Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() oww..ohkay ![]() ![]() maarjah ik luister veel liever toch muse dan radiohead. meer omdat ik muse toch mooier vind dat die radiohead
|
![]() |
Toch wel zeer apart dan, dat ik muse wel cool vindt, en aan Radiohead en Faith no more geen zak aan vindt...
![]() Ik vind dat muse wel degelijk een eigen stijltje heeft, en compleet uniek is geeneen band, want onbewust gebruikt iedere band wel ideeen voor een nummer die ze eerder gehoord hebben (van een andere band dus). Als er 1 band bijvoorbeeld nooit begonnen was met snelle gitaarsolo's, hadden ze er nooit geweest... toch? ![]()
|
![]() |
Muse vergelijken met Radiohead? Nou, bij de cd Showbizz kan ik dat best begrijpen, maar alles wat ze daarna hebben gedaan is toch amper met Radiohead te vergelijken. Verder vind ik dat ze best wel een eigen stijl hebben, behoorlijk experimenteel.
|
Gaaf dat 1 zo'n topic zoveel teweeg kan brengen...
voor sommige mensen: niemand zei dat muse slecht is. voor anderen: ik heb nog steeds geen antwoord op m'n vraag gehad! namelijk; van wie rip(e)d matthew balami het best?! (meningen!?) als jullie nu reageren; zet ik ondertussen 'as the wurm turns van Muse op ....uuhhhh... ik bedoel Faith No More..... ![]()
|
Of muse nu goed of slecht is dat is smaak. De vergelijking met faith no more zie ik niet goed. Maar ik denk
Qua gitaarspel, Tom Morelle (rage against the machine) Qua dynamiek, Smashing Pumpkins Qua zang, Jeff Buckley, Freddie Mercury. De bombast hebben ze ook wel enigzins van queen. Luister megalomania heel typische queen zanglijnen. Verder vind ik de vergelijkingen met radiohead meestal onterecht. Qua productie lijkt showbiz op radiohead (zelfde producer ![]() De manier waarop hij zijn gitaar gebruikt is wel bijzonder, en erg in de stijl van tom morello
||
Citaat:
maar dat is mijn mening en dat is geen vakkundige mening want ik ben alleen in staat te zeggen wat ik leuk vind en wat ik niet leuk vind en eventueel nog waarom ik het leuk vind, al komt dat vaak niet verder dan "nou, kijk, het is zo mooi..." of "hoooor je dat dan niet??? >zucht< cultuurbarbaar" heb overigens wel een cd van radiohead; kid a heet ie geloof ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat vind ik nog eens en reactie! WTG b.t.w. dit plaatje links, wordt mijn nieuwe gitaar ![]() ![]() maar ach, dat begrijpen alleen artiesten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
en waarom letten op de oermens.. als je hart ook al verschillende ritmes slaat (zowel letterlijk als figuurlijk)..... G2G
|
![]() |
die laatste zin was niet serieus en vooral bedoeld om mensen tegen te houden die denken leuk te zijn door alles terug te leiden op de eerste trommelaar...
voor de rest bedoel ik dat muse beinvloed is door bijv radiohead, maar dat radiohead ook weer beinvloed is door bijv the beatles - als jij praat over 'rippen' doe je net alsof bands waarvan geript wordt zelf origineel zijn... |
Advertentie |
|
![]() |
|
En van wie ript Radiohead momenteel het best: Can of NEU!
U kunt nu inzetten.... tevens staan inzendingen open op de volgende prangende vragen: Starsailor: Suede of Jeff Buckley? Suede: T-Rex of David Bowie? Black Rebel Motorcycle Club: The Jesus & Mary Chain of My Bloody Valentine? The Strokes: Velvet Underground of The Stooges? Oasis: Beatles of Kinks? Travis: Beatles of Big Star? Placebo: Bowie of Joy Division En op deze manier is vrijwel de gehele muziekgeschiedenis te reduceren tot een groot recyclemechanisme. Vraag is wat daar eigenlijk mis mee is, beter goed gejat dan slecht verzonnen is mijn credo... |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|