Advertentie | |
|
![]() |
|
Op de academie heb eigenlijk bijna alles wel digitaal gedaan. En dat kon variëren van tekeningen met illustrator tot landschappen/gebouwen in 3D max.
Fotografie vind ik ook leuk om te doen. Zeker wanneer je continu aan het klooien bent met belichtingstijd en filters tot je de perfecte foto met het juiste contrast hebt. Het is helaas nu wel minder, aangezien ik zelf geen doka heb. Schilderen heb ik al heel lang niet meer gedaan. Wil het deze zomer wel weer proberen, maar het materiaal is zo duur. Het liefst werk ik eerst met acryl voor de achtergrond en daarna nog een een beetje olieverf voor de helderheid en details. Het nadeel van schilderen is wanneer je op doek schildert, eerst dat hele ding in elkaar moet zetten. Op hout werken is wel een mooi alternatief, maar dan moet ik eerst kijken waar ik dat het beste vandaan kan halen. Tekenen met potlood gebruik ik het liefst meerdere hardheden. Ik begin dan eerst met een hard potloodje en gebruik dan steeds een zachtere variant. Verder vind ik oostindische inkt een prachtig medium.
||
Citaat:
Op de academie werd gewoon terpentine gebruikt. Doe ik zelf ook als ik met olieverf werk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik werk tegenwoordig voornamelijk met mijn tekentablet, dus direct in Photoshop. Het gemak van aanpassen, weggummen en eroverheen tekenen is enorm in vergelijking met pen en papier. Al vind ik het wel jammer dat ik dat een beetje verleer
![]() Ik wil wel nog eens echt gaan schilderen of houtskool gebruiken, maar dat zit er voorlopig nog even niet in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou, als je ongeduldig bent zou ik niet aan olie beginnen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Ligt het nou aan mij?...[opendag Rietveld amsterdam ] zucht... devilcat | 9 | 31-01-2005 15:47 | |
Lifestyle |
leer je mede-lifestyler kennen Ninnoc | 267 | 26-12-2003 16:03 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
De Kantine |
het grote gegevenstopic... Krugdinho | 101 | 26-09-2002 04:21 | |
De Kantine |
Het opzettelijk maken van spelfouten. Uncle_Sam | 58 | 28-06-2002 19:59 |