Oud 20-01-2009, 16:27
Wammus
Wammus is offline
Hoi.

Ik ben op zoek naar een spaarrekening waarbij ik mijn geld best een tijdje kan missen. Maximaal 5 jaar tegen een zo hoog mogelijke vaststaande rente. Het liefst met zo min mogelijk voorwaarden maar als het meer rente oplevert en ik na de looptijd zonder problemen bij m'n geld kan vind ik meer voorwaarden geen probleem. Uiteraard wil ik een bank die gebruik maakt van de garantieregeling. Ik heb als inleg €2.000,-

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
Bij welke bank zitten jullie en bevalt dat? Zo ja waarom wel en zo nee waarom niet?

Ik ben zelf uiteraard al een beetje aan het zoeken geweest en vind deze er wel interessant uit zien. Kan iemand me hier meer over vertellen?

Ook ben ik op zoek naar een 2e spaarrekening waar ik maandelijks geld bij kan storten en op kan nemen zonder voorwaarden. Heeft iemand hier tips of adviezen voor?

Bij voorbaat dank voor je tijd.
Advertentie
Oud 20-01-2009, 18:42
Mobius
Mobius is offline
Dat Credit Europe gaat je niet lukken, tenzij je nog 500 euro extra inlegt. Voor de rest hebben de meeste termijndeposito's een minimum van rond de 5000 euro. 2000 euro vastzetten is hoogst ongebruikelijk. Waarom wil je het per se vastzetten?

Tip: ga beleggen. Dit zijn de tijden dat mensen rijk worden. (of arm)
Oud 20-01-2009, 18:48
Jon
Jon is offline
NIBC Direct geeft je 5.35% als je je geld 5 jaar vastzet, minimale inleg 1000 euro.

Spaarrentetarieven zijn overigens snel aan het dalen (bovenstaande bank gaf gisteren nog 6% voor dezelfde termijn).
Oud 20-01-2009, 18:55
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
NIBC Direct geeft je 5.35% als je je geld 5 jaar vastzet, minimale inleg 1000 euro.
Denk je dat dat veilig is? Wat doen ze met je geld? Beleggen ze het? Geven ze je een garantie? Wat als ze het kwijtraken? In een kredietcrisis kan je beter naar een zo groot mogelijke, gerenommeerde organisatie stappen met je geld.

Citaat:
Spaarrentetarieven zijn overigens snel aan het dalen (bovenstaande bank gaf gisteren nog 6% voor dezelfde termijn).
Dat is zeker waar. Gemiddeld een half procent daling de afgelopen 2 maanden. Dat is drastisch.
Oud 20-01-2009, 18:57
Jon
Jon is offline
Citaat:
Ook ben ik op zoek naar een 2e spaarrekening waar ik maandelijks geld bij kan storten en op kan nemen zonder voorwaarden. Heeft iemand hier tips of adviezen voor?
De meeste internetspaarrekeningen kunnen dit wel. Ik zit nu bij Moneyou (kwam van Rabo) en bevalt prima. Nadeel is dat het overboeken langer duurt.

Dit is verder wel een handige site: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/
Oud 20-01-2009, 19:11
Jon
Jon is offline
Citaat:
Denk je dat dat veilig is? Wat doen ze met je geld? Beleggen ze het? Geven ze je een garantie? Wat als ze het kwijtraken? In een kredietcrisis kan je beter naar een zo groot mogelijke, gerenommeerde organisatie stappen met je geld.
Het is altijd aan te raden een en ander te onderzoeken, maar zolang een bank onder het depositogarantiestelsel valt acht ik het wel veilig. En geen enkele bank geeft volledige openheid over waar ze in beleggen, uitzonderingen daargelaten (de Triodosbank bijvoorbeeld heeft een iets opener beleid).
Oud 20-01-2009, 19:47
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Het is altijd aan te raden een en ander te onderzoeken, maar zolang een bank onder het depositogarantiestelsel valt acht ik het wel veilig. En geen enkele bank geeft volledige openheid over waar ze in beleggen, uitzonderingen daargelaten (de Triodosbank bijvoorbeeld heeft een iets opener beleid).
Ik had het inderdaad al gelezen. Ik zie dat je er ook 5,5 procent kunt krijgen, terwijl de meeste grote banken inmiddels tussen de 4,5 en 5,0 procent vallen. Ik zou het echter voor maximaal één jaar proberen.
Oud 21-01-2009, 09:51
Wammus
Wammus is offline
Ik wil mijn geld voor langere tijd vast zetten omdat ik dan de meeste rente krijg. Bovendien kan ik het geld voor langere tijd missen aangezien het al 23 jaar op dezelfde rekening staat.

Beleggen met mijn spaargeld ga ik niet aan beginnen omdat dat nog onbetrouwbaarder is dan sparen. Bovendien loop ik daarmee inderdaad het risico mijn spaargeld kwijt te raken en daar zit ik absoluut niet op te wachten. Ik heb liever iets meer zekerheid en mogelijkerwijs iets minder rendement dan meer risico en bij de volgende beurscrash m'n geld kwijt.

Ik wil in de loop der tijd ook nog gaan beleggen maar dat wil ik met geld gaan doen dat daar apart voor word gereserveerd. Hiermee heb ik inderdaad de kans om rijk te worden of om al m'n geld kwijt te raken maar mocht dit laatste gebeuren is het een weloverwogen risico en is het dus niet erg.

Laatst gewijzigd op 21-01-2009 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 10:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Dit ziet er goed uit. Ik ga vanmiddag even de voorwaarden doorlezen en ook ff de site bekijken die je gaf. Mochten er nog vragen zijn meld ik mij.
Oud 21-01-2009, 13:17
Wammus
Wammus is offline
Ik heb besloten ervoor te gaan.

De rente is alweer verlaagd. Ik krijg nu 5.1%. Ik heb hem aangevraagd dus ik neem aan dat dat ook echt de rente is die ik ga krijgen...

[Edit]

Oeps ik heb de verkeerde aangevraagd. Hoewel dit geen probleem is want ik was ook op zoek naar een internetspaarrekening zonder voorwaarden zodat ik makkelijk bij mijn geld kan. 5.1% is ook daarop een goede rente dus ik wacht eerst de bevestiging even af en zie dan wel weer verder.

[/Edit]

Laatst gewijzigd op 21-01-2009 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 16:52
Wammus
Wammus is offline
Een telefoontje naar de klantenservice vertelde mij dat ik eerst een internetspaarrekening moest openen voordat ik de deposito rekening kon openen. Ik heb alles gedaan dat gedaan moest worden en wacht nu rustig af op mijn startpakket.
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten