Oud 06-05-2008, 16:43
Verwijderd
Ik probeer voor iemand een nieuwe laptop werkende te krijgen qua internet. Het betreft een nieuwe dell met als WiFi kaart Dell draadloze 1490 dual band WLAN mini-kaart. De laptop draait op vista, bij het ouderlijkhuis kan het (beveiligde netwerk) wel gewoon worden gevonden en met de juiste key is internet ook gewoon verkrijgbaar.
Op de kamer ergens anders staat een 802.11 USR8054 router voor draadloos netwerk. Op de oude laptop (waar ik nu op zit) doet het internet het wel gewoon maar op de nieuwe dus niet.

Vista geeft als hoofdreden dat er geen reactie komt van de router. Oorzaken zouden zijn dat de router te ver weg zou zijn e.d. maar aangezien de oude laptop er nu naast ligt lijkt me dat allemaal een beetje apart.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Is er na de eerste verbinding van de oude laptop met het netwerk een instelling veranderd op de router waardoor er geen nieuwe verbindingen kunnen worden vastgesteld? Ligt het aan vista of aan de netwerk kaart?

Alle eventuele hulp zou zeer worden gewaardeerd aangezien de oude laptop nu nog steeds wordt gebruikt terwijl de nieuwe eigenlijk de broodnodige vervanging was (die nu dus enkel offline kan worden gebruikt).
Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2008, 16:50
Verwijderd
--> S&M aangezien dit met de router te maken zal hebben en niet iets hardwarematigs zal zijn.

Edit:
Heb je op de router gekeken of Mac adressen gefilterd worden? Zo ja: even het MAC adres van de WLAN kaart van de nieuwe laptop handmatig toevoegen als toegestaan en het probleem zou voorbij moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 17:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Verder neem ik aan dat het gaat om een beveiligd netwerk en met oudere routers wil vista regelmatig ruzie maken met de WPA beveiliging terwijl WEP wel gewoon werkt.
Dus misschien ook even kijken of het verschil maakt welke beveiligingssoort je draait. (En zodra alles werkt gewoon "broadcast SSID" uitzetten in je router )
Oud 06-05-2008, 17:54
Verwijderd
Ah, excuses voor het verkeerde subforum. Ik heb totaal geen toegang tot de router dus ik heb geen idee. Verder is het ook geen mac al weet ik niet of dat relevant is.

@Mazemouze, het is geen beveiligd netwerk (don't ask) dus ik weet niet of dat werkt. Bij haar ouders thuis staat er wel een beveiligd netwerk en daar komt ze dus wel gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 18:16
MazeMouse
MazeMouse is offline
MAC-adres is gewoon een identificatiecode die uniek is voor iedere netwerkkaart. Dus als de router die toevallig filtert kunnen we dit blijven doen tot we een ons wegen maar gaat het gewoon niet werken
Dit is dus zo'n instelling die geen nieuwe verbindingen toestaat als die gewijzigd is na de oude laptop dus zoek eventjes uit of de router inderdaad filtert op MAC adressen en uberhaupt nieuwe verbindingen toestaat.

Verder eventjes bij de eigenschappen van je wireless even kijken of er niet toch stiekem een beveiliging ingesteld staat. Vista wil dat namelijk alsnog wel eens doen. En check die vista laptop indien mogelijk eens op een ander draadloos netwerk om te kijken of je uberhaupt draadloos kunt verbinden met dat ding
Oud 06-05-2008, 18:24
Verwijderd
Ik heb twee keer gekeken en hij staat er gewoon zonder beveiliging, ook wanneer ik m manual probeer toe te voegen zonder beveiliging geeft hij dezelfde fout.

Bij haar thuis kan ze wel gewoon het netwerk op dus de kaart hoort het wel gewoon te doen.
Zal dan waarschijnlijk de huisbaas moeten bellen en checken hoe het zit met die mac adressen en het delen van internet naar nieuwe systemen. Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 20:03
Koning
Koning is offline
Zet IPv6 eens uit bij de netwerkkaart, is af te vinken bij de eigenschappen van het ding. Kijk ook eens in de instellingen van de kaart of hij wel op B/G mixed mode staat en kan verbinden met netwerken van alle snelheden.

Also, gebruikt de kaart het Windows WiFi tooltje of een tooltje van de fabrikant zelf?
Oud 08-05-2008, 22:38
Verwijderd
Gersom doe eens Start->uitvoeren->CMD en dan IPCONFIG /ALL
De uitvoer even hier neer plempen. Ik vermoed namelijk dat de draadloze netwerkkaart zijn MAC-adres is kwijtgeraakt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten