| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Dank voor de complimenten!
@FA: Ik ben het met je eens, het begin is wat wollig. Daarin had ik ook al het meeste geschrapt. Er zijn een paar punten waar ik nog niet tevreden over ben, hier en daar moet nog redelijk wat geschaafd worden. De zinnen uitdunnen is daarbij wel een goed idee, persoonlijk denk ik dan aan kortere woorden en minder komma's. (en dat is dan wel weer leuk zuid-nederlands/vlaams, 'doe zo voort')
|
|
|
Verwijderd
|
Vlaams is den schoonste taal van de hele wereld.
![]() Ik zou ook niet al té veel gaan schrappen, want dat zou de sfeer niet echt ten goede komen. (Echt waar: korte 'no non sence' zinnen roepen alleen maar zakelijkheid op). Maar het moet allemaal mooi in elkaar overvloeien en uiteindelijk zo een slepend geheel vormen. Is inderdaad niet makkelijk, ik leer ook nog elke dag bij. Schrijven, lezen, herschrijven, laten lezen, bijschaven,... Tot je echt een geheel krijgt dat je vastgrijpt en je niet meer loslaat. En daar slaag jij ook wel in, maar zoals al is aangehaald: voorlopig komt die 'push' nog wat laat. Zo rond de helft komt 'de turbo' erin.
Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 05:50. |
|
|
|
|
Ritme is gemakkelijker te creëren in langere zinnen, ja. Maar zonder korte zinnen wordt het een brei van zulke lange uithalen dat het geheel niet meer goed resoneert (tja, te veel gevraagd van de metafoor, maar goed).
Ik heb echt een haat aan mijn eigen werk. Sommige verhalen wil ik gewoon nog een keer schrijven, dus daarbij is het bestand met de opzet groter dan het bestand met het verhaal, terwijl ik andere verhalen gewoon kwijt moet, die lopen vanzelf. Helaas is het altijd zo dat wanneer ik een verhaal er na een paar dagen weer bij pak, uitgeprint en wel, ik wel een uur per A4'tje bezig kan zijn met de revisies. Ik schrap, schrijf bij, verbeter, splits, en het akeligste moment is dat moment waarop je wéét dat er iets bij of af moet, maar dat je niet weet wát. Gelukkig mag ik van mezelf nu eerst weer lekker bezig met een suspense verhaal, terwijl ik op vakantie ben, en dan kan ik daarna beginnen aan 5F (de vijfde versie van dit verhaal, dit is de derde).
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Psychologie |
'Korte verhaaltjes voor het (niet) slapengaan' Labyrint89 | 0 | 06-06-2016 09:37 | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
havo 5 gedichten en korte verhalen engels? maria kurdi | 4 | 13-01-2013 16:56 | |
| Verhalen & Gedichten |
Johan en de Duisterwereld (kort verhaal in delen) Kitten | 1 | 04-06-2009 15:39 | |
| Verhalen & Gedichten |
korte verhalen en een writers block walter | 5 | 05-06-2007 18:28 | |
| Verhalen & Gedichten |
Korte verhalen Lessien | 0 | 19-03-2005 17:09 | |
| Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] ------------- .boris | 6 | 01-02-2004 22:53 | |