Oud 10-04-2008, 15:22
Ansjuh27
Ansjuh27 is offline
Hee.
K zit een BeetJ met een probleem..
ik heb namelijk heel erg last van heimwee,
nou ik ben er heel bang voor.
Ik heb over 2 maanden mijn schoolreisje en ik ben als de DOOD!
ik heb het nu al bijna een jaar
maar ik kan er niks aan doen!
het komt waarschijnlijk dat het zo lang blijft omdat ik er altijd maar aan zit te denken en er heel bang voor ben!
ik heb het al tegen mijn moeder gezegt.
Maar die blijkt het weer vergeten te zijn..
Ik vind het best moeilijk om te zeggen..

heeft iemand dit ook zo lang gehad?
Plzz ! xx bang meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2008, 18:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
Misschien is dit beter op psychologie, maar als een FB hem daar ook niet vind passen mag hij wel weer ergens anders geplaatst worden..
Oud 10-04-2008, 21:00
Verwijderd
Hoe oud ben je ongeveer? Het is echt geen schande het nog een keer aan je moeder (of je vader of wie dan ook) te vertellen.
Wat is het grootste probleem: dat je bang bent voor heimwee of dat de heimwee zelf? Het klinkt altijd zo stom dat de angst voor heimwee bijna erger is dan de heimwee zelf. Maar zo werkt de menselijke geest nou eenmaal.
Een mogelijke oplossing die ik ertegen kan bedenken is afleiding. Zorg dat je wat leuks te doen hebt.

Je kunt het logeren langzaam weer opbouwen. Eerst ga je (kort) ergens logeren waar je al erg vertrouwd bent, bijvoorbeeld je opa en oma of andere familie. Gaat dat goed, dan kun je langer logeren en in een minder vertrouwde omgeving.
Nu is 2 maanden een beetje kort om het op te bouwen, maar je kunt wel binnen die periode een keertje 'oefenlogeren'.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 21:07
Balance
Balance is offline
Soms kan je heimwee ook ontgroeien, of kan een vakantie / schoolreisje zó leuk zijn dat de heimwee ineens wegblijft. Hou je daarom niet teveel bezig met dat je mogelijk heimwee zou kunnen hebben, maar wacht het schoolreisje af. Intussen kun je wel met je ouders én met je leraar/mentor bespreken wat te doen als je last hebt van heimwee. Misschien geeft het je wel rust op het moment dat je weet dat er goed gereageerd gaat worden op het moment dat je toch last hebt van die heimwee.

En misschien beseft je moeder niet dat je er zo mee zit. Kaart het nog eens aan. Gewoon iets van "Hé mam, ik zei toch een tijdje terug dat ik zo op zie tegen het schoolreisje? Ik wil het er eigenlijk nog eens over hebben, want ik zit er toch wel erg mee."
In zo'n gesprek kun je aangeven hoe zeer je er tegen op hikt en dat je toch wel graag al afspraken erover wil maken.
Oud 10-04-2008, 21:26
Uutrecht
Uutrecht is offline
Misschien is het goed om er voor jezelf achter te komen waarom je precies heimwee hebt. Is het omdat je je vader of moeder mist, of je thuissituatie? Of vind je het misschien eng om uit je vertrouwde omgeving weg te zijn? Voel je je alleen tussen je klasgenoten?

Ik denk dat het goed is om hierover na te denken, en je te realiseren dat heimwee hebben MAG. Heel veel mensen voelen zich ongelukkig of ongemakkelijk wanneer ze uit hun vertrouwde situatie gehaald worden. Dit is niet stom of zwak, maar juist iets heel natuurlijks. Als je denkt dat je het stom is om heimwee te hebben word je niet gelukkiger! Dus praat erover met je ouders, met een klasgenoot die je vertrouwt en die je kan helpen wanneer je het moeilijk hebt, en ook met je leraar als je dit niet te eng vindt. Je hoeft je hier absoluut niet voor te schamen. Het is veel erger om maanden wakker te liggen wanneer je aan het schoolreisje denkt. Ik hoop dat je er met iemand over kunt praten, en dat je je kunt gaan verheugen op het schoolreisje. En misschien een fijne gedachten dat het hebben van heimwee heel normaal is, en als je straks op schoolreisje bent, je vast niet de enige bent!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:08
Ansjuh27
Ansjuh27 is offline
Citaat:
Hoe oud ben je ongeveer? Het is echt geen schande het nog een keer aan je moeder (of je vader of wie dan ook) te vertellen.
Wat is het grootste probleem: dat je bang bent voor heimwee of dat de heimwee zelf? Het klinkt altijd zo stom dat de angst voor heimwee bijna erger is dan de heimwee zelf. Maar zo werkt de menselijke geest nou eenmaal.
Een mogelijke oplossing die ik ertegen kan bedenken is afleiding. Zorg dat je wat leuks te doen hebt.

Je kunt het logeren langzaam weer opbouwen. Eerst ga je (kort) ergens logeren waar je al erg vertrouwd bent, bijvoorbeeld je opa en oma of andere familie. Gaat dat goed, dan kun je langer logeren en in een minder vertrouwde omgeving.
Nu is 2 maanden een beetje kort om het op te bouwen, maar je kunt wel binnen die periode een keertje 'oefenlogeren'.
Hee!
Heel erg bedankt voor je brief.
In de mei vakantie ga ik bij mijn tante en oom logeren.
1 of 2 nachtjes.
Ik vind het heel erg fijn dat er zo veel mensen zijn die mij proberen te helpen!
Ik heb het tegen mijn moeder gezegt en ze vond het helemaal niet erg.
Ze is heel lief

xx Ansje
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 11:52
Nona
Nona is offline
Mooi dat je zo veel steun hebt! Laat even weten hoe het logeren ging.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten