Oud 09-04-2009, 09:45
THC1
THC1 is offline
Ik speelde mee met een online spel, zo'n spel waarbij je als je de meeste power hebt een prijs kan winnen. Er hebben mensen voor heel veel geld credits gekocht om kans te maken op deze prijzen. Maar... nu is de site sinds een paar weken al offline..

Er stond in het spel wel dat betaald spelen op eigen risico is, maar mogen ze het dan zomaar offline halen?
Oud 09-04-2009, 15:49
T_ID
T_ID is offline
Tenzij ergens stond dat je met dat geld rechten kocht als verder kunnen spelen of per definitie hoger eindigen kan dat lijkt me.

Of er is een andere dwingende reden. Site gehackt, organisatie failliet, enz.
Oud 09-04-2009, 16:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Los daarvan klinkt het principe van dingen kopen om iets te kunnen winnen wel een beetje apart.

Het ligt er een beetje aan wat je precies gekocht hebt. In principe lijkt het me dat ze die prijzen in ieder geval moeten uitkeren.
Oud 09-04-2009, 17:44
THC1
THC1 is offline
Je kent het vast wel, het is gewoon zo'n 13 in dozijn maffia-game..

Je kunt belcredits kopen, om zo meer voordelen in het spel te hebben, en dus sneller hogerop te komen zodat je eerder en meer kans maakt op de prijzen. ( het spel is ook gratis te spelen )

er staat in de spelregels dat de site niet aansprakelijk is voor het onverhoopt offline halen, en schade als gevolge van belcredits, en dat spelers geheel vrijwillig en op eigen risico credits kunnen kopen.

En nu is ie offline..
Oud 09-04-2009, 18:46
This_is_it
This_is_it is offline
Citaat:
Je kent het vast wel, het is gewoon zo'n 13 in dozijn maffia-game..

Je kunt belcredits kopen, om zo meer voordelen in het spel te hebben, en dus sneller hogerop te komen zodat je eerder en meer kans maakt op de prijzen. ( het spel is ook gratis te spelen )

er staat in de spelregels dat de site niet aansprakelijk is voor het onverhoopt offline halen, en schade als gevolge van belcredits, en dat spelers geheel vrijwillig en op eigen risico credits kunnen kopen.

En nu is ie offline..
klinkt als omerta?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 18:49
ganralph
ganralph is offline
als je nieuwe voetbalschoenen koopt en je team wordt de volgende dag uit de competitie gehaald, kun je je schoenen ook niet declareren bij de knvb...

klinkt wel een beetje als een kansspel (je kunt je kans op een prijs vergroten door meer te betalen).

als je het idee hebt dat je er ingeluisd bent, kun je misschien iets in het kader van oplichting? (ik weet het niet hoor, maar dat lijkt me de enige mogelijkheid).
maar dat lijkt me sowieso erg lastig te bewijzen. nog losstaand van het feit dat internetbedrijven die je echt op willen lichten vaak op papier niet vanuit Nederland opereren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten