Ik houd aan het eind van de maand weinig tot niets over maar ik weet wel precies waar mijn geld heen gaat en wanneer welke vaste lasten afgeschreven worden. Ik zorg ook altijd dat er nog genoeg op mijn rekening staat om vaste lasten te betalen want ik hoef geen incassobureau aan mn broek. Ik weet ook precies wat ik nog wel en niet kan kopen want bij een kassa staan met je boodschapjes en ze niet kunnen betalen lijkt me ook zo beschamend.
Boodschappen doe ik voornamelijk bij de Lidl en bij de AH, maar bij de laatste koop ik toch voornamelijk Euroshopper dingen. Ik loop niet met een rekenmachientje door de supermarkt maar ik kan gelukkig goed hoofdrekenen. Veel boodschappen moet ik ook elke week kopen dus van de dingen die ik vaak koop weet ik precies hoe duur het is.
Als ik halverwege de maand een leuk shirtje/paar schoenen zie kijk ik of ze het ook bij een webwinkel verkopen, dan weet ik wel zeker dat ik het heb, maar dan duurt het nog weer een week voordat ze het bezorgen en dan heb je nog weer een week om het te betalen dus dan kan ik het betalen als ik het geld weer heb. Of ik kijk wat ik niet meer nodig heb en dat flikker ik dan op Marktplaats

Voor kleren en schoenen wil ik wel graag kwaliteit, als ik rotzooi zou kopen zou ik wel een stuk meer kunnen kopen (deed ik eerst ook), maar toen kon ik alles na 3 maanden weg gooien omdat het stuk was en dat vind ik ook zo zonde. Wel probeer ik het dan zo goedkoop mogelijk te krijgen. Omdat ik nog studeer heb ik ook de tijd wel om te kijken in welke winkel wat het goedkoopst is.
Aan boeken en DVD's geef ik ook vrij weinig uit, ik probeer het of op marktplaats te vinden of ik heb nog wel een bol.com tegoedbon liggen van een of ander online enquete-bureau...