Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vertrouw mensen zo wie zo niet snel, zelfs mn beste vriendinnen niet.. (hoop niet dat ze hier lezen
![]() dus jah als ik iemand iets vertrouwelijks vertel dan vertrouw ik die persoon ook wel echt, dat ook als we ruzie hebben ofzo, diegene het niet doorverteld.. Moet wel weer zeggen dat het over internet heel anders is, want die personen hebben vaak niemand om het aan door te vertellen ofzo.. (niet dat ik dan wel meteen iedereen vertrouw ofzo..) Maargoed, ik denk wel dat het zo is wanneer je vertrouwelijke informatie krijgt, diegene van wie je het krijgt ook eerder te vertrouwen is.. Al kan je je daar soms ook erg in vergissen, als diegene bv een vriend krijgt jah.. En ik denk dat bv met een vriend diegene het niet gemeen bedoeld, hij/zij wil gewoon eerlijk zijn tegenover hun partner.. Maar je vertrouwt diegene dan idd niet meer, want het was niet bedoeld voor zijn/haar partner, en wie weet aan wie die partner het allemaal weer verteld... En dan weet je wel dat je hem/haar terug kan pakken door dingen over hem/haar door te vertellen, maar nouwja, ik zou dat zelf dan toch niet doen, zou me daar toch lullig bij voelen.. en als je dat doet ben je eigenlijk ook niet zo te vertrouwen denk ik, want je had zelf ook beloofd het niet door te vertellen, en omdat de ander zich daar niet aan houd betekend het niet meteen dat je je er zelf ook niet aan hoeft te houden.. maarjah het ligt er ook maar weer net aan wat voor dingen het zijn die diegene heeft doorverteld.. als jullie mij nog volgen ![]() ![]()
||
Citaat:
lijkt me opzich best logisch.... maar sowiets zal wel veranderen als iemand er misbruik van maakt....
||
![]() |
Citaat:
en ja dan hoorde ik later dingen over haar en haar vriend (van 1 van haar enige vrienden die ze nog had). en dan stuurde ik dat in een mail met eronder: kzeg niet van wie ik dit weet, zoek et zelf maar uit, nu weet je hoe het kwetst. ja best wel grof en kinderachtig maar daardoor heb ik et nu gewoon eindelijk kunnen aanvaarden |
![]() |
|
Hm, ja, 'k snap wat je bedoeld. Maar als je op zoek bent naar een goede vriendschap dan is het toch wel aardig wanneer jij en hij of zij verteld als er iets is waar je niet uit komt...
'k vind dat iig wel heel belangrijk bij een vriendschap én in een relatie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vertel sowieso geen privé dingen aan mijn vriendinnen. Daar heb ik ook niet echt behoefte aan. Ze kunnen soms wel aan mijn bui zien dat er iets aan de hand is. Ben af en toe nl. chagrijnig. Maar voor de rest probeer ik het ook te verbergen. Misschien komt het wel door dat ik vaak liever alleen ben en dat ik dingen gewoon makkelijk voor me zelf kan houden. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
En het is niet zo dat ik bang ben dat ze me laten vallen ofzo, ze zullen het ook niet 'doorvertellen' om gemeen te doen ofzo, en ik denk ook niet dat ze het aan mensen 'doorvertellen' die ze niet vertrouwen ofzo.. Maar het is maar de vraag of degene die zij te vertrouwen vinden, of ik dat ook vind.. En als ik iets vertrouwelijks vertel waarvan ik liever niet heb dat ze dat tegen iemand zeggen, dan bedoel ik dus ook niet tegen iemand die hun wel vertrouwen.. En nogmaals zullen ze het niet doen om gemeen te doen, maar ik ben bang dat het zo gaat van "ja dit moet je niet doorvertellen want ik mag het eigenlijk niet zeggen maaaar...." en ik ben bang dat het op die manier dan nog een hele groep doorgaat ofzo.. nouwja k vind het ook heel moeilijk uit te leggen want ik wil mn vrienden niet afvallen of zeggen dat ze niet betrouwbaar zijn en je heel gauw laten vallen enzo.. want dat is ook weer niet zo.. naja laat maar denk niet dat ik het goed kan uitleggen ![]() Citaat:
|
![]() |
ik vertel ook nog maar weinig aan mijn goede vriend(inn)en. niet altijd zozeer omdat ik hen nie vertrouw, maar omdat ik er nie echt behoefte aan heb en nie zoveel zin heb om mij helemaal bloot te geven.
de laatste keer dat ik iets heel "geheims" vertelde aan een heel goede vriend van mij, dacht ik dat hij te vertrouwen was, maar een paar maanden later hoorde ik dat hij het had doorverteld aan een goede vriendin van hem. en door die goede vriendin weet nu half mijn klas het, including de persoon die er niets van mocht weten. was ik wel heel lastig van. was ook de laatste keer dat ik nog iets tegen die vriend heb verteld.
|
ik vertrouw niemand, als ik iemand gevoelsmatig volledig vertrouw dan ga ik meteen rationeel aan de slag en vertrouw ik hem niet meer... ik probeer altijd minstens 3 alternatieve motieven te vinden voor wat hij zegt.
En met dingen vertellen... Per ding kijk ik naar de winst die ik ermee maak als ik het vertel en het verlies dat ik kan maken als hij het door verteld... - dit werkt best goed. - 1 ding, van erg veel dingen heb je er niks aan dat je ze aan iemand vertelt dus doe ik dat ook niet meer... maar daar ga je je soms nogal alleen van voelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is wel weer zo dat hoewel ik mensen gauw vertrouw dat niet gelijk betekent dat ze bevriend met me zijn of kunnen worden. In mijn hoofd heb je twee soorten 'vertrouwen', en het tweede soort komt pas na lange vriendschap terwijl het eerste naar haast iedereen gekeerd kan zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #3 RareVogel | 239 | 26-12-2011 00:08 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #81 nr. 2 Mr.Mark | 363 | 03-01-2011 18:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Liefde & Relatie |
Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan? jansepansekever | 43 | 01-04-2006 23:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
ARTistiek |
[verhaal] Ik mis iets. KrizzZzZZzzjE :P | 5 | 24-09-2002 16:31 |