Oud 29-01-2008, 19:24
Rooo.
Rooo. is offline
Ik zit al bijna een jaar aan mijn vinger te pulken, allemaal losje velletjes en opgezwollen(Net dikke bulten die m'n nagel haast naar voren duwen).
Sinds zondag ofzo zit er minder aan en droogt het allemaal een beetje uit, maar het doet zo'n pijn, het klopt zeg maar.
Mijn ouders zeggen eigen schuld, moet je er maar van afblijven, maar wat kan ik hier het beste aan doen?
Allemaal pleisters om mijn vingers doen is ook zo'n dom gezicht, maar dan blijf ik er tenminste wel van af.
De oorzaak is vooral verveling, vroeger kauwde ik op mijn wangen, nu op mijn vingers.
En met kauwgom in mijn mond doe ik het nog steeds(Ik spuug het dan wel uit hoor!).
Is er misschien een zalfje ofzo tegen ontstekingen of moet ik het gewoon laten 'weken' in het water?

HELP PLEASE WANT HET DOET ZEER!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:31
Verwijderd
jodium of sterilon op doen (betadine is een jodium dat niet prikt) en dan toch maar pleistertjes. Soms wil weken in soda-water (het was toch soda?) ook wel helpen.

En tja, probeer toch iets anders te zoeken tegen de verveling. Als er niemand in je buurt is kan je misschien pennen klikken (ik verzin maar iets geks). Sommige mensen die nagelbijten smeren van die vies smakende nagellak op, ik weet niet of dat voor jou zin heeft.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:35
Rooo.
Rooo. is offline
Betadine, is dat zo'n klein flesje 'Betadine Oplossing' met zo'n 'speentje' () erop?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 22:32
Verwijderd
jeps
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 15:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weken in water met biotex groen helpt ook goed
Oud 30-01-2008, 15:54
Rooo.
Rooo. is offline
Lentekriebel, dat Betadine is goed spul
Het doet veel minder pijn en het jeukt niet meer.
Ook is het niet meer zo rood allemaal, maar toen ik dat spul erop deed schrok ik toch wel omdat ik dacht dat ik de volgende ochtend met gele vingers/nagel naar school moest
Maar gelukkig trok dat gele wel weg..
Ik denk dat het (eindelijk) goed gaat komen !
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 16:06
Verwijderd
euj, weer een goede daad verricht
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 12:19
Verwijderd
en nu is het de kunst om eraf te blijven...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 13:03
vosje16
vosje16 is offline
Dat doe ik al jaaaaaaaaaaaaren maar ik heb nog nooit een infectie of ontsteking gehad. Wel ziet het er niet uit (mijn vingertoppen zien helemaal rood) en doet het idd pijn wanneer ik teveel eraf getrokken heb en dat het bloed
Je kan proberen om steeds een touwtje, elastiekjes, pen in je handen te hebben zodat je daar aan kan prutsen. Dat werkt wel bij mij...behalve dat ik die dingen dan steeds weer kwijt geraak en dat ik dan toch weer aan mijn vingers begin te prutsen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 18:03
Rooo.
Rooo. is offline
Bedankt Vosje,
Bij mij bloed het ook steeds, met sportdag op school hadt ik ook bloed in mijn shirt en ook met de opendag.
Dan ga ik altijd naar de W.C.'s om het met koud water eraf te spoelen.
Ik trek nu ook handschoenen aan, ook in huis het zit lekker en ik zit dan niet aan mijn vinger.
Natuurlijk zijn het niet van die dikke, maar gewone kleine paarse handschoentjes.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten