Oud 17-10-2009, 21:00
BvR
BvR is offline
Helluw menschen,

Zoals de titel al zegt, wil ik graag rechten studeren in het verre oosten van het land: Nijmegen. Zelf woon ik in Den Haag, best een eindje verweg dus.

Zijn er hier maybe studenten van de RU? En dan vooral die er Rechten studeren en ook wonen in Nijmegen? Want ik moet er waarschijnlijk op kamers, en zou graag willen horen wat mensen van de stad, studie en universiteit vinden.
Studie-enquetes blijven maar cijfers..

En ik moet zeggen, dat het proefstuderen me niet echt zoveel verder heeft geholpen, behalve bevestigd wat ik al wist: rechten is leuk;p.

Owja.. en mensen hebben een accent in het oosten xd. Ja dit klinkt wel erg randstad-achtig, maar ik moet telkens mn keus voor nijmegen verdedigen omdat vele mensen die ik ken denken dat het daar een en al platteland is.

Reageer/PM-me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2009, 22:17
Lente
Lente is offline
waarom wil je naar Nijmegen als je nog niks weet?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 22:27
BvR
BvR is offline
Citaat:
waarom wil je naar Nijmegen als je nog niks weet?
"En ik moet zeggen, dat het proefstuderen me niet echt zoveel verder heeft geholpen, behalve bevestigd wat ik al wist: rechten is leuk;p. "

..

Lezen is ook een kunst. Ik ben wezen proefstuderen op allerlei plekken, en Nijmegen leek mij toch het prettigst, maar ik wil er meer over weten - hoe het daar is. Deze topic is dan ook om er meer over te weten te komen.

Laatst gewijzigd op 17-10-2009 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 22:46
Lente
Lente is offline
Citaat:
"En ik moet zeggen, dat het proefstuderen me niet echt zoveel verder heeft geholpen, behalve bevestigd wat ik al wist: rechten is leuk;p. "

..

Lezen is ook een kunst. Ik ben wezen proefstuderen op allerlei plekken, en Nijmegen leek mij toch het prettigst, maar ik wil er meer over weten - hoe het daar is. Deze topic is dan ook om er meer over te weten te komen.
ja eh slimmerd, dat zei je er niet bij he. 'rechten is leuk' is geen voordeel van Nijmegen tuurlijk, rechten kun je overal leuk studeren.

studeren in nijmegen is prima, maar de stad is klein en daardoor beperkt. dorps sfeertje, je komt met uitgaan altijd dezelfde mensen tegen enz.

een kamer vinden is best lastig, schrijf je dus op tijd in bij de sshn zodat je iig snel een kamer hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 21:54
BvR
BvR is offline
Citaat:
ja eh slimmerd, dat zei je er niet bij he. 'rechten is leuk' is geen voordeel van Nijmegen tuurlijk, rechten kun je overal leuk studeren.

studeren in nijmegen is prima, maar de stad is klein en daardoor beperkt. dorps sfeertje, je komt met uitgaan altijd dezelfde mensen tegen enz.

een kamer vinden is best lastig, schrijf je dus op tijd in bij de sshn zodat je iig snel een kamer hebt.
Klein? Dacht dat dat wel meeviel met de 10e grootste stad van Nederland, het is geen Amsterdam, maar heb je er echt het gevoel dat 't klein is? Woon/studeer je er eigenlijk?

"rechten kun je overal leuk studeren.", studeer je zelf rechten dan? Want kennelijk weet je er iets vanaf?.

Rechten op de Radboud kwam als 1e uit de bus bin de Elsevier-studiegids.

Zijn er nog mensen die er wel echt wat vanaf weten?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 08:15
Lente
Lente is offline
Citaat:
Klein? Dacht dat dat wel meeviel met de 10e grootste stad van Nederland, het is geen Amsterdam, maar heb je er echt het gevoel dat 't klein is? Woon/studeer je er eigenlijk?

"rechten kun je overal leuk studeren.", studeer je zelf rechten dan? Want kennelijk weet je er iets vanaf?.

Rechten op de Radboud kwam als 1e uit de bus bin de Elsevier-studiegids.

Zijn er nog mensen die er wel echt wat vanaf weten?

het centrum is iig klein. ik woon en studeer er.

ik studeer geen rechten, maar je kunt rechten studeren aan iedere universiteit (behalve de technische). jij gaf als reden om naar nijmegen te gaan dat rechten leuk is, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 10:11
Verwijderd
Ik weet niet precies waar ze bij de Elsevier op letten, maar er zijn genoeg universiteiten die dichter in de buurt zijn. Maar toch, als het de moeite waard is, zeker doen!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 11:02
Verwijderd
Het is wel zo dat je de actieve studenten overal weer tegenkomt, ja Beetje een incestbende, mensen die jij kent van een sport, blijken vrienden te zijn van je huisgenoot, en studiegenoten kom je opeens tegen bij toneel, dat soort dingen. Maar ik vond dat nooit storend, die zijn namelijk ook wel leuk. Waar die andere 10.000 studenten blijven weet ik eigenlijk nooit Maarrrr ik weet niet of iedereen dat heeft op andere universiteiten, maar kennissen in Utrecht hebben hetzelfde probleem, dat je overal dezelfde mensen tegenkomt.

Mja ik vond Nijmegen een geweldige stad om te studeren, leuke sfeer op de universiteit, leuke mensen, leuke stad. Wel veel Brabanders/Limburgers die voor veilig kiezen en niet verder dan Nijmegen durven uit te zwermen, maar goed. Een voordeel van het "platteland" hier (zijn die randsteders wel eens buiten hun eigen stad gaan kijken? Daar is alleen maar gras, water, en koeien, is dat geen platteland ofzo?) is dat je binnen een kwartier in de polder kunt staan, of in de heuvels, of in het bos. Heel veelzijdig landschap, en als je houdt van buiten zijn, is dat fijn.

De mensen van rechten vind ik voor Nijmeegse begrippen wel relatief ballerig, maar dat zal wel geen probleem zijn als je het gaat doen. En eigenlijk doet een vriendin van me ook rechten ernaast dus ja Maar of die studie leuk is, weet ik niet, zij vindt van wel maar zij doet het er dus bij.

Kamer zoeken is wel vrij essentieel, want er is kamernood. SSHN inschrijven is een slim plan, want het is een stuk gemakkelijker om een leuke kamer te vinden als je al in de stad woont, gewoon via via. En via de SSHN kom je gemakkelijk binnen, want ik denk dat je reistijd hoog genoeg is om eerste urgentie te hebben. Daarnaast is briefjes op de uni en in cafés wel een slim idee, en reageren via kamernet natuurlijk.

Enne, mensen hebben een accent in het oosten? Heb je die Hagenezen wel eens horen praten?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Het is wel zo dat je de actieve studenten overal weer tegenkomt, ja Beetje een incestbende, mensen die jij kent van een sport, blijken vrienden te zijn van je huisgenoot, en studiegenoten kom je opeens tegen bij toneel, dat soort dingen. Maar ik vond dat nooit storend, die zijn namelijk ook wel leuk. Waar die andere 10.000 studenten blijven weet ik eigenlijk nooit Maarrrr ik weet niet of iedereen dat heeft op andere universiteiten, maar kennissen in Utrecht hebben hetzelfde probleem, dat je overal dezelfde mensen tegenkomt.
Dat 'probleem' heb je ook in Enschede ;-). Je blijft maar gedag zeggen als je over de boulevard fietst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten