Oud 28-11-2009, 01:57
bamiPoep
bamiPoep is offline
-warning lang verhaal-

Ik heb een sony vaio laptop gekocht in augustus dit jaar. Na ontvangst bleek 1 toets van het keyboard niet naar behoren te functioneren. Ik kon hem niet ruilen omdat mijn model niet op voorraad was en niet op korte termijn op voorraad zou komen. Dus werd er aangeraden om hem op te sturen voor reparatie.

So far so good. Na terugkomst van de reparatie was het toetsenbord vervangen en was er een andere toets die precies dezelfde mankementen vertoonde. Weer kon ik hem terugsturen (ik heb wel even gewacht met terugsturen want ik had m hard nodig), rond oktober stuurde ik m weer voor reparatie. Na terugkomst bleek er forse schade te zijn op mijn "nieuwe" laptop. Zeer zichtbare schade (diepe krassen en deuken op en rond de klep).

Dit heb ik direct aangegeven aan Sony en zij zouden dat uitzoeken en mij terugbellen. Ik heb hen in die maand verscheidene malen gebeld om de status op te vragen, telkens zou ik worden teruggebeld. Nu kwamen zij gister, na meer dan een maand tot de conclusie dat de schade niet door hun komt! En zij NIKS meer voor mij konden betekenen.

Ik werd boos aan de telefoon en er werd opgehangen!

Wat valt er nu nog te doen? Er is alleen nog een email-adres beschikbaar, wat ook werd geopperd door sony, een klachtenbrief kunnen zij zowiezo tegemoet zien! Dit is op het eerste gezicht een vrij uitzichtloze situatie. Wat zijn mijn opties nu nog? Een nieuwe (dure!) laptop bekrast en gedeukt na reparatie en sony ontkent dat zij het hebben gedaan.
Oud 28-11-2009, 08:28
ganralph
ganralph is offline
als Sony het niet gedaan heeft, dan zou het in het vervoer gebeurd moeten zijn. volgens mij is Sony daar ook verantwoordelijk voor op het moment dat zij het naar jou versturen.

je hebt altijd nog geschillencommissie en rechtsbijstand die je in kunt schakelen als Sony niet meer wil praten...
Oud 29-11-2009, 00:37
bamiPoep
bamiPoep is offline
Onderzoek van Sony heef uitgewezen dat het niet door vervoer komt. Is het niet te drastisch om gelijk rechtsbijstand erbij te halen? Ik wil eerst proberen het onderling op te lossen uiteraard. Maar als Sony zo onbehulpzaam is, moet ik inderdaad wel wat drastischer zijn.

Is er geen standaard procedure voor zulke situaties
Oud 29-11-2009, 10:16
Verwijderd
Hoe heb je de laptop precies gekocht? Rechtstreeks bij Sony of via een winkel?

In ieder geval kan je je beroepen op non-conformiteit. In de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast sowieso bij Sony. Zij zullen dus moeten bewijzen dat jij de beschadigingen hebt aangebracht, anders bestaat het rechtsvermoeden dat de beschadigingen door Sony zijn aangebracht. Zeker aangezien ze zich er anders op hadden kunnen beroepen dat de beschadigingen mogelijk een indicatie zouden kunnen zijn van onjuist gebruik waardoor het toetsenbord beschadigd zou zijn.

Overigens opmerkelijk dat Sony kan uitsluiten dat het door het vervoer komt, zij kunnen toch helemaal niet zien in welke staat het pakketje jou heeft bereikt.

Overigens mag je ook direct je geld terugvragen als het product niet voldoet en ze je niet een nieuw exemplaar kunnen vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten