Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Leuk topic!
Ik heb één vriendin die altijd drie zoenen op haar wang krijgt, bij begroeting of afscheid nemen. Mijn twee beste vrienden krijgen bij begroeting allebei een knuffel, soms een kus. T zelfde bij afscheid. Met die twee ben ik sowieso altijd vrij knuffelig, eigenlijk. Dus zo bijzonder is dat niet. Vriendinnen begroet ik meestal met een 'Hoi!' oid, en vaak nemen we afscheid met een knuffel en soms een kus op de mond (Maar dat is meestal na een emotioneel gesprek/alcohol/beide). Familie begroet ik meestal met een gewoon hallo of hoi ofzo. Afscheid nemen is vaak ook niet meer dan haije/tot de volgende keer/tot weer eens wat is. Bij feestdagen krijgt wel iedereen braaf een handje met drie zoenen. Als ik ergens vreemd binnenkom, ga ik me meestal niet aan iedereen voorstellen. Als de gastheer/vrouw dat doet (‘Nou, dit is Caroline!’), zwaai ik een keer en dan vind ik het wel goed. De mensen die interessant genoeg zijn om daar de naam van te weten, kom ik meestal vanzelf wel tegen. |
![]() |
|
![]() |
Bij vrienden meestal gewoon een hoi als begroeting en een boks of doei als afscheid, soms doe ik een knuffel maar da's maar bij een beperkt aantal mensen.
Bij familie is het meestal gewoon de gastheer/vrouw echt persoonlijk begroeten en afscheid nemen en de rest gewoon een algemene hoi en doei. Wij doen niet zo moeilijk. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is echt bij iedereen verschillend. ;x Bij m'n vriendin een koesje en 'hai wazzup', bij vrienden hetzelfde maar dan zonder kusje. En als ik een grote groep binnenkom roep ik meestal keihard 'halloooo' zodat ik geen rondjes hoef te lopen, want rondjes zijn irritant!
Bij familie is het wel een hand voor elke man en drie zoenen voor de vrouwen, en daar heb ik ook een behoorlijke hekel aan, vooral de familie waar ik helemaal niks mee heb. ;x Maar goed, ik doe het toch, anders word je ook weer zo raar aangekeken. Oh, en ik nam altijd afscheid met 'adiossssssssssssss', maar dat is nu 'houdoeeeeeeeeeeeeee' geworden. |
![]() |
|
Ik houd niet van zoenen bij het begroeten of afscheid nemen, altijd ongemakkelijk, persoonlijke ruimte, parfumwalm, 1 of 2 of 3 zoenen, geef je een hand ondertussen, sommige mensen praten dr ook nog bij na elke zoen 'van *smak* harte *smak*' en dan je eigen woorden er maar tussen zien te krijgen zonder stom te klinken.
Ik geef liever gewoon een hand. Ik geef mijn vrienden een knuffel als ik ze zie, dat is gewoonte en leuk. |
![]() |
|
'Heey!' en dan weet ik vaak wel iets origineels te vragen of te zeggen, maar (bijna) nooit 'alles goed?', 'hoe is 't?', 'hoe gaat ie?' ofzo.
En 'tot ...!', 'ik zie je nog wel hè?' of 'doeiii!'. Ik geef trouwens nooit 'n knuffel, 'n kus of 'n hand, tenzij 't per se moet ![]()
|
Begroeten vriendje: knuffel en kusje
Begroeten vrienden: zoiets als bij Yvonne; "Haai!" *handwapper* *duimopsteek* Begroeten betere vrienden: zo ongeveer hetzelfde Begroeten kennissen: "hoi, hoe ist?" Afscheid vrienden en kennissen: "Doegh, was gezellig!" *zwaait* o.i.d. Afscheid betere vrienden: "doeidoei" *knuffelt* en bij sommige: *kusje op wang geeft* Afscheid vriendje: knuffel en kusje en nog een kusje (zoiets van; *smak* tot morgen *smak* doei!)
|
Verwijderd
|
Ik vind het altijd zo knap dat mijn tantes hele gesprekken kunnen voeren onder de begroeting, zo van "hallo *smak* hoe is het *smak* -ja goed hoor *smak*
Bij mij komt die "goed" pas na die derde *smak*, omdat ik de skilz niet heb om zo snel te bedenken dat ik antwoord moet geven. |
![]() |
|
Mijn stief familie is heel erg lichamelijk en begroet elkaar altijd met 3 zoenen op de wang, maar ik ken die mensen amper dus ik geef altijd maar een hand en hou die strak voor me uit, zodat ze de kans niet krijgen om me te zoenen. Bij andere onbekenden ga ik meestal naast of achter de deur staan zodat ze de kans ook niet krijgen om me, op welke manier dan ook, aan te raken. Verder zeg ik meestal gewoon iets in de trant van 'Hee kom binnen!'.
Als vriendinnen hier uit de buurt langskomen, komen ze toch altijd achterom en blijf ik gewoon op mn luie reet zitten als ze binnenkomen. Ik zeg meestal wel zoiets als "Hee! Ga zitten, wil je wat drinken?" en dan komt het vanzelf wel. Vrienden die ver weg wonen en die ik daardoor weinig zie, begroet ik altijd met een knuffel en neem afscheid met een knuffel. Van andere mensen neem ik gewoon afscheid met woorden. 'Tot de volgende keer', 'veel plezier' of 'doeeei!'.
|
Vrienden die ik op school zie roep ik meestal gewoon vrolijk Hoi tegen, in een enkel geval krijgen ze een knuffel als ze die verdienen. Aan het eind van de dag zeg ik meestal 'doei, tot morgen!'
Mijn oma krijgt altijd een knuffel, mijn tantes 3 zoenen en mijn oom en neef een hand. Tegen mijn nichtjes roep ik vrolijk 'hoi'.
|
Ik heb nu een vriendje wat heel knuffelig is en zijn vriendengroep is ook wel van het zoenen bij het begroeten en het afscheid nemen, daar ben ik dus echt niet van
![]() Ik ben meer iemand van gewoon hoi en doei zeggen (afgewisseld met tot de volgende keer en andere varianten). Hand geven doe ik eigenlijk alleen als ik iemand voor het eerst zie, knuffelen en zoenen alleen bij vriendlief.
|
![]() |
Ik hou niet van zoenen op verjaardagen, zeker vroeger hield ik daar niet van. Als ik bepaalde familieleden weer eens zie zeggen ze altijd: oh nee, jij wilt niet zoenen.
![]() Ik haat het verder om op verjaardagen bij binnenkomst iedereen persoonlijk te moeten begroeten. En ik groet vrienden gewoon met hoi of yo en doei en dag. |
![]() |
|
Zoenen op verjaardagen is niks voor mij
![]() Op feestjes moet je echt niet denken dat ik iedereen persoonlijk ga begroeten. En als ik gewoon mijn vrienden tegenkom is het iets van hey ofzo ![]()
|
Ik zeg meestal hoi als ik kom of soms ha, en doei of houdoe als ik ga.
Zoenen met verjaardag doe ik meestal wel, meer omdat het als "normaal" gezien wordt dan dat ik er waarde aan hecht. Als ik iemand een hand moet geven geef ik meestal wel een stevige.
|
Het ligt aan m'n bui. Soms is het een brommende 'hee' en soms is 't een 'haaaai' of 'helleuuuh'. En bij goede vrienden vaak een 'Yoooo.'
Zoenen vind ik vreselijk. Ik geef een hand of roep gewoon 'doei!'. Een paar van m'n vrienden geven me tegenwoordig ineens 3 zoenen als ik wegga en dat vind ik opzich wel lief, maar ik voel me er toch een beetje raar bij.
|
Verwijderd
|
Zakelijk en onbekenden uiteraard een hand. Vrienden een hand bij het ontmoeten en vaak bij afscheid een knuffel, vriendinnetjes één zoen op de wang. Familie altijd 1 of 3 zoenen. (afhankelijk moeder of vaders kant) Dat is heel normaal in mijn familie maar sommige vrienden kijken wel eens verbaasd als de ene oom de andere oom zoent.
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Homo, Bi ??? GiovsGio | 331 | 04-05-2007 18:31 | |