Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Er zijn wat ontwikkelingen in de zaak.
Ik heb met de huismeester gesproken en hem laten zien hoe het balkon van buurman eruit ziet; vol duivenpoep en gedumpte rotzooi, vuilinszakken etc. Hij vond het niet acceptabel en hij gaat er met de buurman over praten. Die buurman houdt trouwens zelf geen duiven, maar ze komen wel graag op zijn balkon. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zie ik niet hoe de mens en de invloed van de mens niet 'natuurlijk' zou zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je kan het zielig vinden, maar het is wel een effectieve manier om een duif van je balkon te krijgen. Bovendien is dit een duif-vriendelijke manier.
|
Zag vandaag tot mijn schrik dat de betreffende buurtbewoner waar ik vorig last had van zijn brulkikker bezig was zijn viijver te voorzien van vers water. Op zich niks mee mee, maar als dat maar geen voorteken gaat worden voor het plaatsen van een nieuwe stier of brulkikker. Indien ik de komende zomer alweer overlast ga ondervinden in de nachtelijke uren van zulke beesten dan heb ik toch besloten on in het geniep olie of benzine in zijn vijver te lozen!
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mensen,
Ik las dit topic over duivenoverlast, en wilde inderdaad iets van een vogelnet of van die punten aanschaffen voor het weghouden van de vogels. Intratuin en Praxis hebben niet van dit materiaal, heeft iemand misschien een goede tip over waar zoiets te halen? Alvast bedankt voor info, Grtz, Sander |
![]() |
||
Citaat:
![]() Natuurlijk moet je niet botweg direct alles met vleugels vergiftigen, maar als andere mensen zo aso zijn dat ze de minste medewerking weigeren, dan moet je op een bepaald punt dan maar ten koste van hen jouw eigen problemen op te lossen. Uiteraard wel open staan voor verandering. Het gebeurd vaak genoeg dat je verontwaardiging van die ander daarna om kan zetten in medewerking, als ze beseffen dat je dat alleen doet, omdat zij niets deden.
||
Citaat:
dit is simpelweg primitief en agressief haantjesgedrag en beslist niet correct om geschillen op te lossen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan je buren aansprakelijk stellen volgens artike 6:37 BW, waarbij de eigenaar van een erf(in dit geval het balkon) niet volgens onrechtmatige daad(6:162 bw, schuld aan de overlast en verwijtbaar in casual verband wegens te lui op te ruimen -> dus vogels). aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals spreiden van rumoer,trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van lucht of lucht of door ontnemen van steun.
Deze stelling is gelukkig alternatief en Rumoer valt onder de overlast van duiven. Hij voldoet aan het onrechtmatige daad principe(hij wegens schuld), dus je kan op deze 2 artikelen eisen dat hij de overlast moet bestrijden en tegen gaan. Anders moet je hem civiele rechtelijk dagvaarden.(tenzij woningbouw is natuurlijk, maar ga ik nu even niet van uit). Nu kan je hem vorderen om dat te doen ingeval. tadaaa.. suc6 ermee |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Het laten slingeren van afval, waar ongedierte op af komt en stank veroorzaakt ongeroerd laten liggen vind ik pas primitief.. Iemand met een beetje gezond verstand gooit toch geen vuilnis op z'n balkon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2 dat die post betrekking had op T_ID zn oplossing. (''Ach, duivenvoer met strychnine, worden ze heel stil van.'') 3 je kan wel ontwetend blijven doen, maar dit is simpelweg tegen de wet. |
![]() |
|
Misschien kan je er iets mee dat duivenpoep volgens mij behoorlijk schadelijk is voor je gezondheid. Ook dragen duiven allerlei parasieten en enge dingen bij zich. Gewoon ff op googlen dan vind je vast van alles. Lijken mij wel goede argumenten om er serieus wat tegen te ondernemen en dan heb je wat meer redenen dan alleen geluidsoverlast.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|