Oud 02-03-2010, 15:41
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Goedemiddag,

Ik heb een jaar geleden een hosting pakket afgesloten voor een relatief klein bedrag. Ik heb daar echter nooit echt gebruik van gemaakt. Nou kreeg ik vandaag een factuur met het bericht dat het 'contract' stilzwijgend verlengd is. Nou vroeg ik me af of dit nog op te zeggen valt? Als ik moet betalen is dat geen probleem dat betaal ik dat klein bedrag gewoon. Maar als ik niet per se hoef te betalen zou ik het zonde vinden om dat toch te doen als ik er toch geen gebruik van maak.

In de algemene voorwaarde staat trouwens dat er een opzegtermijn van een maand voor het einde van de overeenkomst is.

Mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2010, 15:46
ganralph
ganralph is offline
volgens mij is je contract nu verlengd met de tijd waarvoor je het aanvankelijk bent aangegaan. (een jaarcontract kan stilzwijgend verlengd worden voor een jaar).

alleen bij telefonie- internet- en televisieabonnementen is de stilzwijgende verlenging altijd per maand.

als je het nu gewoon meteen opzegt, eindigt het vanzelf zodra deze termijn voorbij is (hoe lang dat ook precies is).
Oud 02-03-2010, 20:18
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat je de hosting overeenkomst elektronisch hebt afgesloten.

Zijn de algemene voorwaarden je ter beschikking gesteld? Had je de mogelijkheid ze op te te slaan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:47
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Die zijn hier gewoon te vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 23:30
Verwijderd
Ben je tijdens of voor het afsluiten van de overeenkomst ook uitdrukkelijk op de algemene voorwaarden gewezen?

EDIT: laat maar, ik zie dat er op elke pagina naar de algemene voorwaarden wordt gelinkt.

Citaat:
3.8 De overeenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd indien niet uiterlijk een (1) maand voor het einde van de overeenkomst via het klanten paneel is opgezegd.
Ik geloof niet dat een dergelijke bepaling onredelijk bezwaarlijk is, dus ik ben bang dat je er weer een jaar aan vast zit.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 17:51
Verwijderd
Yep en helaas is de wetgever te lui om het wetsvoorstel door heen te jagen om dit te verbieden, door een wijziging in het 6:algemene voorwaarden artikel BW(weet niet uit mijn hoofd welk nummer dat is) aan te brengen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 20:34
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je minder dan een maand van te voren opzegt wordt het verlengt en daar kun je geen reet aan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten