Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je over het financiële aspect meer wil weten, verplaats ik dit topic naar Geld & Recht
![]() Wil je meer ervaringen lezen van (jong) samenwonen, zoek dan eens op samenwonen op het Liefde & Relatie forum (eventueel via de zoekfunctie). Liefde & Relatie ---> Geld & Recht
|
Misschien past dit topic ook wel op Wonen & Werken, bedenk ik me net
![]() En @ Famm Kijk eens rond in topics die er al zijn, hoeveel je gemiddeld uitgeeft per maand als je op jezelf woont. Een recent topic kun je hier vinden ![]()
|
Allereerst: je vriend werkt 3 dagen in de week voor zijn studie. Krijgt hij daar geen geld voor dan?
Ten tweede: hebben jullie iets als studiefinanciering in Belgie? En als derde: kun jij misschien niet een bijbaantje nemen?
|
Ik woon anders samen met een inkomen dat nauwelijks de helft van € 800 is. Werkt prima.
Een appartement is, met dank aan de linkse beleidsmakers op huisvestingsgebied uit het verleden, gewoon te hoog gegrepen. Wat je wel kunt overwegen is op kamers gaan, en dan beide in hetzelfde complex. Je kunt zelfs in hetzelfde huis gaan zitten. Dan heb je nog andere huisgenoten natuurlijk, maar goed. Dat werkt wel, omdat je in principe samenwoont, maar nog wel twee kamers hebt. Altijd handig als één van beiden onaards vroeg op moet, of de andere heel laat binnen komt zetten. Vanaf daar zit je gewoon op de uitkijk op betere panden. Ik kwam uiteindelijk terecht in een kamerpand met twee kamers, waarvan ik de ene en mijn vriendin de andere kamer bewoont. De ene is een huiskamer, de andere een slaapkamer, en hoppa; het is een zelfstandig appartement voor de helft van de prijs.
|
Verwijderd
|
^maar dat is Utrecht, met relatief dure kamers maar nog veel duurdere zelfstandige woningen. In bv. Groningen is 2 studentenkamers een stuk duurder dan 1 tweekamerappartement, omdat de kamers relatief duur zijn en zelfstandige woningen relatief goedkoop. Ik heb geen idee hoe dat in Vlaams Hasselt zit.
(en huh, dus je woont samen met een totaal inkomen van 400 euro, en daarvan betaal je twee kamers en eten en twee studies en kleding? Bijzonder.) Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 06:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je niet naar het OCMW stappen? Zo te lezen zit je in een moeilijke situatie met je ouders, misschien kunnen zij wel een oplossing bieden. En je hoeft niet meteen aan een appartement, studio's zijn er ook nog, al zijn die natuurlijk wat klein voor 2 personen. Daarbij hoef je niet in Hasselt-centrum te gaan zitten, Hasselt heeft gratis vervoer binnen de stad, dus kun je aan de rand ofzo gaan wonen. Of in een dorp in de buurt, er zijn genoeg dorpen hier die een rechtstreekse route naar Hasselt hebben. Daarbij kost een Buzzypass niet zo belachelijk veel geld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|