Advertentie | |
|
![]() |
|
Gedicht 7 (10 punten)
Het is heerlijk tragisch en het leest lekker weg. Ik vind het een duidelijke boodschap, maar toch kan ik niet helemaal uitleggen wat die boodschap nou is, als iemand begrijpt waar ik het over heb ![]() Gedicht 5 (5 punten) Het ging me vooral om de laatste zin. Het begint meteen met nare dingen, dat vind ik jammer, maar het einde maakt alles goed.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Tien punten voor gedicht 2. Mooi het trok mij echt aan.
Gedicht 3 krijgt van mij de eervolle 5 punten, het is mooi omdat het ergens overgaat. Gedicht 6, een comment voor jou: "Werk aan je stijl, het zou leuk zijn als je wat meer laat zien. Het komt mij al zo bekend voor". ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Gelukkig ben ik niet zo bekend met de stijlen hier, dus ik zou het van zeker de helft niet weten. Dan moet ik topics op gaan zoeken en gedichten vergelijken en heel goed na gaan denken. Hoewel ik over één gedicht wel een vaag vermoeden heb. ;p
Edit: ik zie trouwens dat elk gedicht nu in het rijtje staat, wat mooi! |
![]() |
|
Dan zou het toch ook veel te gemakkelijk worden, als je al precies weet wie er meedoet, want je weet ook al dat twee gedichten het niet kunnen zijn als iemand gestemd heeft en zo.
Oké, mijn punten. Lastig, ik vind gedicht 2, 3 en 6 het leukst. Maar bij gedicht 6 snap ik niet waar die sloffen vandaan komen, behalve dat het mooi was voor de rijm, maar verder vind ik het een prettig gedicht. Bij gedicht 3 vind ik de regelafbrekingen niet zo mooi en er is wat slordig omgegaan met de interpunctie, maar ik vind dat met die drie deuren wel erg leuk. Gedicht 2 lijkt te lang, er zitten leuke dingen in en het is ook netjes geschreven, maar wel enigszins dramatisch. Dus ik doe toch maar: 10 punten voor gedicht 3 5 punten voor gedicht 6 Gedicht 2: 25 punten Gedicht 7: 20 punten Gedicht 1: 15 punten Gedicht 4: 15 punten Gedicht 5: 15 punten Gedicht 6: 15 punten Gedicht 3: 15 punten
|
Ja, dat doe ik altijd, eerst bedenken en posten waar ik op ga stemmen en dan dat rijtje opzoeken en aanvullen. Maar dat duurde niet heel lang hoor, mevrouw ongeduld
![]()
|
Ik zie dat sommigen gedicht 5 zo leuk vinden om de laatste regel. Bij mij is het juist andersom. De laatste strofe verpest het gedicht helemaal voor mij. Daarvoor vind ik het allemaal goed gevonden en goed lopen en 'leuk' om te lezen, maar dat 'geheelonthouder' komt in mijn ogen veel te geforceerd over. /mening
![]()
|
Hm, ik vind dat juist het beste van dat gedicht, mooie woordspeling. Het is een hardnekkige mythe dat het verboden is om een woord twee keer te gebruiken in een gedicht, hoewel je bij proza dat nu wel ziet veranderen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Gedicht 8: 10 pt
Gedicht 5: 5 pt Zat niet erg veel bij in mijn genre moet ik zeggen, mss door het onderwerp. Maar gedicht 8 dus 10 punten omdat het mij beetje doet denken aan die pseudo filosofische SF boeken die ik wel eens lees. Best wel leuk gedicht, al vraag ik me af of het wel thematisch aanslaat bij het grote publiek. Gedicht 5 krijgt 5 punten omwille van het pakkende begin. Jammer dat er naar het einde toe zo weinig te beleven valt. Niet dat ik het beter kan hoor, verre van. ![]() Hoewel als ik de rest zo lees... Zeker niet geschreven om mij een plezier te doen, eerder om mij te pesten zou ik zeggen. Waar jullie vast ook wel een goede reden voor hebben. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hou er zelfs van als een woord een draad vormt door het gedicht. ![]() |
![]() |
|
Tussenstand?
![]() Gedicht 2: 25 punten Gedicht 7: 20 punten Gedicht 5: 20 punten Gedicht 1: 15 punten Gedicht 4: 15 punten Gedicht 3: 15 punten Gedicht 6: 15 punten Gedicht 8: 10 punten En FA, ben jij niet precies iemand die liever gepest wordt dan een plezier gedaan? Of is dat dan weer niet duister? ![]() En nu staat geloof ik geloof ik geloof ik toch wel elk gedicht erin. Het zijn er nog steeds acht, toch? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee ik lach gewoon graag met mijzelf.
![]() Op school werd ik vroeger altijd gepest, omdat ik altijd openlijk mijn mening over van alles en nog wat zei. Maar toen ze merkten dat ik er ook nog eens trots op was, minderde dat snel. (Al kreeg ik in de plaats wel steeds meer last van die hersenloze pummels die menen zomaar iemand een vuistslag te kunnen verkopen. Ik heb ooit eens iemand bijna voor het opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen voor de rechter gedaagd. Maar goed, dat is nog een ander verhaal...) |
![]() |
|
Dat is best iets om trots op te zijn. Nou ja, als je het een beetje in de hand kunt houden, tenminste. Er zijn situaties waarin je beter niet al te eerlijk kunt zijn ('wat is uw haar toch afschuwelijk mevrouw, maar we kunnen u wel een goede hypotheek verkopen!'
![]() Met gedichten - en dingen die daarop lijken - vind ik het toch altijd wel prettig als mensen eerlijk zijn. Alhoewel het soms wat langer duurt, want ik ben een mietje wat betreft negatieve kritiek. En je moet het ook wel een béétje aardig brengen, wat ik niet altijd doe, eigenlijk. Maar dat is dan alleen om het evenwicht te herstellen van te kwijlerige beste-vriendinnetjes 'kritiek'. ![]() Het niveau is trouwens wel ontzettend hoog hier, of ik ben zo laag. Ik wáágde me ertoe om oude wedstrijdendingen te bekijken, maar echt goed voor m'n zelfvertrouwen was dat nou ook weer niet. /complimenten voor het niveau! ![]() Ik vind 'geheel' geen lelijk woord, het heeft wel iets. En geheelonthouder heeft zeker een bepaalde, hoe zeg je dat, 'air'. Ik zie meteen iemand vóór me en dat werkt - voor mij - in het voordeel van het gedicht. En ik vond het iets spontaans hebben, zo'n einde. (Of was dat het minst spontane wat er bestond? Ik zag 'm niet aankomen, in ieder geval.) Bovendien wordt geheel in 'geheelonthouder' in een ander context gezet dan in het gewone 'geheel'. Geheelonthouder heeft eigenlijk niets met dat geheel te maken, en daarom vind ik het verband ertussen zo grappig gevonden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aller gekste wat ik hier op een forum ooit eens heb meegemaakt, is dat ik iemand oprecht goede feedback gaf...
...en ik vervolgens de huid kreeg vol gescholden. Nooit goed begrepen wat daar zo verkeerd aan was, maar soit... *hmmm* Verder laat het me eigenlijk vrij koud wat men denkt van wat ik schrijf en wat ik mooi vind. Ik heb nooit erg veel behoefte aan erkenning en dergelijke gehad. ik ben alleen van principe dat als zij vrijuit hun mening over mijn werk mogen zeggen, ik dat dan ook over het hunne mag doen. Dan komen we even uit. ![]() Voor mij is geheel een woord als een ander. Ik zie niet in wat er mooi of lelijk aan zou zijn. Maar ik heb dan ook in het algemeen geen woorden fetische, zoals zovelen dat hier hebben. Woorden zijn een medium om een boodschap of een verhaal te brengen en ook niet meer dan dat. Het is wat de boodschap is en hoe die boodschap wordt overgeleverd, waar alles uiteindelijk om draait. En Gedicht 5 slaagt daar dus in, dus zie ik niet in wat er fout aan zou zijn. Maar goed, ik heb al langer door dat mijn ideeën zo mogelijk nog slechter rijmen met de ideeën van de poëtische wereld, dan ze al deden met die van de literaire wereld. eigenlijk ben ik de eenzaat van het geschreven woord. ![]() |
![]() |
|
FA, laten we het bij het stemmen op gedichten houden, anders zijn we in 2015 nog aan het luisteren naar hoe te gek jij jezelf wel niet vind
![]() ![]() Idee: Een FA-topic. (waar vooral FA aan het woord is)
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 |