Oud 25-08-2010, 16:50
Akhlys
Akhlys is offline
Hii,

Ik lees meestal alleen maar mee en probeer advies te geven als dat van toepassing is, maar nu weet ik het zelf even niet meer.

Ik ben afgelopen 3 dagen op introductie-kamp geweest met m'n nieuwe school en daar heb ik echt een super leuk meisje ontmoet. Ik ben weer helemaal verliefd en dat is best wel lang geleden. Ik weet ook dat het wederzijds is. Maar nu komt het punt; Ik heb sinds een maand weer een vriendin, m'n ex waarbij ik een jaar terug een punt achter een relatie van 2 jaar heb gezet.

Ik heb na 2 dagen tegen dat meisje (voor het gemak noem ik haar J) gezegd dat ik een vriendin heb. Zij zegt dat ik dan gewoon bij m'n vriendin moet blijven. Ik heb het er ook met wat vrienden over gehad en de reacties zijn ook nogal gemengd. De ene vind dat ik voor J moet gaan en de ander vind dat ik bij m'n vriendin moet blijven en weer iemand anders vindt dat ik het nog even aan moet kijken, omdat ik J nog maar net ken.

Ikzelf heb nu dus echt geen idee wat ik moet doen. Ik heb nog niet het volle vertrouwen in de relatie die ik nu heb, omdat we de eerste 2 weken eigenlijk alleen maar ruzie hebben gehad. Maar ik wil m'n relatie ook niet op het spel zetten voor iemand die ik net een paar dagen ken. Daarbij komt ook nog dat het dan inmiddels de 4e keer is dat ik het met m'n vriendin uitmaak en dat vind ik wel behoorlijk lullig en wil ik geen van beide aan het lijntje houden tot ik uiteindelijk na een paar weken/maanden een keuze kan maken.

Dus wie kan mij helpen, want ik weet het op dit moment echt niet meer

Alvast bedankt
Oud 25-08-2010, 17:10
tuttebel
tuttebel is offline
J. gaat binnenkort toch nergens naar toe? Je zit toch nog wel minstens 1 jaar met haar op dezelfde school, niet? Mijn advies dus: kijk het even aan. Als je het nog niet zeker weet moet je nog geen knoop doorhakken door het uit te maken.
Daarbij vind ik direct van de ene relatie in de andere relatie overstappen ook niet het beste idee: het geeft niet echt het idee aan je ex en aan je huidige vriendin dat je veel waarde hecht aan relaties.
Oud 25-08-2010, 17:41
Dott
Dott is offline
Ben ik met je eens tuttebel, dat van dat overstappen dan.
Al mag ik eigk niks zeggen want tussen m'n ex en m'n huidige vriend zit ook een maand.
Ik snap dat het lastig is, maar ik vraag me af.
Dit zou dan de 4e keer zijn dat je het uit maakt, is er zo veel in haar veranderd na de 1e 3 keer dat je denkt dat het nu wel werkt?
Ik snap het qua gevoel heel goed, maar soms moet je verstandelijk handelen.
Je zegt nu al verliefd te zijn op J. dat geeft in mijn ogen ook aan dat er iets niet lekker zit in je huidige relatie, ik geloof best dat je iemand leuk kunt vinden terwijl je bezet bent, maar verliefd worden vind ik iets heel anders.
Ook lees ik natuurlijk je posts in het relationeel topic wel, en daar proef ik flink wat irritatie uit naar je huidige vriendin.
Persoonlijk zou ik zeggen, heroverweeg je relatie heel erg goed.. laat J even buiten beschouwing hierbij.
Is het nog de moeite waard?
Zo niet, zou ik daar sowieso mee stoppen, al zou het niks worden met J.
En wil je nog wel voor je vriendin gaan, kijk hoe het zich ontwikkeld, maar zet een grens.
Bijvoorbeeld: als mijn vriendin dat of dat blijft doen/doet dan is het klaar.
Of: als ik en J een 'zoen-moment' krijgen, dan is zij bijzonder genoeg om voor te kiezen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Oud 25-08-2010, 18:36
Akhlys
Akhlys is offline
Thnx voor de reacties.

Ja, het is wel iets waar ik sowieso nog heel erg goed over na moet denken voordat ik een beslissing maak. Ik heb eigenlijk nu weer met m'n vriendin, omdat ik het idee had dat we allebei heel erg veranderd zijn in het jaartje dat we niet met elkaar hadden. Op basis daarvan zag ik wel een toekomst, niet omdat ik weer verliefd was ofzo, want dat ben ik al jaren niet geweest, tot nu dan. Maar ja, dat veranderd viel vies tegen van haar kant, omdat ze add heeft en dat gaat niet veranderen, terwijl dat toch een groot deel van haar gedrag bepaald. Vandaar ook de voornamelijk negatieve posts over m'n huidige relatie...

Anyway, bedankt voor de reacties alvast
Oud 26-08-2010, 08:25
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk dat ik me aansluit bij DOTT.

Het hebben van een relatie is geen doel opzich. Ik vraag me af in hoeverre je werkelijk iets opgeeft als je het uit zou maken en zou merken dat het ook met J. niet werkt. Het lijkt me niet kloppen dat je het niet uit maakt met je huidige vriendin, omdat het wellicht niet met J. gaat werken.

Het feit dat het zo vaak uit is gegaan en je in zo'n korte tijd verliefd wordt op het andere meisje geeft mijnsinziens aan dat er een stuk onvreden zit over je huidige relatie.

Zoals Dott zei kun je het misschien apart bekijken. Is de relatie die ik nu heb de moeite waard? etc. Dan is J. de aanleiding geweest om dit in te zien. Of jezelf dit af te vragen. Dus helemaal apart bekijken kun je het nooit. Maar de keuze voor J. moet niet gelijk gekoppeld zijn aan het wel of niet uitmaken met je vriendin. Lijkt mij zo.

Goed ik hoop dat dit een beetje duidelijk is .
Oud 26-08-2010, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik me aansluit bij DOTT.

Het hebben van een relatie is geen doel opzich. Ik vraag me af in hoeverre je werkelijk iets opgeeft als je het uit zou maken en zou merken dat het ook met J. niet werkt. Het lijkt me niet kloppen dat je het niet uit maakt met je huidige vriendin, omdat het wellicht niet met J. gaat werken.

Het feit dat het zo vaak uit is gegaan en je in zo'n korte tijd verliefd wordt op het andere meisje geeft mijnsinziens aan dat er een stuk onvreden zit over je huidige relatie.

Zoals Dott zei kun je het misschien apart bekijken. Is de relatie die ik nu heb de moeite waard? etc. Dan is J. de aanleiding geweest om dit in te zien. Of jezelf dit af te vragen. Dus helemaal apart bekijken kun je het nooit. Maar de keuze voor J. moet niet gelijk gekoppeld zijn aan het wel of niet uitmaken met je vriendin. Lijkt mij zo.

Goed ik hoop dat dit een beetje duidelijk is .
Daar sluit ik me bij aan
Oud 27-08-2010, 17:59
Akhlys
Akhlys is offline
Thnx voor de reacties. Het lijkt misschien snel maar ik heb m'n keuze eigenlijk al gemaakt. Het zit tussen mij en m'n huidige vriendin gewoon niet goed, omdat ik haar meer zie als m'n zus waar ik voor moet zorgen, dan als m'n vriendin. Ik voel wel liefde voor haar, maar niet op de manier zoals het zou moeten.
Volgende week zie ik haar weer en dan zal ik het toch echt moeten vertellen, want zoals het nu gaat kan het gewoon niet.. Het lijkt bijna alsof ik 2 relaties tegelijk heb en het verward me mateloos
Daarna ff een tijdje rustig aan en J beter leren kennen en dan zien we wel verder.
Oud 27-08-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Thnx voor de reacties. Het lijkt misschien snel maar ik heb m'n keuze eigenlijk al gemaakt. Het zit tussen mij en m'n huidige vriendin gewoon niet goed, omdat ik haar meer zie als m'n zus waar ik voor moet zorgen, dan als m'n vriendin. Ik voel wel liefde voor haar, maar niet op de manier zoals het zou moeten.
Volgende week zie ik haar weer en dan zal ik het toch echt moeten vertellen, want zoals het nu gaat kan het gewoon niet.. Het lijkt bijna alsof ik 2 relaties tegelijk heb en het verward me mateloos
Daarna ff een tijdje rustig aan en J beter leren kennen en dan zien we wel verder.
Dat kon ik ook al een beetje aan zien komen (met name door je posts in het relatietopic).
Oud 28-08-2010, 23:20
Akhlys
Akhlys is offline
Even een kleine update en dan kan hier in principe wel een slotje op.

Vandaag naar beatstad geweest en veel met J gesmst. Is Anouk bezig, krijg ik een smsje van me vriendin dat ze het uitmaakt. En dat vind ik dan wel weer heel vervelend. Ik weet niet hoe het komt. Maar aan de andere kant beter dat zij er nu meteen al een punt achter zet ipv van nog een week aanpoten.
Maar ja, ik denk dat ik het vooral vervelend vind dat ze het via sms heeft gedaan. Op de 1 of andere manier vind ik dat heel laf en had ik dat ook niet van haar verwacht. Maar dat zal wel weer mijn kromme gedachtegang zijn op het moment.

Thnx voor de comments in ieder geval. Ik waardeer het echt

Greetz,
Oud 29-08-2010, 15:43
Verwijderd
Ach, het bevestigt dat je de goede keuze hebt gemaakt.
Oud 29-08-2010, 22:09
miseryboy
miseryboy is offline
Ik begrijp je probleem ik heb het ook wel eens gehad.
Oud 30-08-2010, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk nu weer met m'n vriendin, omdat ik het idee had dat we allebei heel erg veranderd zijn in het jaartje dat we niet met elkaar hadden. Op basis daarvan zag ik wel een toekomst, niet omdat ik weer verliefd was ofzo, want dat ben ik al jaren niet geweest, tot nu dan. Maar ja, dat veranderd viel vies tegen van haar kant, omdat ze add heeft en dat gaat niet veranderen
Je bent niet uit verliefdheid teruggekomen bij je ex, maar omdat je dacht dat ze veranderd was en ook dat blijkt nu tegen te vallen?! Ehhh kies voor de verliefdheid man, kies voor het nieuwe... Je relatie klinkt sowieso als een zinkend schip.
Oud 01-09-2010, 18:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dan doe ik er een slotje op!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten