Oud 05-05-2009, 14:45
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Hola!
Ik heb een redelijk nieuwe laptop (10 maanden) met 2 GB werkgeheugen. Ik weet niet veel van computers, maar ik zou zeggen dat dat meer dan genoeg zou moeten zijn om firefox, winamp en bijvoorbeeld msn te kunnen draaien. Het wisselt nogal per keer, maar af en toe is de computer echt onwaarschijnlijk traag.
Het werkgeheugen zit dan voor een groot deel vol. Het rare is dat meestal al 1.5 GB of meer van het werkgeheugen in gebruik is zodra hij opgestart is, voordat ik überhaupt iets heb opgestart.

Het viel me op dat als ik taakbeheer opstart en bij processen kijk, dat er vaak één of meerdere processen genaamd 'svchost.exe' zijn die veel ruimte innemen, soms wel 200 000 kb of meer. Deze processen zijn alleen zichtbaar als ik heb geklikt op 'Processen van alle gebruikers weergeven' oid.
Als jullie nog meer specificaties van de computer nodig hebben om me goed te kunnen helpen, vraag maar raak!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2009, 15:02
M@rco
M@rco is offline
Staat er Vista of XP op? Voor XP is 2GB meer dan genoeg, Vista draait vaak net iets beter met 4GB, maar ook met 2GB zou hij niet 'onwaarschijnlijk traag' moeten zijn. Verder zal al dat geheugen niet daadwerkelijk in gebruik zijn, Windows Vista reserveert bijv. een groot deel van je geheugen voor zaken waarvan hij dénkt dat je ze gaat gebruiken - bijv. applicaties die je vaak gebruikt (die worden dan vast in het werkgeheugen geladen, zie ook hier voor een goede uitleg). Op zich helemaal geen slecht principe, want ongebruikt werkgeheugen is in feite nutteloos. Je hebt er niets aan om geheugen vrij te houden. Dit zou ook niet de oorzaak van de traagheid moeten zijn, vaak wordt dat veroorzaakt door processen die onevenredig veel processorkracht gebruiken. Je moet maar eens bij Taakbeheer kijken als je systeem traag is welke processen er veel CPU gebruiken.

Verder past dit beter op Software, dus daar verplaats ik 'm heen.
Oud 05-05-2009, 17:53
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ja sorry, ik had even better moeten opletten waar dit hoort.
Dank voor het antwoord iig, ik ga eens even wat denken uitzoeken en proberen dan

Ik heb inderdaad vista, maar misschien is de cpu dan het probleem. Mijn cpu zit inderdaad de hele tijd hoog, vaak een horizontal lijn op de 100%.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 23:12
grensgeval
grensgeval is offline
Wat voor laptop heb je?

En is het misschien mogelijk een aantal screenshot te posten van je taakbeheer? Uiteraard van de momenten waarop je de laptop langzaam ervaart.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 06:20
freyk
freyk is offline
Maak dan ook ff een logje met hijackthis en plaats dan de inhoud hier.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten