Oud 01-04-2008, 09:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn studenten OV (week) is gestolen. Ik heb hiervan aangifte gedaan bij de politie en ook een nieuwe OV aangevraagd op het postkantoor. Deze is er helaas pas over 10 werkdagen (dus binnen twee weken). In deze periode kan ik dus niet gratis (of zelfs met korting!) met het OV reizen. Maar, is hier toch een mogelijkheid voor?

Kan ik bijvoorbeeld met een kopie van mijn aangifte (proces verbaal) gratis met de trein? Kan ik kaartjes kopen en deze daarna declareren bij de IB groep?

Iemand ervaring?
Oud 01-04-2008, 10:29
Verwijderd
Je mag 1x per jaar je OV vergeten, dat geld krijg je dan dus terug (via de NS, geloof ik). Maar de resterende kaartjes moet je volgens mij uit eigen zak betalen; je kan niet met de aangifte gaan reizen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 10:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dan reis je dus gewoon gratis en betaal je pas als de conducteur langskomt? Dan betaalt de NS je treinkaartje + je boete terug? Hoe lang duurt dat?
(Of is het andersom: moet je een treinkaartje kopen en krijg je daar later van de IB groep het geld van terug?)
Oud 01-04-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Dan reis je dus gewoon gratis en betaal je pas als de conducteur langskomt? Dan betaalt de NS je treinkaartje + je boete terug? Hoe lang duurt dat?
(Of is het andersom: moet je een treinkaartje kopen en krijg je daar later van de IB groep het geld van terug?)
Kan allebei, ik geloof dat je een formulier kan invullen daarvoor; stuur je een kopietje van je OV mee (die je dan wel weer hebt) en je krijgt je geld terug of je boete wordt kwijtgescholden. (Overigens mag iedere treinreiziger 1x per jaar vergeten een kaartje te kopen; die boete van €35,- wordt dan gewoon kwijtgescholden na een belletje met de NS.)

Ik was hem een tijdje geleden ook kwijt, en dat is echt te irritant Je zou zeggen dat je dan een tijdje OV kan krijgen ofzo, bv. een weekkaart of iets, zodat je toch gratis kan reizen naar school en huis. Maar nee, helaas
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 11:11
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je wel een treinkaartje om het die ene keer zonder OV vergoed te krijgen van de NS (of wat dan ook). Tenzij wat Andijvie zegt waar is dan natuurlijk (dat iedere treinreiziger 1x per jaar mag vergeten een kaartje te kopen), maar dat is voor het eerst dat ik dat hoor (maar daar lopen ze ook niet mee te koop natuurlijk als het werkelijk zo is ).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je wel een treinkaartje om het die ene keer zonder OV vergoed te krijgen van de NS (of wat dan ook). Tenzij wat Andijvie zegt waar is dan natuurlijk (dat iedere treinreiziger 1x per jaar mag vergeten een kaartje te kopen), maar dat is voor het eerst dat ik dat hoor (maar daar lopen ze ook niet mee te koop natuurlijk als het werkelijk zo is ).
Een conducteur vertelde het me in de trein, ik neem aan dat hij niet stond te liegen. En studenten komen er soms pas in de trein achter dat ze hun OV zijn vergeten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 11:18
Verwijderd
Oh, ik vind net dit op de NS-site:
Citaat:
Ik ben mijn NS abonnement / Voordeelurenkaart vergeten in de trein, wat kan ik doen?

U gaat op reis en onderweg komt u erachter dat u uw NS abonnement (bijvoorbeeld Voordeelurenabonnement, OV- of NS Jaarkaart of Jaartrajectkaart) vergeten bent. Het is dan zaak dit zo snel mogelijk bij de conducteur te melden.

Van de conducteur krijgt u dan een vervangend vervoerbewijs. Aan dit vervangend vervoerbewijs is, naast het normale reistarief, een wettelijke verhoging van € 35 verbonden. U kunt deze direct betalen, indien noodzakelijk kunt u ook om Uitstel van Betaling vragen.

U kunt de kosten voor het vervangend vervoerbewijs (inclusief de wettelijke verhoging) onder bepaalde voorwaarden van de NS terug ontvangen.

Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.
Om gebruik te maken van de Regeling voor vergeten abonnementen. Sluit het vervangend vervoerbewijs bij. Heeft u een maandkaart of Studenten OV-kaarten voeg dan ook een kopie van deze kaart toe bij uw reactie. Dit kan via een schriftelijke reactie aan:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500GJ Utrecht

Uw verzoek moet binnen 1 maand na de reisdatum bij de NS worden ingediend.
en over diefstal van OV-studentenkaart:
Citaat:
Eventuele vervangende vervoerbewijzen voor de periode dat je géén kaart hebt gehad worden door NS niet vergoed.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 11:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, dat is niet zo. Ik ben een keer mijn OV vergeten en was me daar niet van bewust. Toen de conducteur langs kwam kon ik hem geen OV tonen. Toen kreeg ik een boete van 35 euro + ritprijs. Dat was dan wel meteen m'n vervangend vervoersbewijs natuurlijk.
Daarna kon ik met een restitutieformulier mijn boete + ritprijs terug krijgen. Ik moest uiteraard wel een bewijsje mee zenden dat ik een geldig OV had.

Dit kan dus 1x per kalenderjaar.
Oud 01-04-2008, 11:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Je gaat naar het postkantoor toe en meld dat je je OV-kaart verloren bent. Je moet dan een formulier inbullen en laten stempelen door de politie. Lever dit formuliertje weer in bij het postkantoor en betaal 36 euro en je krijgt binnen 10 dagen een afhaalbericht in je bus. Laat bij de politie ook direct een procesverbaal maken, dat dient namelijk als bewijs dat je je OV-kaart kwijtgeraakt bent en deze kan je dus tonen(in combinatie met je betalingsbewijs van je OV) als je gebruik maakt van het openbaar vervoer.
Dit vond ik dus ook ergens terug
Ik denk dat je hier ook een heel eind mee komt, al zal het waarschijnlijk niet officieel geldig zijn.
Oud 01-04-2008, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Dit kan dus 1x per kalenderjaar.
Beter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je hier ook een heel eind mee komt, al zal het waarschijnlijk niet officieel geldig zijn.
Mij werd dus verteld dat dat absoluut niet geldig is.
(en het is toch iets van 32 euro?)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 15:08
remy476
remy476 is offline
je moet em gewoon niet kwijt raken, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken

klinkt dom, maar is wel zo...vrienden van mij nemen hem mee met uitgaan enzo en raken dan de OV kwijt. Dat is natuurlijk ook dom
Oud 01-04-2008, 15:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mij werd dus verteld dat dat absoluut niet geldig is.
(en het is toch iets van 32 euro?)
Ja klopt, hij is 32 euro, dit is een bericht van een paar jaar geleden (blijkbaar was het toen duurder?!).
En het kan kloppen dat het niet geldig is, maar misschien wel het proberen waard
Citaat:
je moet em gewoon niet kwijt raken, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken

klinkt dom, maar is wel zo...vrienden van mij nemen hem mee met uitgaan enzo en raken dan de OV kwijt. Dat is natuurlijk ook dom
Hij is niet kwijtgeraakt, hij is gestolen En dat is heus niet gewenst en uit onzorgvuldigheid.
Oud 01-04-2008, 15:59
Verwijderd
Het was een keer in kassa3, je kan 'm volgens mij niet terug krijgen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 16:02
Verwijderd
hier is het:

- Enige tijd geleden werd de OV-jaarkaart van Ruben gestolen. De informatiebeheer groep maakt geen verschil tussen een verloren of gestolen OV-jaarkaart en wil de weekendkaart van Ruben nu niet omruilen voor een weekkaart, omdat ze bang zijn voor fraude. Maar Ruben kan er niets aan doen dat zijn kaart gestolen is. Nu hij stage gaat lopen moet hij iedere dag met de trein van Zwolle naar Hilversum. Dat betekent dus ook dat hij zijn eigen treinkaartje moet betalen. Max gaat proberen de zaak op te lossen.

Bekijk het fragment

link:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 16:28
Verwijderd
Je OV-kaart niet 'terug' kunnen krijgen of niet om kunnen ruilen van de soort kaart zijn twee heel verschillende dingen. Dezelfde soort kaart (een weekOV als je een weekOV had of een weekendOV als je een weekendOV had dus) kun je wel weer krijgen, hem omwisselen naar een andere kaart (van weekOV naar weekendOV of andersom) niet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Je OV-kaart niet 'terug' kunnen krijgen of niet om kunnen ruilen van de soort kaart zijn twee heel verschillende dingen. Dezelfde soort kaart (een weekOV als je een weekOV had of een weekendOV als je een weekendOV had dus) kun je wel weer krijgen, hem omwisselen naar een andere kaart (van weekOV naar weekendOV of andersom) niet.
Precies, in het verleden werd er veel misbruik gemaakt; studenten gaven hun weekkaart op als gestolen en kozen vervolgens een nieuwe weekendkaart, zodat ze dus altijd (door de week, in het weekend, in vakanties) gratis konden reizen. Dat is niet de bedoeling en dus werd het onmogelijk gemaakt om nog van kaartsoort te wisselen na verlies of diefstal. Lullig natuurlijk voor de mensen die écht moeten/willen wisselen maar het niet meer kunnen, maar ja; ik vind het ook zeker begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je je OV kwijt raakt of als ie gestolen wordt dat je dan geen recht hebt op een vergoeding van de IB-Groep en dat je in die tussentijd je kaartjes echt zelf moet betalen.
Oud 02-04-2008, 14:14
davle
davle is offline
Wat ik zelf gedaan heb toen ik mijn OV kwijtraakte, eerst formulier ophalen bij postkantoor voor aanvraag nieuwe OV. Aangeven dat je deze kwijt bent geraakt. Met dit formulier naar politie gaan om stempel te zetten op dat formulier. Formulier inleveren bij postkantoor, 37 euro (even uit mijn hoofd gezegd) betalen. En kopie van betalingsbewijs + formulier maken.

Ik ging met deze kopie gewoon reizen (al geldt dat officieel niet als een tussentijdse kaart totdat je nieuwe kaart hebt) maar de conducteur accepteerde dit steeds weer! Uitleggen dat je deze kwijt was en iedere keer ook je paspoort laten zien aan conducteur want je naam staat op formulier.

Veel succes verder! hoop dat dit gaat lukken voor jou!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:57
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hij is niet kwijtgeraakt, hij is gestolen En dat is heus niet gewenst en uit onzorgvuldigheid.
Maar dat valt voor de IB-Groep helaas niet te controleren.....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 20:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maar dat valt voor de IB-Groep helaas niet te controleren.....
Nee, dat klopt
Maar de tip van davle is wel een goede. Dit kun je namelijk gewoon proberen en als het dan mis gaat, dan heb je altijd nog het eenmalig kunnen declareren van een vergeten OV nog
Oud 03-04-2008, 19:28
Verwijderd
Dus, even een vraagje: stel ik vergeet mijn OV en meld dit bij de conducteur, die moet dan een soort boeteding aanmaken en dat kan ik declareren?
Ik heb namelijk een keer mijn OV vergeten, mijn hele portemonnee eigenlijk en toen kreeg ik dus geen boeten omdat ik ook geen ID had. Dan zou ik het dus nog een keer kunnen vergeten, omdat niemand mij controleert?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 08:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dus, even een vraagje: stel ik vergeet mijn OV en meld dit bij de conducteur, die moet dan een soort boeteding aanmaken en dat kan ik declareren?
Ik heb namelijk een keer mijn OV vergeten, mijn hele portemonnee eigenlijk en toen kreeg ik dus geen boeten omdat ik ook geen ID had. Dan zou ik het dus nog een keer kunnen vergeten, omdat niemand mij controleert?
Ja, ik vind het ook een beetje een raar systeem. Je kunt gewoon zwart rijden net zo lang tot je een keer gecontroleerd wordt. En die keer kun je dan indienen als "OV vergeten". Zo kun je dus gewoon in het weekend reizen met een weekOV onder het mom van "OV vergeten"?!
Oud 04-04-2008, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind het ook een beetje een raar systeem. Je kunt gewoon zwart rijden net zo lang tot je een keer gecontroleerd wordt. En die keer kun je dan indienen als "OV vergeten". Zo kun je dus gewoon in het weekend reizen met een weekOV onder het mom van "OV vergeten"?!
Nee, dat kan lijkt me niet. Je moet bewijzen wat voor OV je hebt en ik neem aan dat ze dan controleren of je op die dag wel vrij mocht reizen...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat kan lijkt me niet. Je moet bewijzen wat voor OV je hebt en ik neem aan dat ze dan controleren of je op die dag wel vrij mocht reizen...
Inderdaad. Je reis moet wel kunnen me het soort OV-kaart dat je hebt. Als je een weekkaart hebt en je dient een boete + kaartje in van een reis in het weekend, dan krijg je die boete volgens mij wel terug en je zal wat van het kaartje terug krijgen (omdat je met je OV 40% korting had gehad). Maar dat werkt maar 1 keer. Je kan 't er natuurlijk op gokken en hopen dat je niet gecontroleerd wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2008, 10:16
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:

Ik was een tijd geleden ook m,n ov-kaar verloren, toen moest ik ook idd bijna 2 weken wachten. Toen had ik ook geprobeerd om met dat politie-bewijs te reizen Maar het blijkt dus geen geldig vervoersbewijs te zijn Die conducteur wist van niks en vond het maar raar en moest gewoon een kaartje betalen.

Alleen ik moest vaker met de bus, en buschauffeurs die zijn wat makkelijker daar in, toen ik het uitlegde en liet zien zeiden de meeste; loop maar door. Nou, dat scheelde toch weer zo'n 8 euro per dag..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Ik was een tijd geleden ook m,n ov-kaar verloren, toen moest ik ook idd bijna 2 weken wachten. Toen had ik ook geprobeerd om met dat politie-bewijs te reizen Maar het blijkt dus geen geldig vervoersbewijs te zijn Die conducteur wist van niks en vond het maar raar en moest gewoon een kaartje betalen.

Alleen ik moest vaker met de bus, en buschauffeurs die zijn wat makkelijker daar in, toen ik het uitlegde en liet zien zeiden de meeste; loop maar door. Nou, dat scheelde toch weer zo'n 8 euro per dag..
Als er ooit een keer een controleur de bus is stapt, heb je wél een probleem, chauffeur heeft daar niet echt iets over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 23:14
Roos
Roos is offline
Zo'n politiebewijs is geen officieel vervoersbewijs, dus ze mogen dan gewoon een boete uitdelen.
Echter, veel controleurs zullen medelijden met je hebben en zeggen: ach meid, als je OV gestolen is, en je hebt het politiebewijs bij je... dan zal ik het door de vingers zien.
Het is dus geen 100% garantie, maar het is beter dan zwartrijden!
Oud 06-04-2008, 14:37
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Als er ooit een keer een controleur de bus is stapt, heb je wél een probleem, chauffeur heeft daar niet echt iets over te zeggen.
Net of er controles komen als de chauffeur controleert? Ik heb dat in ieder geval nooit meegemaakt. Alleen in de tram/metro en bussen met open-instap..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 15:13
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Net of er controles komen als de chauffeur controleert? Ik heb dat in ieder geval nooit meegemaakt. Alleen in de tram/metro en bussen met open-instap..
Het gebeurt toch sporadisch. Ook om te controleren of de chauffeur geen vriendjes gratis laat reizen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Ligt een beetje aan de regio, maar ik heb 't toch wel regelmatig meegemaakt (Maastricht en Nijmegen).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 09:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sporadisch gebeurd het wel degelijk ik heb het 2x meegemaakt.
Oud 07-04-2008, 14:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ligt een beetje aan de regio, maar ik heb 't toch wel regelmatig meegemaakt (Maastricht en Nijmegen).
Ik heb het één keer meegemaakt drie jaar geleden ofzo, toen wist ik daarvoor ook niet dat het gebeurde.
Oud 07-04-2008, 17:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, ik ken het ook wel dat ze de bussen in komen, of (bij de randstadrail) op het perron staan voordat je bij de uitgang bent. Regio Rotterdam.
Oud 18-04-2008, 10:59
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Zo'n politiebewijs is geen officieel vervoersbewijs, dus ze mogen dan gewoon een boete uitdelen.
Echter, veel controleurs zullen medelijden met je hebben en zeggen: ach meid, als je OV gestolen is, en je hebt het politiebewijs bij je... dan zal ik het door de vingers zien.
Het is dus geen 100% garantie, maar het is beter dan zwartrijden!
Het is geen vervoersbewijs inderdaad.
Aangezien mijn ov pinpas geld -> alles gestolen was toen ik na school even eindhoven in was gelopen, en dus geen treinkaartje kon kopen aangezien ik helemaal alleen was zonder geld, kon ik met mijn aangifte gewoon de trein instappen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 20:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, dat klopt
Maar de tip van davle is wel een goede. Dit kun je namelijk gewoon proberen en als het dan mis gaat, dan heb je altijd nog het eenmalig kunnen declareren van een vergeten OV nog
Ik denk het niet, want in hun administratie kunnen zij zien dat jij op dat moment geen OV-jaarkaart had. Immers, hij staat als gestolen genoteerd en tegelijkertijd kunnen ze zien dat de nieuwe nog niet in jouw bezit is.

En ik heb 2x meegemaakt dat er een controleur de bus in kwam.
Oud 06-10-2008, 21:07
D.nike
D.nike is offline
Ik ben ook mijn OV kwijtgeraakt maar gelukkig stelde de conducteur mij gerust. Hij vertelde mij dat je gewoon kunt reizen. Nadat je aangifte hebt gedaan en een nieuwe ov kaart hebt aangevraagd bij het postkantoor kun je reizen met dit bewijs. Geen gedoe met kaartjes kopen en dergelijke! Ook de "je mag je ov één keer per jaar vergeten" regel is erg handig. Je krijgt als het goed is alleen een kruisje achter je naam en de boete komt niet bij jou thuis. Zo wel kun je hem alsnog terugsturen met een kopie van je ov en is het weer goed.
Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:45
Verwijderd
yep, klopt allemaal...aangifte doen en nieuwe aanvragen.

trouwens, wat moet iemand met een gejatte ov?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 21:23
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
yep, klopt allemaal...aangifte doen en nieuwe aanvragen.

trouwens, wat moet iemand met een gejatte ov?
Inleveren, lijkt mij. Het is niet jouw eigendom, slechts in bruikleen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 00:15
Verwijderd
Je bedoelt dat iemand hem zou op sturen voor het vindersloon neem ik aan stefanie? het is toch zo dat als je een ov vindt en opstuurt dat je 12,50€ krijgt? ik wilde het nakijken, maar ik heb geen ov-kaart meer
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 08:11
Verwijderd
Ja, dan moet je 'm volgens mij inleveren bij het postkantoor of met een brief met je gegevens erbij.
Daarnaast zou iemand natuurlijk creatief kunnen proberen te zijn met een gestolen OV kaart door de foto te verwisselen of iets in die richting.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het niet, want in hun administratie kunnen zij zien dat jij op dat moment geen OV-jaarkaart had. Immers, hij staat als gestolen genoteerd en tegelijkertijd kunnen ze zien dat de nieuwe nog niet in jouw bezit is.
Bovendien moet je als je geen OV hebt, volgens mij wel een geldig kaartje bij je hebben. Dat kun je dan 'declareren' met een kopie van je OV. Heb je geen geldig kaartje, dan krijg je een boete (misschien voldoet zo'n vervangend bewijs van de conducteur ook wel, maar dat weet ik niet, je moet hem dan iig wel opzoeken en niet afwachten tot hij jou vindt). Ik dacht iig altijd dat het zo was.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 09:43
Balance
Balance is offline
Nou die boete kun je dus ook eenmalig terugkrijgen Leonoor. Maar of dat ook kan als je op dat moment (thuis) niet in het bezit was van een OV (ivm diefstal) weet ik niet.
Oud 09-10-2008, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Nou die boete kun je dus ook eenmalig terugkrijgen Leonoor. Maar of dat ook kan als je op dat moment (thuis) niet in het bezit was van een OV (ivm diefstal) weet ik niet.
Het gaat dan niet echt om een boete, maar om het vervangend vervoersbewijs (kosten van het treinkaartje + 35 euro) wat je koopt bij de conducteur en daarvoor moet je je zo snel mogelijk bij de conducteur melden en bij hem dus dat kaartje kopen. Doe je dat niet, dan maak je kans op een echte boete...en volgens mij kan je die niet terugvragen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Het gaat dan niet echt om een boete, maar om het vervangend vervoersbewijs (kosten van het treinkaartje + 35 euro) wat je koopt bij de conducteur en daarvoor moet je je zo snel mogelijk bij de conducteur melden en bij hem dus dat kaartje kopen. Doe je dat niet, dan maak je kans op een echte boete...en volgens mij kan je die niet terugvragen?
Je kunt bij de conducteur geen vervangend vervoersbewijs meer kopen. Je krijgt direct een boete plús de kosten van een vervoersbewijs met toeslag.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 08:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je kunt bij de conducteur geen vervangend vervoersbewijs meer kopen. Je krijgt direct een boete plús de kosten van een vervoersbewijs met toeslag.
Precies.

En beiden kun je eenmalig (per kalenderjaar) terugvragen als je eigenlijk in het bezit was van een geldig OV (maar hem niet bij je had).
Oud 10-10-2008, 09:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ik hoorde zondag iemand die geen kaartje kon kopen omdat zijn pasje niet geaccepteerd werd bij de NS automaat. Hij is toen meteen naar de conducteur gegaan en die beloofde dat hij geen boete zou krijgen, maar alleen de ritprijs hoeft te betalen.

Of iemand die vergeten was dat ze niet voor negen uur met korting mocht reizen, die mocht het bedrag gewoon contant betalen.
Oud 10-10-2008, 10:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heel veel conducteurs van NS zijn het niet eens met het huidige boetebeleid en daarom worden er wel dat soort dingen gedaan.
Oud 10-10-2008, 10:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik hoorde zondag iemand die geen kaartje kon kopen omdat zijn pasje niet geaccepteerd werd bij de NS automaat. Hij is toen meteen naar de conducteur gegaan en die beloofde dat hij geen boete zou krijgen, maar alleen de ritprijs hoeft te betalen.

Of iemand die vergeten was dat ze niet voor negen uur met korting mocht reizen, die mocht het bedrag gewoon contant betalen.
Was dat niet zaterdag? Toen was er een grote pinstoring van alle automaten van de NS en waren de conducteurs opgeroepen om mild te zijn. En dat tweede voorbeeld is gewoon een voorbeeld van een falende conducteur en een mazzel hebbende reiziger. Maar dat betekent niet dat dat direct de regel is. De regel is dat je, ongeacht de reden en ongeacht of je dat zelf meldt bij de conducteur, een kaartje moet kopen bij de conducteur én 35 euro boete krijgt.
Oud 10-10-2008, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie quotete het toch van de site van de NS? Of is dat sinds halverwege dit jaar anders...? Zou best kunnen...ik reis nooit zonder kaartje, dus ik heb er verder ook weinig verstand van.

Van het weekend was er inderdaad een grote storing en waren de conducteurs opgeroepen coulant te zijn met mensen zonder kaartje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten