Oud 16-01-2008, 11:14
NEUT
NEUT is offline
Mensen heb even jullie advies nodig hoe dit het beste aan te pakken:

Heb nu 2 maanden een vriendin, zaterdag goeie ruzie gehad. Ben zwaar uit me slof geschoten en had gezegd dat het over was. Nou heb ik haar gister weer gezien op werk, van veel collega's gehoord dat ze er kapot van was, en ik ook want het is helemaal niet wat ze wil, en ik ook niet!!

Nou hebben we gister 2 uur gepraat over van alles en nog wat, ook weer gezoend. het voelde gewoon zo goed ( nog steeds )

Gisteravond nog even met haar aan de telefoon gezeten en ze zei het volgende: Dat er zoveel gebeurt en gezegt was en dat ze niet net kan doen alsof er niks gebeurd is. Ze wil met mij zijn maar weet niet of dat nu gewoon weer kan... Ze voelt ze helemaal leeg in niet compleet, maar toch weet ze niet of ze het gewoon kan vergeten, vergeven en door kan gaan.

Ik heb gezegd dat ik helemaal voor haar wil gaan, zij ook voor mij maar dat we niks moeten overhaasten. Ze is bang nog een keer gekwetst te worden.

Ik ga vanavond dus met haar uit eten, hoe kan ik dit nou het beste aanpakken. Wil haar gewoon terug...
Advertentie
Oud 16-01-2008, 11:25
Verwijderd
Ik denk dat er geen "aanpakken" bestaat.. dat vertrouwen bij haar moet weer groeien en wellicht bij jouzelf ook. Je hebt het kennelijk heel impulsief uitgemaakt, wie zegt dat dat in een volgende ruzie niet weer gebeurd? Die garantie kun jij zelf ook niet geven dus. Ik denk dat je goed voor jezelf moet nagaan waarom je het toen hebt uitgemaakt, zodat je zo een impulsieve reactie wellicht kunt voorkomen in de toekomst.

Voor nu is het denk ik belangrijk vooral het even leuk te hebben met elkaar, je kunt ook niet zomaar verder alsof er niets gebeurd is als jij het bij een ruzie direct uit hebt gemaakt. Die ervaring moet slijten en het vertrouwen zal pas helemaal hersteld zijn, als er weer een ruzie is geweest waarin jij er NIET vandoor bent gegaan. De tijd zal leren of dat ook zo komt..

Doe vooral niets overhaast. Bekijk eens opnieuw waarom je voor haar hebt gekozen en wat je precies voor haar voelt, of je inderdaad echt met haar verder wilt en dat niet weer een impulsieve reactie is op het kut voelen nadat het uit was!
Oud 16-01-2008, 11:38
vosje16
vosje16 is offline
Leer eerst te denken en dan te handelen.

Maar idd, rustig aan doen nu.
Oud 16-01-2008, 12:16
NEUT
NEUT is offline
Moet ik het van haar kant laten komen?
Oud 16-01-2008, 12:21
drukknoopje
drukknoopje is offline
Je kunt het beste ongeveer 100.000 keer je excuses aanbieden, denk ik.
Oud 16-01-2008, 12:24
Verwijderd
Je "moet" niets. Ik zou in jouw plaats heeeel goed nagaan waar die impulsieve reactie vandaan kwam, wat je nu precies wilt van/met haar (iets diepgaander dan wat je eerste impuls zegt) en het verder met haar vooral leuk hebben en vooral bekijken wat zij van jou nodig heeft om de relatie te herstellen.
Oud 16-01-2008, 12:30
NEUT
NEUT is offline
Ok
Oud 16-01-2008, 13:08
Lilything
Lilything is offline
-Probeer in de toekomst niet zonder reden het uit te maken. Neem liever even de tijd dan dat je zoiets direct zegt
-Zorg ervoor dat de avond ook over de leuke momenten gaat die jullie hebben gehad, leg daar bijv. nadruk op als je wilt aangeven waarom je haar graag terug wilt
-In navolging van Dusjcrib: bedenk waarom je het toen op dat impulsieve moment zo graag uit wilde maken, misschien kun je hieruit bepaalde wensen ontdekken. Misschien voelde je je teveel bekneld? Zien jullie elkaar teveel?

zoiets
Oud 16-01-2008, 13:24
Verwijderd
jij verdient een boem in je ballen, heethoofd
Oud 16-01-2008, 13:26
NEUT
NEUT is offline
Hahaha, ach kan er niet zo goed tegen als mensen niet eerlijk zijn tegen me
Oud 16-01-2008, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, ach kan er niet zo goed tegen als mensen niet eerlijk zijn tegen me
Toch zal daar ook een reden voor zijn (ik neem aan dat je bedoelt dat zij niet eertlijk tegen je was geweest?). Wellicht was zij bang voor jouw reactie of speelde er iets anders. Natuurlijk duurt eerlijkheid het langst, maar dat betekent niet dat degene die niet eerlijk is automatisch alle schuld heeft. Wil je met haar verder, lijkt het me nuttig te achterhalen waardoor zij niet eerlijk is geweest en wat jouw aandeel geweest is daarin.
Oud 16-01-2008, 13:48
Marcade
Marcade is offline
Vanwaar de reden dat je zwaar uit je slof schoot dan, of wil je dat liever uit dit topic houden?

Ik schiet soms ook is uit, maar ik zal nooit uit boosheid roepen dat ik het uitmaak .. dan moet er wel iets *heel* ergs geweest zijn.
Oud 16-01-2008, 14:14
¥iiitt!!
¥iiitt!! is offline
Idd waarom schoot je uit je slof, en even later geef je in het topic aan dat je er niet tegen kan dat mensen niet eerlijk tegen je zijn... waar loog ze over...

Maar uit eigen ervaring: geef haar die ruimte om jou weer te gaan vertrouwen, wees lief voor haar en beantwoord eventuele vragen.. maar geef haar vooral die ruimte en geef aan dat je die wil geven ofzo
Oud 16-01-2008, 15:10
NEUT
NEUT is offline
Voordat wij wat hadden is ze met een ex naar België gegaan, toen al had ze gezegd dat ze met haar zus ging. Afgelopen zaterdag ben ik daar dus achtergekomen, de rede dat ze het niet wilde vertellen was omdat het puur vriendschappelijk was en dat ze bang was dat ik raar over haar ging denken en niks meer van haar wilde of whatever. Ik had het dus gevraagd zaterdag en toen zij ze alsnog dat ze met haar zus was gegaan. Zit nog heel verhaal omheen. Maar goed, weet dat het me eigen schuld is omdat ik soms nogal kan doorgaan op dingen, en door en door en door vraag. Slechte karaktereigenschap van mij waar ik echt wat aan moet doen Dingen die totaal niet relevant zijn, zoals ex vriendjes enz.
Oud 16-01-2008, 16:21
Fingon
Fingon is offline
Waarom vraag je daar uberhaupt naar als het je toch niet relevant is.
En anders gewoon zeggen dat je weet dat ze met ex gegaan is en dat het jou ook niet uitmaakt ipv alleen maar vragen, dan weet ze niet hoe jij er over denkt.
Oud 16-01-2008, 17:14
Verwijderd
Om daar nou knallende ruzie over te maken...Dat begrijp ik dus echt niet. Natuurlijk moet je wel aangeven dat ze eerlijk moet zijn tegen je en het beste alles kan zeggen, maar om daarom kwaad te worden en het gelijk uit te maken is echt compleet buiten alle proporties en aanstellerig.

Dus eh, leer jezelf voortaan beheersen, is mijn advies om haar 'terug' te krijgen.
Oud 16-01-2008, 17:17
Verwijderd
als ze daarom gaat liegen, dan lijkt er mij iets niet in de haak
Oud 16-01-2008, 17:25
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Voordat wij wat hadden is ze met een ex naar België gegaan, toen al had ze gezegd dat ze met haar zus ging. Afgelopen zaterdag ben ik daar dus achtergekomen, de rede dat ze het niet wilde vertellen was omdat het puur vriendschappelijk was en dat ze bang was dat ik raar over haar ging denken en niks meer van haar wilde of whatever. Ik had het dus gevraagd zaterdag en toen zij ze alsnog dat ze met haar zus was gegaan. Zit nog heel verhaal omheen. Maar goed, weet dat het me eigen schuld is omdat ik soms nogal kan doorgaan op dingen, en door en door en door vraag. Slechte karaktereigenschap van mij waar ik echt wat aan moet doen Dingen die totaal niet relevant zijn, zoals ex vriendjes enz.
:-/

Als het puur vriendschappelijk was, had ze het gewoon kunnen vertellen. Ze maakt het onderwerp 'ex' nu zelf relevant, terwijl het idd. niet relevant hoort te zijn.

Ik denk dat de meeste mensen dit niet prettig gevonden zouden hebben, dat hierover gelogen word. Het laat toch zien dat je niet helemaal word vertrouwt en dat is toch wel het belangrijkste in een relatie.

Kan ze wel bang zijn dat je uit je slof schiet, maar dat moet ze er maar voor lief bij nemen, als ze nog met een ex om wil gaan. :-/

Dat je hebt geroepen dat je het uitmaakt is niet slim, maar ja, boze mensen zijn nou eenmaal niet rationeel. Als ze je hier niet voor vergeeft is het wel heel min .. misschien dat ze dan toch stiekem nog wel wat voor d'r ex voelt.
Oud 16-01-2008, 18:43
thegoodlife
thegoodlife is offline
Dit is weer zo typisch voor vrouwen die niet weten wat ze willen en/of vreemdgaan of zouden willen gaan.

Je eerste reactie is meestal de goede, en ik neem aan dat je geen vat bier hebt gezopen of een zak coke naar binnen hebt gewerkt, dus het zal alleemaal niet helemaal zonder reden zijn..

Als je hier nu aan toegeeft geef je alles weg. Als jij werkelijk voor jou voelt als vice versa het geval is komt ze vanzelf wel terug, ZIJ had het moeten vertellen en eerlijk moeten zijn, jouw mogelijke reactie is daar geen excuus voor.

Stel ze zou weten dat jij haar een nekschot zou geven als ze vreemd zou gaan, zou ze het dan vertellen?
Oud 16-01-2008, 18:54
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Dit is weer zo typisch voor vrouwen die niet weten wat ze willen en/of vreemdgaan of zouden willen gaan.
Nee hoor, mijn ex (man!) zag zijn ex ook nog regelmatig toen we een relatie hadden en hij loog er ook elke keer over omdat hij bang was dat ik dan jaloers zou zijn en dat het me zou kwetsen, hoewel hun relatie puur vriendschappelijk was. Ik kan die redenering wel begrijpen maar het wordt idd wel verdacht wanneer je het allemaal te weten komt.
Oud 16-01-2008, 18:55
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
als ze daarom gaat liegen, dan lijkt er mij iets niet in de haak
Aan de andere kant, als ze idd zo'n reactie en knallende ruzie van hem verwacht had, dan is het logisch dat ze erover liegt...
Oud 16-01-2008, 21:24
metallica
metallica is offline
Citaat:
Aan de andere kant, als ze idd zo'n reactie en knallende ruzie van hem verwacht had, dan is het logisch dat ze erover liegt...
Ik neem aan dat hij zo gigantisch boos is geworden omdat ze erover heeft gelogen en niet zozeer omdat ze met dr ex weg was. En dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze het niet verteld heeft, omdat ze bang was voor zijn reactie. Maar dan nog, je maakt het gewoon alleen maar erger wanneer je er ook nog over gaat liegen...
Dus ik kan me je kwaadheid voorstellen, het was alleen niet zo handig om het dan meteen uit te maken in je kwaadheid...
Oud 16-01-2008, 22:34
Verwijderd
Ik snap wat iedereen hier zegt wel, maar ik had in die situatie nooit zo enorm kwaad geworden hoor.

Ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt, in de zin dat mijn vriend bewust verzweeg tegen mij dat zijn beste vriendin zijn ex was waar hij jaren mee samen was geweest. Ik voelde het wel al aan en heb doorgevraagd, waarna hij het uiteindelijk zelf zei. Hij was bang dat ik moeilijk zou doen, jaloers zou zijn en dat ik hem de vriendschap zou verbieden of het ons in de weg zou komen te staan. Ik ben toen heel rustig gebleven, heb hem verteld dat hij er iets veel groters van maakte juist door het te verzwijgen, maar heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij over zoiets absoluut nooit hoefde te liegen tegen mij. Het gevolg is geweest dat ik direct heel veel punten had gescoord, doordat hij die angsten had door hoe zijn ex omging met zijn ex(en) van daarvoor (haat en nijd) en hij voelde zich ineens enorm vrij + vertrouwde mij extra + heeft nooit meer het gevoel gehad iets te hoeven verzwijgen

Ik zou gekwetst zijn en dat absoluut laten weten, maar kwaad worden en het direct uitmaken.. nee, volgens mij bevestig je dan precies andermans angst en dat zal het wel moeilijker maken het vertrouwen te herstellen.. al vind ik dat zij absoluut fout zat door erover te liegen.

Bla, ik kom niet zo tot mijn punt vandaag :/
Oud 17-01-2008, 11:52
NEUT
NEUT is offline
Opgelost, slotje aub
Oud 17-01-2008, 12:04
Verwijderd
jaa hee nu willen we ook weten hoe tis opgelost he
Advertentie
Oud 17-01-2008, 13:42
NEUT
NEUT is offline
Haha is goed gekomen, 4 uur gepraat en begrijp haar punt wel. Ben er ook niet op de goede manier achtergekomen zeg maar ( mailbox ) Heel fout i know. En ik moet idd niet zo achterlijk reageren, bereik er niet veel mee zoals jullie al gezegd hebben
Oud 17-01-2008, 15:15
Magican
Magican is offline
Citaat:
Om daar nou knallende ruzie over te maken...Dat begrijp ik dus echt niet.
Mijn vriendin zou het moeten flikken om met een ex op vakantie te gaan naar Belgie. En om daar vervolgens over te liegen.
Oud 17-01-2008, 15:31
Armoed
Armoed is offline
Wat een carepolice allemaal.

Ik zou alleen maar boos geworden zijn om het liegen, daar moeten ze niet mee aanzetten. Maar om nou ruzie te maken over het feit dat ze met een ex op vakantie is geweest?

Het is haar eigen leven en haar eigen keus. En haar eigen neus (voor zulk soort figuren onder ons xD).
Oud 17-01-2008, 15:46
NEUT
NEUT is offline
Mag slotje op.

En Magican, we hadden nog helemaal niks toen, nog niet eens gezoend.
Oud 17-01-2008, 16:29
Magican
Magican is offline
Citaat:

Dan wat Armoed zegt.
Oud 17-01-2008, 17:07
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mag slotje op.

Dan snap ik sowieso niet waarom ze over dingen uit het verleden zou moeten liegen. Maarja, ik ben blij voor je dat het is opgelost.
Oud 18-01-2008, 11:06
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dus een slotje

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten