Oud 17-02-2009, 12:48
Verwijderd
Je ouders, broers en zussen tellen niet mee!!!

Hoe goed ken jij jouw familie? Zou je zo een stamboom kunnen tekenen van jouw gigantische familie, komen jullie elke verjaardag bij elkaar of heb je eigenlijk maar een neefje en is dat een snot jong. Nodig jij jouw familie, of een deel van hen, uit voor je verjaardag of sla je ze liever over?

TS: Ik heb weinig familie in Nederland. De familie die ik hier heb is verre familie en die zie ik niet of nauwelijks. Ik heb alleen een oom en die mag ik eigenlijk absoluut niet. Om de een of andere manier boten we ontzettend waardoor we ons gigantisch aan elkaar ergeren!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2009, 12:52
capibara
capibara is offline
Ik heb wel familie, niet erg veel. De meeste van m'n pa's kant. Ik zie ze vrijwel alleen bij crematies en andere feestelijke aangelegenheden. Ik vind het maar een stelletje heikneuters bij elkaar, met veel blabla en weinig inhoud.
Oud 17-02-2009, 12:57
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mijn hele familie bestaat uit 8 personen. Eén oma, één moeder, één oom, één tante, één neef, één nicht, één vriend van mijn nicht en ik.

Van alles heb ik er maar één. Ik zie en spreek ze sowieso tweewekelijks, vaak wekelijks.

Natuurlijk heb ik ook wel familie aan mijn vaders kant, maar aangezien ik mijn vader nooit gekend heb, beschouw ik die kant niet als familie.
Oud 17-02-2009, 13:01
Miekje*
Miekje* is offline
De familie aan mijn moeders kant is niet zo groot, en we kunnen er redelijk mee overweg.
De familie aan mijn vaders kant daarintegen is rijk en bekakt, en wij zijn dat absoluut niet. Op verjaardag enzo hebben ze het over die nieuwe auto van die ene oom en die dure reis die ze binnenkort gaan maken, terwijl ze weten dat wij het met een 12 jaar oude auto moeten doen en 2 jaar moeten sparen voor een weekje vakantie op de veluwe, terwijl ze dat gewoon weten. En dat botst heel vaak. Zij komen eigenlijk alleen op mijn vaders verjaardag, gelukkig. Die kant ken ik ook niet zo goed, omdt de meeste broers van mijn vader veel ouder zijn. (mijn vader heeft in totaal 6 broers), wat betekent dat ik er pas geleden achter kwam dat er een neef van 38 ging trouwen en dat ik die geeneens kende. En er kwam een geboortekeertje door de bus van mijn neef Herman, die ik geloof ik helemaal nog nooit gezien heb. Ook al gelijk vanaf het moment dat mijn moeder ziek werd heeft die kant van de familie zeer weinig tot niets van zich laten horen, en via de aardigste tante (de enige ook) hoorden we dat er flink over ons geroddeld werd op verjaardagen en bruiloften, dat mijn moeder er nooit bij was omdat ze gek was, maar ze was niet gek, ze was gewoon ziek. En na een heleboel over en weer gepraat leek het eindelijk goed te gaan, maar dat was schijn. En zo kan ik er nog wel een heel topic over volschrijven.
Oud 17-02-2009, 13:02
Verwijderd
Aan mijn moeders kant is iedereen dood, mijn vader heeft een zus en die is getrouwd en heeft 3 kinderen. mijn vader heeft ook nog een broer en die is ook getrouwd met een raar wijf. Ik zie ze 1 keer per jaar als het niet minder is. Ik vind ze allemaal ook niet zo boeiend, ze zeuren altijd dat ik gehersenspoeld ben door de 'linkse rakkers' :')
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 13:13
Verwijderd
Ik heb geen enkel contact met ze. De laatste keer dat ik wat van die mensen gezien heb is op de begrafenis van mijn oma aan vaders kant.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 15:00
Verwijderd
Ik heb redelijk wat contact met ze, vind ik zelf. Paar keer per jaar zie ik ze. Sommigen gemiddeld elke maand ofzo, anderen weer eens in de twee jaar oid. Mijn neven hebben kinderen en twee heb ik nog niet gezien, maarja. Het zijn er best een aantal en bij sommigen zou ik absoluut terecht kunnen met problemen. Zo heb ik een oom en tante die geen kinderen hebben bij wie ik zeker terecht zou kunnen als ik me geen raad wist met een bepaalde situatie.

Maar ik ben aan mijn vaders kant de jongste van de generatie (volgende generatie komt alweer 3 jaar na mij) en aan mijn moeders kant zijn er nog wat nichtjes jonger en daar begint de volgende generatie pas echt net.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 16:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
de familie van mijn moeders kant is heel tof en vol met bekende christelijke nederlanders enzo (dat is iets anders dan bekende nederlander ). alle zussen zijn onzeker en hebben wel een grote bek en zijn heel erg hartelijk, creatief, grappig en vrolijk. Ze dragen heel creatieve kleren heel stijlvol. Ik zou die stamboom zo uit kunnen tekenen tot en met mijn generatie. De achterkleinkinderen van mijn oma kan ik er niet precies bij noemen maar wel ongeveer.

de familie van mijn vaders kant is nog veel groter dan die van mijn moeders kant, maar hun ken ik niet. Ik kan mijn ooms en tantes aan die kant opnoemen, maar zij hebben ook weer heel veel kinderen en ook heel veel kleinkinderen en die ken ik allemaal niet. Ik weet van één nichtje aan die kant de naam altijd en eeuwig, bij alle anderen moet ik eerst even nadenken. Die familie komt uit waar mijn achternaam vandaan komt, in de buurt van zwolle. Het is een boerenfamilie, ze zijn wel aardig allemaal maar ik heb weinig met ze te delen, behalve dat je bij mijn opa en oma op de boerderij vroeger vet relekst kon spelen in de hooiberg aan de kabelbaan enzo, en ze hadden altijd jonge poesjes.

ik zie één zus van mijn moeder plus man en kinderen op bijna elke verjaardag van ons gezin en met sinterklaas, de andere ooms en tantes zie ik bij de verjaardagen van mijn ouders en die van mijn opa en oma. Mijn vaders familie zie ik één keer per jaar met de verjaardag van mijn opa.
Oud 18-02-2009, 11:39
Verwijderd
ik heb 21 neven en nichten en 12 ooms en tantes en die zie ik heel regelmatig, behalve dan de oom en tante en het nichtje die in canada wonen, maar dat is best logisch.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 11:44
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik kan het niet meer bijhouden aan men moeders kant heb ik 4 ooms en 4 tantes met allemaal kinderen en kleinkinderen.
Oud 18-02-2009, 11:54
Hanneke
Hanneke is offline
Aan m'n moeders kant heb ik vier 'paar' ooms&tantes, waarvan drie met kinderen. M'n vader heeft drie broers en zussen en daarvan hebben er twee kinderen. Aan beide kanten geldt dat ik ze niet veel zie. Maar we/ze wonen ook best ver uit elkaar. Dan moeten ze ook maar niet in van die gekke Friese of Drentse dorpjes gaan wonen
Oud 18-02-2009, 12:11
MartinV
MartinV is offline
Naast vader, moeder, zus, opa en oma aan vaders kant die ik natuurlijk vaak zie heb ik niet zo veel familie.
Men vader heeft een broer maar die zien we nooit, (in me leven twee keer gezien ofzo, jaren terug) en ik zou dus ook een neef en een nicht moeten hebben, die heb ik nog nooit gezien.
Verder had men opa drie broers waarvan er nog één leeft, en nog wel de weduwes van de andere broers, deze mensen zie ik een enkele keer op een verjaardag.
Mijn oma heeft nog 2 zussen, en één daarvan twee dochters wat dus een soort achternichten zijn ofzo, en één daarvan heeft 2 dochters, dit is eigenlijk ook verjaardagen werk.
Me moeder heeft nog een neef en twee nichtjes, zien we ook een paar keer per jaar.

En natuurlijk aangetrouwden van deze mensen maar das hetzelfde verhaal. Mijn verjaardagen moet ik toch vooral hebben van vrienden .
Oud 18-02-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Ik kan het niet meer bijhouden aan men moeders kant heb ik 4 ooms en 4 tantes met allemaal kinderen en kleinkinderen.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 15:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Aan mijn moeders kant blijk ik altijd meer verwanten te hebben dan ik denk, want die zie ik alleen op begrafenissen en die komen dan op mij af en ik weet dan bij god niet wie het zijn.
Aan mijn vaders kant ken ik in elk geval de meeste tantes en hun kinderen en mijn oma aan die kant natuurlijk. Ik ben niet zo heel hecht met mijn familie, hoewel die wel heel gezellig kan zijn.
Oud 18-02-2009, 18:12
Verwijderd
Ik heb geen contact met de familie van m'n vaders kant, alleen een oom.

Wel met de familie van m'n moeders kant, maar die is eigenlijk heel klein; 2 tantes, opa en oma, en nichtje en neefje.

Ik vind het wel lekker overzichtelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 19:42
marrel
marrel is offline
Al mijn familie woont binnen 20 km van mijn huis, maar ik ken ze eigenlijk niet eens zo gek goed. Ga momenteel niet meer zo vaak mee naar familie maar het zijn altijd van die zondag middagbezoekjes bij opa en oma waar besproken word wat er met iedereen in het dorp is.
Oud 18-02-2009, 19:51
Fantôme
Fantôme is offline
Toevallig was de oom (broer van mn moeder) gister nog geweest. Dat was wel omdat hij in Den Helder moest zijn voor zijn werk (hij woont zelf in Leiden) en dus even langskwam en bij mij heeft gegeten, maar die oom zie ik niet zo vaak. De andere broer van mijn moeder zie ik vaker. Weer een andere oom heb ik in mn hele leven een paar keer gezien, want hij woont ver weg (in Canada) en heeft een boerderij waardoor hij niet snel deze kant op komt.

Van mijn vaders kan van de familie is het goed dat we een familieweekend hebben, eens in het jaar want anders zou ik ze nooit zien, denk ik zo.
Mijn oma bel ik wel eens op de laatste tijd.
Oud 18-02-2009, 22:29
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Dit.
Misschien zijn we wel familie
Oud 19-02-2009, 19:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
het zou wat zijn dat je er dan via het forum achterkomt wie je neefje is
Oud 19-02-2009, 19:44
Swlabr
Swlabr is offline
Ik heb hier geen familie (op de triviale vader en moeder et cetera na), dus ik zie mijn familie hoogstens één keer per jaar voor een maandje.
Oud 20-02-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Oeh, spannend.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 00:06
Uice
Uice is offline
Met mijn oma van moeders kant heb ik een goede band. Vandaag op moeders verjaardag maakte ze een bizar grapje. Een schilderij van mijn broer werd in een recensie van een expositie van hem 'bijna Rembrandtesk' genoemd, en toen zei oma "bijna Rembrandtesk, alsof je HIV hebt en mensen zeggen 'hij heeft bijna AIDS', haha.". Dat kon ik wel waarderen. Ze maakt ook vaak grappen waarin ze haar familieleden met zo'n serieus gezicht de grond in boort dat buitenstaanders denken dat ze het serieus meent, maar dat is dan niet zo.
En ze houdt van wijn en geeft me weleens een goede fles cadeau.

Met één van mijn moeders zussen en haar vriend heb ik op feestjes vaak goede gesprekken over muziek en literatuur.

Mijn nichtjes zijn allemaal wel lachen.
Oud 23-02-2009, 00:05
AzN
AzN is offline
De familie van m'n moeders kant woont in Nederland, dus die ken ik erg goed. M'n ouders (+ broertje), m'n grootouders en m'n oom (+ zijn gezin) wonen allemaal in Kerkrade, dus we zijn vrij close met elkaar. Vooral met m'n oom kan ik erg goed opschieten .

De familie van m'n vaders kant is veel groter, maar die woont in China. Ik zie die mensen alleen als ik daar op vakantie ben, voor de verdere rest ken ik ze vooral van verhalen en foto's. Erg jammer.

Tot slot woont m'n halfbroer in Leiden (die weigert om naar 't zuiden te komen) en heb ik één oom van m'n vaders kant in Duitsland zitten (die heeft een of ander duister verleden en moet 'n beetje op afstand blijven).

Erg verhelderend voor mezelf!
Oud 23-02-2009, 02:08
Verwijderd
Kerrikraduh.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:53
Verwijderd
mijn familie is heul groot en de meeste mensen ken ik ook totaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2009, 15:59
flyaway
flyaway is offline
Mijn familie is niet heel erg groot, maar ook niet klein

Beide opa's en oma's leven nog, mijn vader heeft een zus en mijn moeder heeft een zus en een zusje. Ik heb twee neven (vaders kant) en drie neefjes (moeders kant), verder van moeders kant nog drie nichtjes en een nicht. Ik heb zelf een zus en een zusje.

Mijn familie is een beetje opgesplitst door gedoe, heb nauwelijks contact met de familie van de zus van mijn vader. Juist heel veel contact met de zus van mijn moeder + gezin. Op verjaardagen komt alleen mijn moeders kant en mijn vaders ouders.
Ik heb zelf heel veel contact met mijn nicht en zusje, dat zijn dan ook mijn beste vriendinnen. Ik ben heel blij met mijn familie, een deel daarvan is heel hecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten