Oud 23-06-2009, 17:29
Verwijderd
Ik wil in de vakantie me wiskunde flink opschroeven. Me wiskunde niveau is nu op KBL niveau maar ik wil het graag op VWO B niveau krijgen.

Mijn vraag is nu. Hoe zal ik dit het beste aanpakken? Ik heb geld om de juiste boeken aan te schaffen, maar met welke zal ik beginnen en met welke zal ik eindigen?

Ik wil zeg maar van laag naar hoog gaan, dus niet meteen naar VWO B wiskunde niveau, want dat lukt toch niet.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen met een plan op te stellen.

Groeten,

Hunterlife.

Laatst gewijzigd op 23-10-2009 om 01:38.
Advertentie
Oud 23-06-2009, 19:30
Rutgerlol
Rutgerlol is offline
Eerst de wiskunde van VMBO-T, dan beginnen bij de ~3e klas havo, 4e klas havo wiskunde A (of C), 5e klas havo wiskunde A/C. 4e klas havo wiskunde B, 5e klas havo wiskunde B.
Dan 4/5/6 VWO A/C en dan VWO 4/5/6 wiskunde B.

Met alle respect, je schroeft jezelf niet even 1,2,3 in een zomervakantie op naar VWO wiskunde B niveau.
Ik zal nooit wiskunde B kunnen, en ik doe volgend jaar VWO6 wiskunde A.
Als je dit traject echt wilt afleggen heb je veel, en veel meer, nodig dan alleen het geld voor de boeken. Je hebt echt les nodig om wiskunde B op VWO niveau te kunnen begrijpen, zeker als je van VMBO KB komt.

Ik wens je erg veel succes, want je hebt het echt nodig.
Oud 24-06-2009, 09:05
Verwijderd
Misschien heb je iets aan het overstapdeel van VMBO-TL naar HAVO. In dit boek krijg je volgens mij de elemetaire wiskunde vaardigheden van het HAVO (algebra e.d. voorgeschoteld).

Waarom wil je graag naar wiskunde B vwo niveau?
Oud 24-06-2009, 18:41
Verwijderd
Wat een overstap! Echt, de verschillen tussen die soorten wiskunde kunnen niet anders dan enorm zijn. Ik vraag me dan ook af hoe je dat wilt gaan realiseren. Zeker wiskunde B is moeilijk. Ik doe VWO, wiskunde A, en in mijn klas zijn er al veel overstappers naar wiskunde A omdat B gewoon niet te doen is voor velen. B is ongeveer het hoogste, VMBO KBL zal waarschijnlijk 1 van de laagsten zijn.

Ik houd je niet tegen, maar veel succes...
Oud 21-07-2011, 17:07
Verwijderd
Inmiddels ben ik geslaagd voor me VWO Wiskunde A staatsexamen.

*Denkt erover na om mee te doen aan staatsexamen Natuurkunde*

Oud 21-07-2011, 20:26
django023
django023 is offline
Citaat:
Inmiddels ben ik geslaagd voor me VWO Wiskunde A staatsexamen.

*Denkt erover na om mee te doen aan staatsexamen Natuurkunde*

Gefeliciteerd, misschien beetje uit nieuwsgierigheid... waarom heb je wiskunde zo erg omhoog gekrikt? wat was de rede?
Oud 21-07-2011, 20:43
Verwijderd
Gefeliciteerd Hunterlife! Aangezien het een up is, en het je gelukt is sluit ik deze topic. Het staat je vrij om een nieuw topic aan te maken over het staatsexamen van natuurkunde, in het geval dit nodig is.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten