![]() |
||
http://www.nu.nl/algemeen/2107594/ex...autoradio.html
Experiment met sirene op de autoradio Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het luisteren naar een CD kan volgens de producent onderbroken worden indien aan onderstaande voorwaarde wordt voldaan: ''Dit is alleen mogelijk wanneer een weggebruiker de autoradio zodanig heeft ingesteld dat deze filewaarschuwingen automatisch kan ontvangen. Dit is de zgn. TA-functie.'' Bron. Neem anders ook eens een kijkje op de site van de producent.
|
Mwo, voordat het goed werkt denk ik toch echt dat er een praktijkdeel 'omgaan met voorrangsvoertuigen' in de rijexamens moet. De stunts die je mensen af en toe ziet uitvoeren als er iets met een sirene in de buurt komt... Zelfs als ze niet de doorgang mogelijk versperren.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Nou, ik heb zoiets bij mijn examen niet hoeven doen, maar het is ook een kwestie van logisch denken met zijn allen... Even spiegelen, kijken waar het vandaan komt, en dan plaats maken, indien mogelijk. Zo moeilijk is het allemaal niet. De mensen die idiote strapatsen uithalen, zouden ze zonder meer hun rijbewijs af moeten nemen. Niet geschikt...
|
![]() |
||
Citaat:
Soms lijkt het alsof de ene helft van de mensen geen idee heeft wat te doen (en dus ook niets doet) en de andere helft denkt dat ze per se altijd aan de kant moeten en dan halsbrekende toeren uit gaat halen. Mensen (theoretisch) voorbereiden brengt dan rust in de tent, die het ook voor voorrangsvoertuigen zelf heel wat veiliger zou maken.
|
Verwijderd
|
Nou het is soms ook wel eng hoor, als je een sirene hoort en iedereen om je heen gaat rare fratsen uithalen, dan moet je zelf ook iets doen. Of als je net voor een rood licht staat en achter je komt een ambulance aansnellen. Wat moet je dan doen? Door rood rijden? Ik vind het altijd maar scary. Heb veel ongelukken zien ontstaan op die manier, dus een beetje (theoretische) voorbereiding lijkt me inderdaad wel een goed idee. Vraag me af of dit radiogedoe een goed idee is, maar dat terzijde.
|
![]() |
|
Tijdens mijn stage ben ik een keer meegereden met een brandweerwagen met sirene.
Als je dan ziet welke manoeuvres bepaalde bestuurders in blinde paniek maken. Je hebt erbij die gewoon vol op de rem gaan of andere bestuurders snijden. Maar ook die vol gas geven op een 80km weg, zo konden wij er niet langs maar het schoot wel op ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|