Oud 10-07-2010, 10:26
twinkebel
twinkebel is offline
Hoi jongens,

Gister wou ik mijn desktop opstarten om wat te printten toen deze raar begon te doen. Het opstarten ging voor zover nog prima. Zodra de pc was opgestart echter en alle standaard applicaties daarbij kan ik de applicaties die zijn opgestart wel afsluiten, ik kan echter geen nieuwe opstarten. Zoek acties in verkenner doet hij bijvoorbeeld niet en firefox opstarten ook niet. Ik zat zelf aan de harde schijf te denken maar dan zou windows toch ook niet meer op kunnen starten? Heeft het iets te maken met het werkgeheugen of cache? Ik weet het even niet en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Pc is ongeveer 3 a 4 jaar oud. Ik kan geen bewerkingen meer uitvoeren en zelfs bios geheugencontrole loopt na een tijdje gewoon compleet vast. Is het verstandig om deze computer naar de reparateur te sturen of kan ik er zelf nog wat aan doen?

Ik hoop dat het duidelijk is wat mijn probleem is en dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt jongens.
Oud 10-07-2010, 16:46
jacobdb
jacobdb is offline
kun je in veilige modus booten? als dat lukt. een paar programma's die automatisch starten (zoals bijv, steam) uitzetten.
Oud 10-07-2010, 17:10
freyk
freyk is offline
Kijk dan ook even of je nog iets kan vinden in de eventviewer (start > uitvoeren > eventvwr.msc).

En nog voor het geval dat je een foutmelding krijgt dat je een exe niet meer uit kan voeren, heeft microsoft de volgende supportpagina's. Artikel 1, Artikel 2.
Oud 12-07-2010, 16:06
twinkebel
twinkebel is offline
Mijn dank jongens. Aangezien ik dit weekend moest werken heb ik niet meer aan de pc kunnen werken tot vandaag. Op dit moment werkt de pc weer als een zonnetje! Hartelijk dank voor de hulp Ik heb Jacobs advies gevolgd en het loopt weer lekker.

Thanks!
Oud 13-07-2010, 14:06
twinkebel
twinkebel is offline
Ik moet toch nog een keer gebruik maken van jullie geweldige hulp jongens. Ik startte de computer vanmorgen weer op en hij deed weer precies hetzelfde. In veilige modus werkt alles nog. Maar als de computer normaal opstart blokkeert deze gewoon. Ik hoop dat jullie nog iets kunnen bedenken?

Groetjes
Oud 13-07-2010, 17:27
M@rco
M@rco is offline
-> S&M

Ik zou eens een scan uitvoeren (in veilige modus) met een goede spywarescanner, bijv. Malwarebytes Antimalware. Mogelijk dat er een of ander virus/stuk spyware wordt opgestart dat dit veroorzaakt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten