Oud 12-01-2008, 21:40
beckham1990
beckham1990 is offline
Als men op dieet wil zegt men vaak, heel veel water drinken! Nu las ik onlangs dat té veel water niet goed is, omdat je dan een 'opzwel-effect krijgt' en dat veel mensen juist verdikken door te veel te drinken in plaats van te eten, omdat je eten verteerd en als je te veel water drinkt het in je lichaam blijft. Ook is het niet goed, omdat vet zich niet oplost in water..

Wat vinden jullie hierover?

Nog een vraag: als je ongesteld bent houd je meer vocht vast en weeg je bijgevolg meer rond die periode, maar is dat gewicht dat je automatisch terug verliest na die periode doordat je dan in een periode komt dat je veel minder vocht vasthoudt of blijf je die houden als je dan niet bewust beetje meer op je voeding ofzo let?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 22:51
Verwijderd
Op je vraag over water drinken: Té is nooit goed. Téveel water, téveel fruit, téveel beweging. Water drinken is, is mij altijd verteld, gezond omdat het ervoor zorgt dat afvalstoffen sneller je lichaam verlaten en dus je lichaam gezuiverd wordt. Maar, zoals met alles, té is nooit goed. Een tijd geleden is er een vrouw doodgegaan omdat ze zeven liter water in redelijk korte tijd had gedronken. Zo'n anderhalf, twee liter per dag is gezond, dat word aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 19:02
xxChange
xxChange is offline
Je hoeft niet extra te letten op wat je eet tijdens de periode dat je ongesteld bent, het is gewoon vocht en dat verdwijnt automatisch weer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 20:27
Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Toevallig ben ik net ongesteld geweest, en vandaag bleek het dat ik een kilo vocht vast gehouden had. Dus het verdwijnt gewoon weer en je gewicht blijft niet zo hoog.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 21:59
DDM
DDM is offline
Zolang je nieren en waterhuishouding goed werken hoef je, je geen zorgen te maken dat je vocht vasthoudt bij overmatig gebruik van water. In theorie kan het lichaam 20 liter per dag aan. Uiteraard is dit niet aan te raden, maar het laat wel zien dat het lichaam het goed kan verwerken. Ook met een dieet.
Verder heeft de combinatie vet en water in de darm weinig van doen. In het lichaam is dit anders, daarom wordt vet ook vervoerd door bepaalde transporters die zich wel in vocht thuisvoelen: HDL, LDL etc.

En vocht vasthouden tijdens de menstruatie is normaal en dit raak je in de regel ook weer kwijt na de menstruatie. Dit komt door bepaalde hormonen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten