Oud 10-05-2010, 18:30
Okami
Okami is offline
Hoi, na mijn examens wil ik HBO geschiedenis studeren, mijn propedeuse halen en uiteindelijk doorstromen naar de universiteit. Weet iemand de carrieremogelijkheden van deze opleiding? Welke school of scholen raden jullie mij aan? MOmenteel gaat mijn voorkeur uit naar Hogeschool Utrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2010, 18:15
Mediocrity
Mediocrity is offline
Is er zoiets als HBO geschiedenis? Volgens mij bestaat er namelijk alleen de docenten opleiding geschiedenis, dat is eigenlijk zo met alle vakken die je op de middelbare school krijgt. Als je met een vak verder wilt zul je of naar de universiteit moeten of de docentenopleiding gaan doen.

Ik heb zelf op de docentenopleiding aan het Windesheim gezeten. Verkijk je hier niet op, als je het vak interessant vind dan is dat geen probleem. De vak-specifieke college's kom je dan wel door. Maar de docent kant is net zo groot en dat moet je echt interessant vinden. Uit mijn ervaring viel 95% af in het eerste jaar.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 10:22
Moow17
Moow17 is offline
Je hebt wel de studie Cultureel Erfgoed op de Reinwardt Academie in Amsterdam. Dit is niet alleen maar geschiedenis, maar je krijgt er wel een beetje mee te maken, zo krijg je ook kunstgeschiedenis en cultuurgeschiedenis. De studie leidt je op om te werken in musea, galerieën, tentoonstellingsbedrijven, historische centra, instellingen op het gebied van archeologie, erfgoedhuizen, archieven, etc.

Je kunt dan bijvoorbeeld je P halen. Er zijn geen toelatingseisen, maar het is wel een pittige studie!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:40
Mike.H
Mike.H is offline
Hmm, volgens mij heb ik hetzelfde als de topicstarter..

Ik heb dus mijn Havo gehaald (E&M), ben een jaartje gaan reizen naar Australië en Nieuw Zeeland en ben ook nog gaan werken. Nu ben ik weer terug en ik heb geschiedenis altijd al een leuk vak gevonden.. Nu wil ik eigenlijk ook proberen mijn propedeuse te halen en naar de uni te gaan. Wat ik echter wel een beetje jammer vind, is dat de docentenkant van de opleiding wel erg groot is (was ook wel te verwachten met een lerarenopleiding natuurlijk) maar dat is dus niet wat ik wil.. Ik wil proberen de Uni te halen (maby geschiedenis, wie weet) en daarna wel te kijken wat voor werk ik wil doen..

Achten jullie de kans groot dat deze studie dan iets voor mij is?

Mvg,

Mike.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten