Oud 15-08-2009, 14:57
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Striae voorkomen is makkelijker dan genezen, maar helaas heb ik al striae rond mijn navel omdat ik waarschijnlijk teveel schommel met mijn gewicht...

Ik heb cacao butter en aloe vera gel aangeschaft om te smeren, en zo hopelijk de striae na verloop van tijd minder zichtbaar te maken. Ook probeer ik niet meer aan te komen zodat het zich niet verder uitbreidt.

Wat zijn jullie ervaringen? Dat er weinig aan te doen valt en dat het nooit helemaal weggaat weet ik al, maar tips uitwisselen kan altijd toch?
Oud 15-08-2009, 15:03
borstenvooruit
borstenvooruit is offline
wat houdt het in, is het een soort uitslag?, ik heb er nog nooit van gehoord,
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 15:09
Pluis
Pluis is offline
striae ontstaat als het onderhuidse weefsel harder groeit dan je huid aankan. Je krijgt dan een soort "rekstreepjes". In eerste instantie zijn ze rood/paars, en uiteindelijk worden ze wit, waardoor het in de zomer iets meer opvalt dan in de winter.
Ik heb aardig wat oude striae op m'n bovenbenen en die kan ik ook duidelijk zien als ik naar m'n benen kijk, maar ik stoor me er niet aan. Ik ben wel een tijdje wat dikker geweest, en toen had ik nare rode striae op m'n heupen, en dat vond ik erg lelijk. Gelukkig is dat nu ook wit geworden, en kan ik me daar ook niet meer aan storen.

Aan striae valt weinig te doen, afgezien van wachten tot het wit wordt.
Oud 15-08-2009, 15:12
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
striae ontstaat als het onderhuidse weefsel harder groeit dan je huid aankan. Je krijgt dan een soort "rekstreepjes". In eerste instantie zijn ze rood/paars, en uiteindelijk worden ze wit, waardoor het in de zomer iets meer opvalt dan in de winter.
Ik heb aardig wat oude striae op m'n bovenbenen en die kan ik ook duidelijk zien als ik naar m'n benen kijk, maar ik stoor me er niet aan. Ik ben wel een tijdje wat dikker geweest, en toen had ik nare rode striae op m'n heupen, en dat vond ik erg lelijk. Gelukkig is dat nu ook wit geworden, en kan ik me daar ook niet meer aan storen.

Aan striae valt weinig te doen, afgezien van wachten tot het wit wordt.
Hoe lang heeft het bij jou ongeveer geduurd voordat ze wit werden?

Vroeger had ik ook striae op mij zij, die zijn heel snel wit geworden, maar ik weet niet hoe dat kwam. Ik ben toen juist afgevallen inplaats aangekomen...
Oud 15-08-2009, 15:19
Pluis
Pluis is offline
Zodra de druk van de strepen af was (ofwel toen ik niet dikker werd/afviel) werden ze langzaam lichter. Ik denk dat het een half jaar ofzo heeft geduurd?
Er is overigens wel speciale creme tegen striae, maar ik weet niet of die werkt. Kijk maar eens in de drogist bij de spullen voor zwangere vrouwen.
Oud 17-08-2009, 19:00
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben niet dik en toch beb ik striae op mijn bovenbenen :-(
En bij mij zien ze er soms rood uit en soms wit. 't Is niet zo dat ze in het begin enkel rood waren en nu enkel wit. Het wisselt gewoon af (maar van wat het precies afwisselt weet ik ook niet precies...)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 19:40
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ik ben niet dik en toch beb ik striae op mijn bovenbenen :-(
En bij mij zien ze er soms rood uit en soms wit. 't Is niet zo dat ze in het begin enkel rood waren en nu enkel wit. Het wisselt gewoon af (maar van wat het precies afwisselt weet ik ook niet precies...)
Bij mij hetzelfde Heb ze gekregen na een groeispurt op mn 10e. Soms zie je ze nauwelijks, en soms zie je ze duidelijk zitten. Laatst was ik een beetje verbrand en dan komen ze soort van omhoog zetten, ziet er niet echt mooi uit.
Oud 18-08-2009, 09:40
Rivka
Rivka is offline
Toen ik heupen kreeg had ik het bij m'n kont en m'n zij. Ik schaamde me omdat het paarsrood was, en op een gegeven moment werd het witter. Maar het is helemaal niet erg want op vakantie was er ook een meisje van mijn leeftijd en toen we gingen zwemmen zag ik dat zij het ook had
Oud 18-08-2009, 10:26
Lorelei
Lorelei is offline
Volgens mij hebben alle meiden wel ergens striae De een van duidelijker dan de ander maar ik ben er nog nooit een tegengekomen die er helemaal geen last van had.
Oud 18-08-2009, 11:06
MisSunshine
MisSunshine is offline
Wanneer je snel groeit kun je het krijgen. Ik heb het op mijn bovenbenen en op mijn rug.. Al sinds groep 8 of zo. Het valt niet heel erg meer op. Beschadigingen in de huid. Ik vind het altijd wel een beetje te vergelijken met een panty, als je er een dunne ladder in hebt..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:03
Silo
Silo is offline
Ik heb het ook. Toen ik op mijn 14e de pil begon te slikken, ben ik in totaal 12 kilo aangekomen en dat kon mijn huid niet aan :-P Ik had het rond mijn bosten en heupen, maar nu valt het nauwelijks meer op..

@grl: dat valt volgens mij nogal tegen.. toen ik eens in zwembad was met vriendinnen en de striae al helemaal niet meer zichtbaar was, zeiden mijn vriendinnen ineens: 'Wat heb je daar nou!'.. Ze hadden het blijkbaar nog nooit gezien..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 23:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb striae op mijn bovenbenen omdat ik een jaar of twee heel intensief aan karate deed en enorme bovenbeenspieren kreeg, terwijl ik ook in de groei was. Maar mijn bovenbenen zijn nu lief en zacht (dik) en je ziet de streepjes bijna niet meer. Maar ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 23:21
Noddy
Noddy is offline
Volgens mij is er niets aan te doen. Zijn het niet gewoon littekens op je huid?

Ik vind het overigens niet storend. Op mijn borsten is het zo wit dat het bijna niet meer te zien is, aangezien ik een heel bleke huid heb. Op mijn bovenbenen is het wel goed te zien. Ik lig er niet wakker van. Ik vind cellulite erger.
Oud 09-09-2009, 00:01
Hulk
Hulk is offline
Als je gewoon zorgt dat je voldoende vitaminen/mineralen en omegavetzuren binnenkrijgt voorkom je striae al voor een belangrijk deel.

Dus 2 eetlepels lijnzaadolie en een goede multivitamine elke dag.
Oud 09-09-2009, 09:21
DmCraanen
DmCraanen is offline
Goeiemorgen (net wakker).

Ik heb dat ook op m'n bovenbenen omdat ik nogal veel groeispurt heb gehad. Stoor me er niet aan en ook nooit echt gedaan, ze worden nu een beetje witter. Ook let ik er bij vrouwen nauwelijks op. Bij mijn huidige vriendin was het na 7 maand pas zo van ''HE! jij hebt ook van die grappige tijgerstreepjes op je benen''

Dus gewoon wachten tot het wit wordt zou ik zeggen en je er niet te veel van aantrekken. geen idee of zalfjes helpen maar of dat überhaupt nodig is..?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 17:03
Soccergirl95
Soccergirl95 is offline
Ik heb ook last van striea..
ik ben echt niet dik,
ik heb het op m'n borsten, bovenbenen en op m'n billen.
ik schaam me er dood voor
ik smeer al die plekken nu in met een of ander spul wat Bio-oil heet
dat zou moeten werken ... maar ik merk er nog niet veel van !
en met zwemmen schaam ik me ook zo erg want iedereen ziet het dan.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 19:14
WAT
WAT is offline
ik heb heel veel triea, op mijn borsten, billen en bovenbenen (binnenkant bovenbenen het ergst) en heel af en toe komt er wel eens wat bij maar over het algemeen is het gewoon wit.
Ik ken genoeg mensen die het hebben (ook veel jongens die echt super dun zijn) en ik schaam me er nogsteeds dood voor, maarja, het is een deel van het opgroeien en voor zo ver ik weet is er niks aan te doen...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 19:18
Arachnia
Arachnia is offline
Ik heb nu al minstens 1 tot 1,5 jaar striae op m'n rug.

Ik vind 't prima zo, want zo kan je d'r een leuk verhaaltje bij verzinnen.
En zo zien er ook wel leuk uit.

'k vind 't alleen jammer dat ze weg gaan, want nu ben ik er al zo aan gewend.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten