Oud 26-07-2002, 19:56
jantje006
jantje006 is offline
eeeeeeey mensen..,
ik heb een mac g3 met os 9.1 en wil um graag upgraden naar mac os x.
ik heb gelezen op deze site : http://everythingmac.org/articles/UpdateCDHack/

dat je met de update cd (die ik op me imac heb staan) een mac os x full cd ken maken.. maar nu is mijn vraag: hoe werkt dit nou precies en ken je die install cd ook op os 9.1 maken..

alvst bedankt, jantje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 21:29
NielZ
NielZ is offline
In het engels, maar dat is hopelijk niet zo'n probleem:

Anyway, here's how to do it (you'll need a CD burner):

1) Open Disk Copy.

2) Insert your OS X 10.1 Upgrade CD.

3) Select "New Image from Device..." from the Image menu, or press Command-Shift-I.

4) Select the disk that corresponds to your update CD. It's a little confusing because it doesn't actually tell you which one is the CD right off the bat, you'll have to do a little detective work. First of all, you'll need to open all the flippy-triangles. When you see a subdirectory called "CD_ROM_Mode_1", you'll know you've hit a CD. If you have more than one CD drive, eject all CDs except for the update CD to make sure you have the Update CD selected.

5) Click the "Image" button. In the Save dialog, you'll need to MAKE SURE you select "Read/Write" from the Image Format pop-up menu, because you'll need to make one small modification to the image before burning it. Set a name, set encryption prefs, and press the "Image" button (you probably don't want encryption, because it's going to pointless anyway once you burn the CD).

6) Once it's done creating the image, make sure the image mounted. Now, using Sherlock, find a file called "CheckForOSX". Once you find it, delete it.

7) Now, once again, go back to Disk Copy, select "Burn Image..." from the Burn menu or press Command-B. Select your OS X 10.1 modified update CD, and then insert a disc. Once it's finished burning, you will now have a full install CD of OS X 10.1.

En dan nog deze. Iets andere uitleg, met weer net andere handige dingetjes om te weten:

Converting Update CD to Install CD

1. Insert your MacOS X 10.1 Update CD

2. Fire up "Disk Copy" from /Applications/Utilities

3.Select from the Menubar "Image | New Image from Device..."

4.Select your CD-ROM drive's contents from the resulting dialog

5.Image it as a "DVD/CD Master" type (this will take a little while)

Modifying the CD contents
1.Control-click (or right-click) on the resulting disk image

2.See that it's mounted

3.Navigate with the Finder to System/Installation/Packages on mounted image

4.Select the "Essentials.pkg" file...

5....by right-clicking on it and select "Show Package Contents"

6.In the pop-up Finder window, navigate to Contents/Resources/

7.Drag "CheckForOSX" to the Trash and close all these Finder windows

Burning your new Install CD
1.Go back to Disk Copy and select from the Menubar "Image | New Image from Device..."

2.Select the mounted volume you opened up above and make another "DVD/CD Master" image

3.Now select from the Menubar "Image | Burn Image..."

4.Select your newly modified .dmg file

5.Burn it to CD and enjoy

Zo mak je dus van een 10.1 update CD een 'full install' CD. Succes d'rmee!
ennu... éigenlijk mag het niet he
Oud 26-07-2002, 22:14
Nietzman
Nietzman is offline
osX op een G3?

Let wel dat je een Powermac of een Powerbook nodig hebt.... een standaard G3tje gaat niet werken...
en dan nog raad ik het je niet aan.... osX op een g3 is als windows2000 op een 486.... als dikke stront door een trechter....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:42
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
nietzman schreef:
osX op een G3?

Let wel dat je een Powermac of een Powerbook nodig hebt.... een standaard G3tje gaat niet werken...
en dan nog raad ik het je niet aan.... osX op een g3 is als windows2000 op een 486.... als dikke stront door een trechter....
Tenzij 't een PowerPC G3 is
Oud 27-07-2002, 09:11
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
nietzman schreef:
osX op een G3?

Álle G3's zijn powermacs.
Álle G3's zijn PowerPC's.
Powermac is (volgens mij, ik weet het niet exact) gewoon een naam die Apple voor hun computers heeft verzonnen. PowerMac G3 Blue & White, Powermac G4 Quicksilver, etc.
PowerPC is een naam die Apple (of Motorola) voor hun processoren heeft verzonnen. Je kunt het vergelijk met Pentium. Je hebt een Pentium I, II, III & IV, zo is er ook een PowerPC G1, G2, G3 & G4 (G = Generation).

OS X op een G3 processor werkt prima. Weinig stroperigs aan.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten