Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In ieder geval... sja SOGgen. Ik vind dat wat ik doe niet soggen, want ik negeer mijn studieboeken gewoon. Dus niet ontwijken. Ik accepteer hun aanwezigheid en besluit ze vervolgens te negeren. ![]()
|
Ik sog, uh, best vaak. En redelijk vaak ga ik dan forumen. In de zomer ga ik dan altijd naar buiten en doe net alsof ik niks moet doen. En uiteindelijk moet ik dan alles op het laatste nippertje doen. Ik denk dat 20% van mijn posts puur sog is.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik SOG eigenlijk niet op grote schaal. Anders had ik nooit mijn bachelor biomedische wetenschappen en m'n vwo diploma kunnen halen. Ik heb zo m'n truuks die het makkelijk maken om gewoon te beginnen. Ik begin nooit bij opdracht 1, ik begin bij het begin. D.w.z. bureau opruimen, muziek opzetten, kop koffie erbij als ik daar zin in heb en een "planning"/"plan van aanpak"/"insert random vage term" maken. Vrij gedisciplineerd dus.
Ik heb wel soms ook MSN aanstaan tijdens het studeren en soms kijk ik wel eens wat er bijv hier gaande is. Mail checken tussendoor is ook een bekende. Maar vaak is het niet meer dan even een snelle blik. Kan soms wel vervelend zijn, als ik een onvoldoende ergens voor haal kan ik niet zeggen dat het aan m'n discipline ligt. Het is niet altijd gelijk duidelijk waar het dan wel aan ligt.
Laatst gewijzigd op 28-01-2009 om 13:21. |
![]() |
|
ik heb zó iets fijns ontdekt!! Ik heb de afgelopen twee dagen níet gesogt. Dat is werkelijk wonderbaarlijk want ik doe dat altijd, maar voor het eerst van mijn leven niet.
wat is de truc? een agenda met tijden erin kopen, alles wat je op een dag van plan bent te gaan doen erin schrijven. een planning maken voor je huiswerk. De momenten dat je aan je huiswerk gaat niet op je kamer gaan zitten maar naar de bibliotheek van utrecht gaan, waar het gezellig is zonder dat je met iemand praat en een sfeer van studeren hangt. Proberen voor sluitingstijd van de bieb af te krijgen wat je af wilt/moet krijgen omdat je dan als je eenmaal weer thuis bent mag doen wat je wilt en eventueel je was doen enzo. Ik heb al twee avonden zonder sog schuldgevoel doorgebracht en het voelt zo fijn! dus overdag werken en 's avonds chillen |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer honderdenvijftig! Roosje | 500 | 28-10-2009 17:20 | |
De Kantine |
Schokkende bekentenissen #6 drukknoopje | 500 | 07-07-2008 15:42 | |
De Kantine |
Hoe Saai Is De Eenzame Fietser #233 Dinalfos | 500 | 08-06-2008 18:32 | |
De Kantine |
SOGgen! appeltjepeertje | 23 | 17-11-2004 23:42 |