![]() |
|
Hoi.
![]() Ik ben op zoek naar een spaarrekening waarbij ik mijn geld best een tijdje kan missen. Maximaal 5 jaar tegen een zo hoog mogelijke vaststaande rente. Het liefst met zo min mogelijk voorwaarden maar als het meer rente oplevert en ik na de looptijd zonder problemen bij m'n geld kan vind ik meer voorwaarden geen probleem. Uiteraard wil ik een bank die gebruik maakt van de garantieregeling. Ik heb als inleg €2.000,- Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Bij welke bank zitten jullie en bevalt dat? Zo ja waarom wel en zo nee waarom niet? Ik ben zelf uiteraard al een beetje aan het zoeken geweest en vind deze er wel interessant uit zien. Kan iemand me hier meer over vertellen? Ook ben ik op zoek naar een 2e spaarrekening waar ik maandelijks geld bij kan storten en op kan nemen zonder voorwaarden. Heeft iemand hier tips of adviezen voor? Bij voorbaat dank voor je tijd. ![]()
|
![]() |
|
NIBC Direct geeft je 5.35% als je je geld 5 jaar vastzet, minimale inleg 1000 euro.
Spaarrentetarieven zijn overigens snel aan het dalen (bovenstaande bank gaf gisteren nog 6% voor dezelfde termijn).
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dit is verder wel een handige site: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/
||
Citaat:
|
Ik wil mijn geld voor langere tijd vast zetten omdat ik dan de meeste rente krijg. Bovendien kan ik het geld voor langere tijd missen aangezien het al 23 jaar op dezelfde rekening staat.
![]() Beleggen met mijn spaargeld ga ik niet aan beginnen omdat dat nog onbetrouwbaarder is dan sparen. Bovendien loop ik daarmee inderdaad het risico mijn spaargeld kwijt te raken en daar zit ik absoluut niet op te wachten. Ik heb liever iets meer zekerheid en mogelijkerwijs iets minder rendement dan meer risico en bij de volgende beurscrash m'n geld kwijt. Ik wil in de loop der tijd ook nog gaan beleggen maar dat wil ik met geld gaan doen dat daar apart voor word gereserveerd. Hiermee heb ik inderdaad de kans om rijk te worden of om al m'n geld kwijt te raken maar mocht dit laatste gebeuren is het een weloverwogen risico en is het dus niet erg.
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 21-01-2009 om 10:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb besloten ervoor te gaan.
De rente is alweer verlaagd. Ik krijg nu 5.1%. Ik heb hem aangevraagd dus ik neem aan dat dat ook echt de rente is die ik ga krijgen... [Edit] Oeps ik heb de verkeerde aangevraagd. ![]() ![]() [/Edit]
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 21-01-2009 om 13:23. |
![]() |
|
Een telefoontje naar de klantenservice vertelde mij dat ik eerst een internetspaarrekening moest openen voordat ik de deposito rekening kon openen. Ik heb alles gedaan dat gedaan moest worden en wacht nu rustig af op mijn startpakket.
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe sparen jullie geld? Admire | 7 | 08-02-2017 13:57 | |
Werk, Geld & Recht |