Oud 25-07-2002, 10:49
rodina
rodina is offline
Hoe materialistisch ben jij? Hecht je veel waarde aan goederen, kleding of je auto? Kan het je niets schelen? Kunnen ze jouw rustig een dag of 3 in een hutje op de hei zetten zonder tv etc? Of begin je na een half uur al te trillen omdat je geen inet hebt?
Ben je zuinig op je spullen of leef je van de grote hoop?
Oud 25-07-2002, 10:53
Verwijderd
ik ben niet zo heel matrialistisch, ik heb liever aandacht en liefde dan spullen zeg maar.

Ik wil van auto wel eentje die goed rijdt en goed uitziet, maar t hoeft geen sportwagen te zijn zeg maar.

In de hutje op de hei zal wel niet zo kunnen want ik ben een beetje verslaafd aan computeren, maar dat leer ik na de vakantie wel af want dan heb ik toch geen tijd meer voor, dan zou ik t wel kunnen sterker nog na een half jaar heb ik t nodig want dan ben ik overspannen vrees ik
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:10
Loesje
Loesje is offline
aan de ene kant ben ik wel materialistisch, ik wil graag veel dingen hebben. Maar ik kan ook heel goed zonder, deze vakantie heb ik vrij primitief geleefd en het is me wel goed bevallen. VInd ik ook wel heerlijk.

Echt zuinig op mijn spullen ben ik ook niet, alhoewel als ze erg duur zijn dan let ik er wel iets beter op. Maar ik laat vrij veel dingen liggen, vooral met sporten merk ik dat. Komt gewoon omdat ik er niet aan denk, zelfde met zonnebrillen, ik vergeet ze gewoon..of ga er op zitten/staan.

Maar naast materialistische dingen vind ik mijn sociale leven ook wel belangrijk. Ik veel kunnen gaan werken,kan het geld goed gebruiken, op zaterdag en door de week. MAar ik kies ervoor om te sporten, muziek te maken en volgend jaar een team te gaan coachen. Dan zet ik mijn materialisme overboord en doe dingen die ik leuk vind. Dan maar iets minder dure kleding.
Oud 25-07-2002, 11:24
AnOukj3
AnOukj3 is offline
Het boeit mij niet zoveel of ik nou wel of niet TV, radio of inet heb. Het boeit me niet of ik in mijn eigen bed slaap of niet. Ik ben niet echt materialistisch, het enige waar ik niet zonder kan is papier, mijn tekenspullen en een pen. En misschien nog een goed boek erbij. Dan vermaak ik me wel. Al zouden ze alles van me afpakken, als ze maar van mijn tekendoos enzo af blijven.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:53
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik niet zo heel erg materialistisch. Ik kan makkelijk zonder televisie en computer. Aan kleding hecht ik wel meer waarde en aan bepaalde voorwerpen ook, maar dat is dan meer omdat er een herinnering aan zit, bijvoorbeeld een cd of armbandje ofzo dat ik van iemand heb gehad. Op de dingen waar ik wel waarde aan hecht ben ik zuinig en daar let ik goed op. Maar als je me zou vragen te kiezen tussen liefde & aandacht of kleding & goederen kies ik voor liefde & aandacht.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:56
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ben redelijk materialistisch, maar meer in kleding en prulletjes opzicht dan met grote dingen. Daarom ben ik ook heel uinig op mijn spulletjes, alles is orgvuldig uitgezocht en zit een bepaalde waarde voor mij aan. Al is dat met kleding trouwens vaak niet zo de laatste tijd, ik heb eigenlijk behoorlijk een gat in mijn hand, maar als het op is is het op en werk ik gewoon voor meer.
Oud 25-07-2002, 14:44
Verwijderd
ik hecht veel waarde aan dingen die ik al heb, maar absoluut geen waarde aan dingen die ik zou kunnen hebben. bijvoorbeeld toen mn mobiel was gejat was ik weken woedend op de trieste mensen die een beetje gaan lopen jatten van anderen, en vond ik het verschrikkelijk onhandig om er geen te hebben, maar als ik er nu aan terugdenk ben ik geheel kalm en hoef ik eigenlijk niet per se een nieuwe. dit geldt niet alleen voor grote dingen maar ook voor kleine dingen, pennen en prulletjes enzo. als alles in eens weg zou zijn zou ik een week of twee verloren rondlopen, waarna ik er gewend aan zou raken dat ik niets heb en mn aandacht op iets anders zou richten.

aan geld hecht ik bijna helemaal geen waarde. kijk, het is handig als je het hebt, maar als je het niet hebt dan hoort dat ook geen probleem te zijn.. nou zit ik dan wel in een positie waar ik niet voor mezelf hoef te zorgen en geld daarom niet echt nodig heb, maar ik denk dat zelfs als ik op mezelf woon ik niet zo gebrand zal zijn op geld.
mijn ouders daarintegen hechten juist ontzettend veel waarde aan geld en weinig om de dingen die ze al hebben. ze zijn ook voortdurend aan het sparen voor iets - nieuwe hardloopschoenen, nieuw bankstel, nieuwe jas van een 1 of ander duur merk, nieuwe oorbellen, nieuwe auto.. en dan gaat het oude weg en wordt vergeten. ik zou het niet kunnen, ik heb juist de neiging om alles heel lang te bewaren enzo.. mijn ouders vatten mij niet op dat vlak, en ik hen niet. ze proberen me dan ook heel vaak te chateren of om te kopen met geld, als in 'als je je kamer NU niet opruimt krijg je je kleedgeld niet' of 'als je slaagt voor frans dan krijg je tien euro zakgeld extra per maand' enzo. en dan zijn ze elke keer oprecht verbaasd als ik mijn kamer dan TOCH niet opruim, ondanks het feit dat ik dan geen geld zal krijgen.
in een hutje wonen zonder alle dingen die ik hier heb.. mzja, ik ben behoorlijk inetverslaafd, maar dat gaat wel over zodra ik er niet meer op kan. in principe zou ik het er makkelijk kunnen uithouden (denk ik) maar dan wel zoals iemand hiervoor al zei als ik al mn tekenspullen (en een pen) samen met de kladblokken en schetsboeken die ik nu al heb mag meenemen. (maar dat is niet materialistisch, toch? de tekeningen en gedichten die ik heb hebben emotionele waarde, geen materiele) ja, en dan wil ik mijn vrienden er ook bij hebben, tenminste, als ik er voor een hele lange tijd zou moeten blijven zitten. maar dat is ook niet materialistisch, dus.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:44
Esmée
Esmée is offline
Ja, ik ben best wel materialistisch, dat weet ik van mezelf en dat geef ik ook gewoon toe... Tuurlijk zijn dingen als geluk en liefde het allerbelangrijkste, maar ik hecht wel waarde aan een bepaalde mate van comfort/luxe in mijn levensstijl, en je ziet het ook terug aan de manier waarop ik me kleed, de dingen die ik heb... allemaal merken en zo, dus ja, das ook gewoon materialisme eigenlijk. Zo lang het niet overgaat in snobisme en je de belangrijke dingen in het leven (liefde, geluk e.d. dus) niet uit het oog verliest, vind ik het geen ramp als mensen wat materialistisch ingesteld zijn, ik denk dat als je veel te besteden hebt, je er ook snel(ler) toe neigt, omdat je je dan gewoon veel kunt veroorloven.
Oud 25-07-2002, 14:59
AtHell
AtHell is offline
Hoe materialistisch ben jij?

Niet overdreven, maar ik hecht wel waarde aan mijn spullen.

Hecht je veel waarde aan goederen, kleding of je auto?

Dat ligt maar net aan het kledingstuk of voorwerp, als ik het vaak nodig heb of graag draag dan hecht ik er vrij veel waarde aan.

Kan het je niets schelen?

Als je het afweegt tegen dingen als gezondheid, liefde en dergelijken dan heeft een voorwerp of geld oid totaal geen waarde voor mij.

Kunnen ze jouw rustig een dag of 3 in een hutje op de hei zetten zonder tv etc?

Ligt aan het gezelschap, maar ja dat kan ik best hoewel ik toch zeker mijn spullen zal missen.

Of begin je na een half uur al te trillen omdat je geen inet hebt?

Nee totaal niet, als er leuke mensen daar in die hut zijn kan ik me daar ook mee vermaken zonder op inet te zitten want dat staat toch maar voor sosiale contacten en die zou ik dan dus al hebben binnen die hut.

Ligt aan wat het is, maar over het algemeen ben ik wel zuinig op dingen hoewel ik ze ook vaak genoeg achteloos ergens neer gooi of er geen aandacht aan besteed.
Oud 25-07-2002, 15:58
~ImaginaryGirl~
~ImaginaryGirl~ is offline
Ikzelf hoef eigenlijk nooit dure of nieuwe dingen te hebben, dat interesseert me weinig. Al wil ik daarentegen wel later een mooi oud groot en leuk ingericht huis...
Ik hecht wel veel waarde aan dingen die ik heb, daar ben ik heel zuinig mee en ik kan ook helemaal " " worden als er iets kwijt of stuk van is.
Oud 25-07-2002, 16:03
utopian me
utopian me is offline
ik ben in sommige opzichten wel materialistisch,
opzich zou ik veel dingen denk ik wel kunnen missen, wanneer ik een tijd geen computer heb gehad en ik zie een internetcafe vind ik het toch wel heel koewl om ff achter de compu te gaan... (oeeh, ernstig). en verder, tja, dingen die ik opschrijf, m'n herrinneringen aan momenten enzo zou ik niet kwijt willen... verder zou ik vrij goed redelijk sober kunnen leven denk ik.. een auto hoef ik ook niet zo perce...
heel erg zuinig ben ik ook niet, alleen op m'n boeken :/ (ghehe, m'n schoolboeken dan weer helemaal niet), ik kan wel heel erg genieten van mooie dingen, en zou die dus niet graag kwijt willen..
Oud 25-07-2002, 16:10
Avelon
Avelon is offline
ik hoef niet per se dingen. ik hoef niet het nieuwste mobieltje of later een mooie auto. zo ben ik niet opgevoed. wij hebben een -wat je noemt - lelijke auto en vroeger kreeg ik nooit geld voor persoonlijke records. ook bleek dat mijn ouders blijer waren met dingen die ik zelf had gemaakt dan met een of ander luchtje ofzo. ik heb laatst voor mn verjaardag iets geweldigs gekregen, een zelfgemaakte lijst met een zelf gemaakt collage van fotoos (jeeej) dat soort dingen vind ik veel mooier dan (sorry) een armband ofzo.
helaas hecht ik wel veel waarde aan tv en internet en muziek. ik weet niet of dat wel zo materialistisch is trouwens.. voor mij gaat het dan niet om de dingen maar gemakken. soort promaire levensbehoefte ofzo. maarja daar zou ik ook wel zonder kunnen uit eindleijk. vroeger vermaakte ik me ook zonder computer
Oud 25-07-2002, 17:52
Paulaah
Paulaah is offline
Ik wil altijd wel veel spulletjes hebben.. zoals een webcam, scanner, digitale camera enz enz.. Mijn ouders vinden het alleen nog niet zo nodig..
Maar als ik in hutje zit.. en ik heb wat te doen. dus dwz ik heb vrienden bij me, en tis gewoon gezellig enzo.. dan heb ik nix nodig..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:03
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik ben niet zo materialistisch,ik heb maar een paar eigendommen die echt belangrijk voor me zijn...en dat is dan omdat er emotionele waarde aanzit.
Computers telefoons televisies zijn handig en leuk,maar ik kan goed zonder leven.
Ik vind het zonde om mn geld aan allemaal dure dingen uittegeven die ik eigenlijk niet nodig heb..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:08
a new noise
a new noise is offline

durf het zelf niet te zeggen

nee (maar de uitzondering bev...)

Kan het je niets schelen?

niets is overdreven

kep niet zomaar zin om daar te gaan zitten
dus nee

nee internet is bij mij heel vaak uit verveling, geen verslaving...

Probeer zuinig te zijn , maar kan het niet
Oud 25-07-2002, 19:39
2young2live
2young2live is offline
[B]Hoe materialistisch ben jij?

te veel, en nee ik ben er niet trots op

aan mij kleding vooral, gewoon omdat ze zo mooi en duur zijn

oja hoor absoluut

nee

ik probéér zuinig te zijn, maar ik ben heel erg slordig, dus het lukt me niet zo
Oud 25-07-2002, 19:46
TseTsePunkFly
TseTsePunkFly is offline
hm..erg materialistisch ben ik niet,ik kan goed leven zonder de luxe die ik nu heb..
maar sommige dingen zijn wel belangrijk,dingen waar ik veel waarde aan hecht..foto's e.d.
denk toch niet dat ik zonder veel dingen kan leven..eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:45
Nanaki
Nanaki is offline
ik ben echt zwaar slordig en raak echt alles kwijt: wat dat betreft maken spullen me ook nie zo veel uit. Als ik op een hutje op de hei zit, boeit internet me ook niet echt, internet is meer een ding dat handig is om verveling tegen te gaan ofzo: niet echt iets dat ik perse nodig heb. Als ik wat te doen heb in het hutje dan hoef ik dus geen dure spullen ofzo, alleen muziek/cd's zou ik misschien gaan missen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 22:47
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Hoe materialistisch ben jij? Hecht je veel waarde aan goederen, kleding of je auto? Kan het je niets schelen? Kunnen ze jouw rustig een dag of 3 in een hutje op de hei zetten zonder tv etc? Of begin je na een half uur al te trillen omdat je geen inet hebt?
mja ik kan zonder maar een computer is toch wel erg fijn, tv heb ik niet echt nodig. Een computer met internetaansluiting wel

En aan mijn toekomstige auto zal ik veel waarde hechten ja, prachtig
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:52
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ik ben een materialist maar daarentegen ook weer een nihilist...!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:43
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben niet super materialistisch, maar ik kan wel van mooie spullen genieten, maar ik zal geen stampij maken als ik iets niet kan kopen. Uiteindelijk ben ik altijd wel tevreden met wat ik heb.
Oud 26-07-2002, 20:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik hecht niet veel waarde aan mijn 'bezittingen'. Ik gooi ook heel makkelijk dingen weg, als ik iets niet gebruik. Een vriend van me heeft zijn agenda's vanaf de eerste klas nog, ik niet. Ik heb aan het eind van het jaar zoiets van: "nou, t jaar is over, dan heb ik mijn agenda ook niet meer nodig"; dus weg ermee.

Ik weet niet of ik het alleen zou volhouden op een hutje op de hei. Ik denk het eigenlijk niet. Maar ik zou best een aantal dagen zonder computer/tv kunnen. Dat hutje op de hei zou ik kunnen als ik met een vriend(in)/vrienden ben.

Dat is sowieso voor mij belangrijk, het gevoel dat je hebt als je met een bepaalde groep mensen bent. Ik hecht aan dat soort dingen veel waarde, veel meer dan aan materialistische zaken.
Oud 26-07-2002, 21:00
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Citaat:
Kiet schreef:
Ik ben een materialist maar daarentegen ook weer een nihilist...!
zelfde
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:44
Roxy
Roxy is offline
neej ik ben totaal nie zuinig op mn spullen, ik hecht er nie echt waarde aan hoewl ik nie blij ben als het kwijt is maar het is eigenlijk nie echt belangrijk voor mij..
Oud 27-07-2002, 12:42
muckymouse
muckymouse is offline
ik hecht just veel waarde aan me spullen, en ik ben zowieso vreselijk koopziek. Kheb altijd drang om iets nieuws te kopen, en dan vooral kleding etc.

helaas voor mij heb ik bijna nooit geld, en als ik t heb is t ook zo op
Oud 27-07-2002, 16:29
Floosje
Floosje is offline

Valt op zich wel mee, ik vind het fijn iets te hebben, maar zonder bepaalde dingen zou ik ook wel kunnen leven

Hecht je veel waarde aan goederen, kleding of een auto?

Neuh niet echt, kleding wel wat meer, dat vidn ik erg leuk om te kopen en te hebben

Ja, maar meer omdat me dat heel relaxt lijkt

Das wat overdreven, maar kzou het wel missen ja, maar dat is mijn verslaving en niet materialisme

Meestal wel zuinig, dat heb ik denk ik wel geleerd van mn ouders
Oud 27-07-2002, 16:47
Verwijderd
ik vind het heel leuk om dingen te kopen en te hebben. Soms ben ik echt in zo'n bui van "hebben, hebben, hebben". Maar aan de andere kant kan ik ook heel goed dingen missen. Ik kan makkelijk dingen weggeven, en ik vind hebben, krijgen en kopen ook lang niet het belangrijkste in het leven. Er zijn andere dingen veel belangrijker. Maar dat neemt niet weg dat ik soms wel materialistisch ingesteld ben...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:05
stylo girl
stylo girl is offline
Ik ben niet zo heel erg materialistisch ingesteld, ik wil wel altijd graag veel mooie spullen hebben, maar ik heb nooit geld dus ik kan niet veel kopen de laatste tijd. Ik leg me daar wel bij neer.
Ik vind t altijd wel leuk als mijn vriendje me dingen geeft, maar dat doet ie niet... want hij vind dat je liefde niet moet uitdrukken in spullen. En daar heeft ie gelijk in; ik vind liefde en vrienden belangrijker dan dat ik de mooiste spullen zou hebben...
Oud 05-08-2002, 23:33
Pekay
Pekay is offline
eugh...... ben vrij materialistisch geloof ik...... als ik iets leuks zie, en ik kan het betalen, dan wil ik het graag hebben. Of ik het ook nodig heb, is een ander verhaal maar goed.

Maja, ik werk hard genoeg voor m'n geld, dus why not? Kheb een goede auto, kabel internet, tv, mobieltje stereo-installatie enzow, (eigenlijk de standaar dingen, maar goed) ow ja, koop ook aleen maar dure make up en cremes enzow, maar die zijn écht beter En heb ook acrylnagels!

Ik hecht er wel veel waarde aan!! Ik kan bv geen dingen weg doen, zo staat m'n oude monitor hier naastme op de grond omdat ik het zielig vind om weg te doen..... (weird he) en had het er erg meoilijk mee dat ik m'n twingo moest inruilen toen hij mankementjes had

ow ja, en ik vind m'n tv lief omdat ie zo vierkant is Maar wil wel graag een nieuwe.........

jah beetje vaag, maar goed!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 01:10
Verwijderd
Ik weet dat dit uit mijn mond raar klinkt, maar ik ben niet erg materialistisch. Als ik veel heb, geef ik veel uit en wil ik ook veel. Als weinig heb, geef ik weinig uit en heb ik ook maar aan weinig dingen behoefte. Besides, intermenselijk contact en geestelijke affectie zijn belangrijker dan materialistische dingen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:12
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet dat dit uit mijn mond raar klinkt, maar ik ben niet erg materialistisch. Als ik veel heb, geef ik veel uit en wil ik ook veel. Als weinig heb, geef ik weinig uit en heb ik ook maar aan weinig dingen behoefte. Besides, intermenselijk contact en geestelijke affectie zijn belangrijker dan materialistische dingen.
Ja same here eigenlijk.
Als je het geld hebt, dan kan je het uitgeven, als je het niet hebt kan je het niet uitgeven, das heel simpel.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:34
Mysterons
Mysterons is offline
nee ik ben niet zo heel materialistisch volgens mij.. aan sommige dingen hecht ik veel waarde, maar dat zijn wel nutteloze/goedkope/onbelangrijke (voor andere mensen) dingen. dus niet tv (kijk ik nooit) computer (is wel heel lief, maar kan zonder) telefoon (bel-angst) enz. foto's, zijn belangrijk, en dingen die van speciale mensen zijn geweest.

maar aan de andere kant heb ik wel een redelijke koopdrang, alleen probeer ik zegmaar zo weinig mogelijk te kopen, omdat ik er na een dag al op uitgekeken ben, en het stom vind.
Oud 06-08-2002, 12:49
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
ik hecht veel waarde aan mijn kettingen, ik doe ze dan ook (bijna) nooit af. Zonder mn kettingen voel ik me kaal en dat geldt eigenlijk ook voor mn armbandjes. Om te zeggen dat ik een materialist ben...Nee. Ik hecht gewoon veel waarde aan mn spullen, maar als ik t kwijt zou raken dan zou ik wel een paar dagen in de rouw zitten ( ) maar ik zou er dan toch er dan toch mee leren leven op de een of andere manier..Verder hecht ik niet veel waarde aan andere spullen behalve cd's.
Als je mij in een hut ergens in the middle of nowhere zou zetten zonder tv/computer/radio dan zou ik zeker weten ontwenningsverschijnselen krijgen Maar dat komt ook deels omdat ik dan niemand om me heen heb en dan moet ik gewoon iets hebben om me mee te vermaken en ik ben op dat gebied behoorlijk aan luxe gewend geraakt dus ik zou zeker geen 2 weken zonder deze spullen uithouden.
Ik zou ook zeker geen dag zonder radio/walkman/discman kunnen. Dan zou ik ook zeker helemaal gek worden. Ik kan niet zonder muziek. t Is misschien raar voor sommigen maar muziek is een groot deel van mn leven en ik zou ook zeker geen dag zonder muziek kunnen...
Oud 06-08-2002, 13:05
capishe
capishe is offline
Ik vind het niet belangrijk om veel te hebben, maar als ik iets koop wil ik ook precies kopen wat ik wil hebben, niet iets anders. Verder wil ik alleen spullen die ik mooi vind, ben je dan materialistisch tsja ik weet het niet, in principe geef ik er niet veel om maar als ik het koop moet het gewoon goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:31
BELLEKE
BELLEKE is offline
Laatste tijd ben k wel wat van geschrokken en ben k erg materialistisch geworden...
Oud 06-08-2002, 17:56
Roozie
Roozie is offline
Ik vind het belangrijk om er mooi uit te zien, dus geef veel geld uit aan kleding, wat dan niet weer van héle dure merken hoeft te zijn. Ik koop ook veel sieraden en geef vaak geld uit aan troep van de drogist.

Verder hecht ik waarde aan mijn discman, stereo, cd's en ik wil mijn rijbewijs halen zodat ik straks in mijn moeders auto mag rijden.

Verder valt het best mee, je kunt me rustig in de bushbush zetten, ik zal me er prima vermaken.

Oja ik ben niet echt heel zuinig met spullen, dat is wel heel zonde, mijn kamer is 1 grote rotzooi en dat komt omdat ik een heel slordig iemand ben.
Oud 06-08-2002, 18:50
shanli
shanli is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oud 06-08-2002, 22:21
UnUsual
UnUsual is offline
als fotoverslaafde moet je echt absoluut niet in mijn fotoalbum (IRL en Online) gaan zitten klooien.. foto's zijn echt herinneringen die ik absoluut niet wil kwijtraken.
ik denk ook dat ik gek word als je mn computer weghaald maar dat is gewoon een luxe probleem
verder hecht ik niet echt zoveel waarde aan dingen..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten