die spullen kwijt enzo
Doet geen pijn. Wie heeft jou dat verteld? En je raakt het echt nooit kwijt. Zo'n lenzendoosje is groot genoeg en zo'n fles met vloeistof groter dan de grootste tube tandpasta.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:31
Verwijderd
ja dat kan
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:32
Verwijderd
Mooi, laten testen dus.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:10
Verwijderd
Er zijn alleen maar voordelen aan bril/lenzen, zeker als je zo slecht kan zien als jij zegt. Als je eenmaal die bril/lenzen hebt vraag je je af waarom je ze niet eerder genomen hebt.
Dus ik zou ze ook maar snel laten opmeten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:16
Verwijderd
Zeurpiet. Ga maar naar een opticien, vertel het desnoods aan je ouders (dan houden ze je handje vast), get glasses, get over it.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten