Oud 22-10-2009, 21:03
CptRake
CptRake is offline
http://www.nu.nl/algemeen/2107594/ex...autoradio.html

Experiment met sirene op de autoradio

Citaat:
DEN HAAG - Automobilisten in onder meer de Rotterdamse regio, in en om Utrecht en in de provincies Drenthe en Friesland kunnen de komende vier weken op hun autoradio sirenes van ambulance, politie of brandweer te horen krijgen

De Flister onderbreekt binnen een straal van 300 tot 400 meter radioprogramma's en zendt in plaats daarvan een signaal uit.
Vraagje: geldt dit ook voor het afspelen van je eigen CD's?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2009, 21:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
alleen als jij je cd's via de antenne binnenkrijgt
Oud 22-10-2009, 23:05
Verwijderd
Citaat:
http://www.nu.nl/algemeen/2107594/ex...autoradio.html

Experiment met sirene op de autoradio

CD's zijn geen radio
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 23:42
CptRake
CptRake is offline
Wat heeft het dan voor nut als iedereen zijn\haar eigen boem boem muziek zit te luisteren?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 07:41
Elle
Elle is offline
Het luisteren naar een CD kan volgens de producent onderbroken worden indien aan onderstaande voorwaarde wordt voldaan: ''Dit is alleen mogelijk wanneer een weggebruiker de autoradio zodanig heeft ingesteld dat deze filewaarschuwingen automatisch kan ontvangen. Dit is de zgn. TA-functie.'' Bron. Neem anders ook eens een kijkje op de site van de producent.
Oud 23-10-2009, 09:52
Verwijderd
De vraag is of TA te forceren is. Naar mijn weten moet je het aanzetten?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De vraag is of TA te forceren is. Naar mijn weten moet je het aanzetten?
Ja, klopt, je moet het aanzetten voordat je erdoor onderbroken kan worden.
Oud 23-10-2009, 16:18
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Goed topic weer.
Oud 23-10-2009, 18:43
Rationeel
Rationeel is offline
op zich wel een strak plan. en ik denk dat je met radioluisteraars en cdluisteraar met ta best een groot deel de autorijders te pakken hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:44
T_ID
T_ID is offline
Mwo, voordat het goed werkt denk ik toch echt dat er een praktijkdeel 'omgaan met voorrangsvoertuigen' in de rijexamens moet. De stunts die je mensen af en toe ziet uitvoeren als er iets met een sirene in de buurt komt... Zelfs als ze niet de doorgang mogelijk versperren.
Oud 23-10-2009, 22:32
martijn1985
martijn1985 is offline
@T_ID, hoe stel je je dat voor dan? Bij ieder rijexamen ff een brandweerauto langs laten loeien?
Oud 24-10-2009, 12:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Mwo, voordat het goed werkt denk ik toch echt dat er een praktijkdeel 'omgaan met voorrangsvoertuigen' in de rijexamens moet. De stunts die je mensen af en toe ziet uitvoeren als er iets met een sirene in de buurt komt... Zelfs als ze niet de doorgang mogelijk versperren.
Zal aan de Utregse mentaliteit liggen dan
Oud 24-10-2009, 13:20
Verwijderd
Nou, ik heb zoiets bij mijn examen niet hoeven doen, maar het is ook een kwestie van logisch denken met zijn allen... Even spiegelen, kijken waar het vandaan komt, en dan plaats maken, indien mogelijk. Zo moeilijk is het allemaal niet. De mensen die idiote strapatsen uithalen, zouden ze zonder meer hun rijbewijs af moeten nemen. Niet geschikt...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 18:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID, hoe stel je je dat voor dan? Bij ieder rijexamen ff een brandweerauto langs laten loeien?
Mensen vertellen dan geen plotselinge acties uit te voeren, en niet per se de berm in te duiken, dat soort hints. Bovendien maken aardig wat rijscholen tegenwoordig gebruik van simulators, waar je dat in zou kunnen verwerken.

Soms lijkt het alsof de ene helft van de mensen geen idee heeft wat te doen (en dus ook niets doet) en de andere helft denkt dat ze per se altijd aan de kant moeten en dan halsbrekende toeren uit gaat halen.

Mensen (theoretisch) voorbereiden brengt dan rust in de tent, die het ook voor voorrangsvoertuigen zelf heel wat veiliger zou maken.
Oud 25-10-2009, 04:44
Verwijderd
Nou het is soms ook wel eng hoor, als je een sirene hoort en iedereen om je heen gaat rare fratsen uithalen, dan moet je zelf ook iets doen. Of als je net voor een rood licht staat en achter je komt een ambulance aansnellen. Wat moet je dan doen? Door rood rijden? Ik vind het altijd maar scary. Heb veel ongelukken zien ontstaan op die manier, dus een beetje (theoretische) voorbereiding lijkt me inderdaad wel een goed idee. Vraag me af of dit radiogedoe een goed idee is, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 10:27
Verwijderd
Je moet aan de kant zonder een onveilige situatie te veroorzaken. Dus als de situatie het toelaat mag je best door rood rijden. Als je ergens rijdt waar je niet aan de kant kan en de weg voor je is leeg, geef je gewoon gas totdat de hulpdiensten langs je heen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 22:23
Rationeel
Rationeel is offline
ze hebben daar ooit een blik-op-de-weg-uitzending aan gewijd. sommige mensen denken echt dat ze bij de klank van de sirene direct de berm in moeten sturen, soms zelfs de sloot in
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 09:28
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Tijdens mijn stage ben ik een keer meegereden met een brandweerwagen met sirene.
Als je dan ziet welke manoeuvres bepaalde bestuurders in blinde paniek maken.

Je hebt erbij die gewoon vol op de rem gaan of andere bestuurders snijden. Maar ook die vol gas geven op een 80km weg, zo konden wij er niet langs maar het schoot wel op
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten