Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou zeggen: laat die organisatie lekker gaarkoken in hun eigen zelfgemaakte troep.
Hooguit een mailtje terugsturen dat jij best dat bonnetje wilt tonen, als zij aan JOU daarvoor een vergoeding betalen voor de tijd en moeite die het kost. Dit is natuurlijk de grootste flauwekul die er bestaat. Laat ze die 2e rekening maar lekker opsturen, inclusief de boete en laat ze het maar lekker voorleggen aan een incassobureau, deurwaarder en rechter. Pas als de rechter aan jou vraagt om je onschuld te bewijzen, doe je dat. Eerder niet, immers: wie eist, bewijst en als zij hun administratie tot een dusdanige puinhoop hebben gebracht en dan ook nog eens met zulke dreigementen komen verdienen ze gewoon totaal geen medewerking. Ondertussen natuurlijk wel heel goed het bonnetje bewaren (6 kopietjes maken en op verschillende plaatsen bewaren). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso is het natuurlijk een beetje flauw antwoord dat je bij elk juridisch vraagstuk wel kan herhalen (Kan mijn werkgever mijn arbeidsovereenkomst eenzijdig wijzigen? Ja hoor, maar je hoeft er niet akkoord mee te gaan). Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien is 'binnen enkele dagen' (niet eens werkdagen?) een onredelijke termijn. Jij hebt betere dingen te doen dan voor hen door hoepels te springen ten slotte. Iets als twee weken klinkt al een stuk beter. Als je iemand op een onredelijke termijn boetes oplegt, dan zal de rechter, mocht zo'n claim ooit voor de rechter komen (in jouw geval is dat onmogelijk) de claim daarop van tafel vegen. Je hebt ook wel van die malafide incassopraktijken (zoals bijvoorbeeld de netbeheerder Stedin in provincie Utrecht, die helaas nog niet geprivatiseerd zijn) die maar een paar dagen geven, en dan brieven zo traag behandelen dat die termijn vaak al verstrijkt voordat hij in je brievenbus ligt. Ik weet niet hoe dat soort mensen of bedrijven überhaupt op het absurde idee komen dat dat mag, maar als een claim op basis van zo'n termijn voor de kantonrechter komt, maakt die er gehakt van. Het levert zaken op waar je bijna letterlijk na vijf minuten al weer buiten staat. Citaat:
Maar, stel dat de andere kant op onredelijke wijze zich opstelde en geen opening bood. Ik heb brieven gezien waar een claimer (een leverancier) zich onbeschoft opstelde en onredelijke termijnen en (boete)betalingen eiste. Als reactie daarop ging de vermeende debiteur met zijn hakken in het zand, en gaf als enige reactie dat er te praten zou zijn wanneer zij hun toonzetting en redelijkheid wijzigden. Daarna werd er behalve dreigbrieven van incassobureau's die telkens hetzelfde antwoord over toonzetting en redelijkheid kregen niet meer gecorrespondeerd. Die zaak kwam voor de kantonrechter, en de vordering werd in luttele minuten van tafel geveegd. De claimer werd veroordeeld de volledige kosten te vergoeden inclusief schade die de vermeende debiteur leed omdat de claimer onterecht en onaangekondigd leveringen stop zette. De redenatie was dat hun onbuigzame opstelling een terechte reden was om met de hakken in het zand te gaan, en de debiteur dus niets te verwijten was.
Laatst gewijzigd op 14-11-2009 om 09:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, maar ze kunnen bij mij echt hoog en laag springen. Ik zou in dit geval in elk geval GEEN moeite doen om de chaotische administratie van een ander op orde te hebben als ik op zo een toon benaderd wordt. Betaald is betaald, dat een andere partij z'n administratie niet op orde is niet mijn schuld en daar laat ik mezelf zeker niet voor opdraaien. Als er nu een brief op de mat zou liggen met een gefrankeerde retourenvelop (of adressering aan een antwoordnummer van de organisatie), waarmee ik een kopie van het bonnetje met daarop mijn naam +evt cursistnummer bijgeschreven, dan neem ik die moeite en kosten voor het maken van een kopietje wel voor mijn rekening. Maar dat is wel even een totaal andere benadering dan hierboven. En ja, dat kost de organisatie 88 cent + 2 enveloppen per cursist, maar dan hadden ze hun administratie maar meteen beter moeten verzorgen.
Even er van uitgaande dat TS niet regelmatig bij de betreffende organisatie op de stoep staat en er speciaal voor zou moeten omreizen voor het ter plaatse tonen van het bonnetje. Simpele medewerking verwachten OK, maar ik denk niet dat een rechter het redelijk gaat vinden dat je voor het tonen van een bonnetje van €10 een uur gaat reizen en de nodige reiskosten moet gaan maken. Dat is namelijk geen redelijke eis van de organisatie en staat totaal niet in verhouding tot het bedrag waar het om gaat, zeker niet omdat de fout in de administratie veroorzaakt wordt door de organisatie, en niet door TS (of welke andere examendeelnemer ook). En ja, als dit gaat om iets waar je zowieso al minimaal 1x per maand komt, dan is het misschien wat onredelijk om met de hakken in het zand te gaan. Maar zomaar van al je cursisten verwachten dat ze nog een keertje extra langskomen om een bonnetje te tonen gaat wel erg ver. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Onduidelijkheid omtrent de definitie van beledigingen en de toegestane vocabulaire. Verwijderd | 392 | 04-04-2011 16:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Veiligheids schoenen / pak voor in de kou zwoegen | 20 | 03-08-2010 07:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Drugs & Alcohol |
Blowen in de auto Nickson | 101 | 23-02-2009 17:11 | |
De Kantine |
Wat is jou altijd wijs gemaakt toen je klein was? Verwijderd | 175 | 30-08-2004 20:51 |